Англійська мова за професійним спрямуванням (для магістрів біологічного, геологічного та географічного факультетів)
Тип: Нормативний
Кафедра: іноземних мов для природничих факультетів
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
9 | 3 | Залік |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
9 | 32 | доцент Козолуп М. С., Івасів Н. С. |
Опис курсу
Вивчення основ іншомовної фахової академічної комунікації у вищому навчальному закладі передбачає комплексну реалізацію практичної, розвиваючої, загальноосвітньої та виховної цілей.
Практична мета навчання полягає в оволодінні студентами знаннями про функціонування іноземної мови (англійської) як засобу спілкування в усній та письмовій формі в освітньому середовищі, науковій та професійній сферах; формуванні вмінь і навичок, використання певних мовних моделей та структур у різноманітних навчальних та фахових комунікативних ситуаціях; виявленні подібностей та розбіжностей між відповідними академічними дискурсами рідною та іноземною мовою.
Розвиваюча мета передбачає подальший розвиток комунікативних здібностей студента, його пам’яті (слухової й зорової, оперативної і тривалої), уваги (довільної і мимовільної), логічного та критичного мислення, вольових якостей, пов’язаних з досягненням прогресу в навчальній діяльності.
Загальноосвітня мета передбачає подальший інтелектуальний розвиток студента, розширення його кругозору, поглиблення знань у сфері фахових дисциплін; формування умінь і навичок спілкування з колегами, обміну інформацією та думками у науковій та професійній сферах іноземною мовою.
Виховна мета передбачає виховання у студентів культури спілкування в глобальному освітньому та фаховому середовищі.
Завдання навчальної дисципліни «Іноземна мова за фаховим спрямуванням» – поетапне формування основних складових іншомовної фахової академічної комунікативної компетентності, зокрема:
- лексичної компетенції: формування умінь і навичок вживання лексики до тем змістових модулів;
- граматичної компетенції: засвоєння знань, формування умінь і навичок вживання певних граматичних конструкцій;
- мовленнєвої компетенції: формування умінь і навичок усної та письмової комунікації, зокрема: монологічного та діалогічного мовлення, участі у дискусіях, написання різних видів письмових робіт до тем змістових модулів;
- соціокультурної компетенції: формування умінь і навичок комунікації в академічній сфері, що передбачають володіння інформацією про етику спілкування у міжнародному освітньому середовищі, наукових колах та фаховій сфері.
- дискурсної компетенції: засвоєння знань про жанри академічного стилю, формування умінь і навичок створення усних і письмових висловлювань відповідного формату для ефективної комунікації у науково-фаховому середовищі.
Іншомовна фахова академічна комунікативна компетентність формується у процесі виконання студентами таких видів мовленнєвої діяльності:
- читання: формування у студентів умінь і навичок розуміння, вилучення необхідної інформації, інтерпретації та перекладу у процесі опрацювання текстів до тем змістових модулів;
- письмо: виконання письмових вправ та завдань, що відображають лексичний і граматичний матеріал змістових модулів; створення різножанрових письмових дискурсів у процесі написання письмових робіт різних форматів;
- аудіювання: прослуховування інформації до тем змістових модулів з подальшим її опрацюванням у формі виконання відповідних вправ та завдань;
- усне мовлення: продукування усного дискурсу на теми змістових модулів у формі монологічного, діалогічного та полілогічного мовлення.
В результаті вивчення курсу «Іноземна мова за професійним спрямуванням» студент повинен:
- знати (оволодіти знаннями):
- про стилі та жанри усної та письмової комунікації у академічній та фаховій сферах;
- вимоги міжнародних стандартів щодо оформлення наукових публікацій різних жанрів;
- про особливості використання лексичних, граматичних та синтаксичних структур у науково-академічних дискурсах;
- про правила міжособистісної та міжкультурної комунікації у сфері освіти і науки;
- про особливості застосування мультимедійних засобів для створення і поширення комунікативних продуктів у фаховій та академічній сферах
- вміти (сформувати уміння):
- читання і розуміння автентичної наукової, науково-популярної, фахової літератури;
- усної комунікації іноземною мовою в освітній, науковій та фаховій сферах в межах лексичного мінімуму та тематики, передбачених робочою навчальною програмою;
- письмової комунікації, а саме – академічних есе, огляду прочитаної літератури, тез доповіді для наукової конференції;
- самооцінювання та критичного оцінювання продуктів мовленнєвої діяльності колег.
Робоча програма (Pdf)
Рекомендована література
Нормативна
Базова навчальна
- English for Environmental (2003) E. Korshuk (Ed.). Uppsala: The Baltic University Press
- Mykytenko N, Kozolup , Rozhak N. (2020). Основи англомовної академічної комунікації для студентів та аспірантів природничих спеціальностей: ЛНУ імені Івана Франка.
- Яхонтова Т. В. (2002) Основи англомовного наукового письма: Навч. посібник. Львів: ЛНУ ім. Івана Франка.
- Markelova S., Yakhontova T. (2019). Academic English. – Львів : ЛНУ імені Івана Франка.
- Prodromou, (2001). Grammar and Vocabulary for First Certificate. London: Pearson Education Limited.
- Bailey (2014). Academic Writing: A Handbook for International Students. London, New York: Routledge.
- McCarthy , O’Dell F. (2008). Academic vocabulary in use. Cambridge : Cambridge University Press.
- Stern (2006). What Every Student Should Know about Avoiding Plagiarism. New York : Pearson Longman. 74 p.
- Porter (2007). Check your vocabulary for academic English. London: A & C Black.
- Longman dictionary of contemporary (2003) / [director, Della Summers]. – New ed. Pearson Education Limited.
Фахова
- Botkin, D. B., Keller E. A. (2011). Environmental science: Earth as a living planet. 8th John Wiley & Sons, Inc.
- Cunningham W. P., Cunningham M. A. (2005). Environmental science: A global concern. 8th N.Y.: McGraw-Hill.
- Miller G. T., Spoolman S. E. (2010). Environmental science. 13th Brooks/Cole, Cengage Learning.
- Global Sustainable Development Report 2019: The Future is Now – Science for Achieving Sustainable Development, New York : United Nations, 2019.
Інформаційні ресурси
- Advice on Academic Writing. University of Toronto.
- Purdue Online Writing Lab.
- Writing an Essay. Learning Skills @ CSU.
- Fulbright Program in Ukraine.
- Global Environmental Change Peer-reviewed journal.
- Annual Review of Ecology, Evolution, and Systematics.
- Nature Ecology and Evolution. Peer-reviewed journal.
- Journal of Applied Ecology. Peer-reviewed journal.