Друга іноземна мова (французька, 1 курс, заочне відділення)
Тип: Нормативний
Кафедра: французької та іспанської філологій
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
1 | 5 | Немає |
2 | 3 | Залік |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
1 | 30 | доцент Фроляк М. П. | |
2 | 18 | доцент Фроляк М. П. |
Опис курсу
ета освітнього процесу за освітньою компонентою «Іноземна мова (французька)» полягає у формуванні мовної компетенції на основі засвоєння базового мовного репертуару, який дозволить здобувачеві ефективно здійснювати комунікацію французькою мовою у найбільш типових повсякденних ситуаціях, а також у формуванні мовленнєвої компетенції (засвоєння фраз та широковживаних виразів, необхідних для повсякденного спілкування у сферах особистого побуту, родинного життя, для спілкування на початковому рівні у професійній діяльності); у розвитку соціолінгвістичної компетенції на рівні застосування формул мовного етикету, участі в інформаційному обміні, вираженні своїх поглядів і оцінки простими засобами, адекватного використання знань культурних особливостей носіїв мови у міжкультурній комунікації.
Цілі: виробити навички та уміння французької нормативної вимови студентів, розвинути їхні аудитивні вміння; сформувати лексичний запас обсягом 2000 слів та словосполучень; розвинути граматичні навички, необхідні для аудіювання, мовлення, читання і письма; ознайомити з головними морфологічними і синтаксичними категоріями, з парадигмами окремих частин мови, граматичною будовою основних типів простих і складних речень; виробити вміння адекватно використовувати мову у різних соціально-детермінованих ситуаціях спілкування; розвинути репродуктивні та продуктивні вміння письма.
Після завершення цього курсу здобувач буде :
знати: .
- особливості граматичної будови французької мови;
- основні лексико-граматичні моделі та їх роль у процесі повсякденного, професійного і наукового спілкування;
- соціокультурні аспекти країни, мова якої вивчається; і ширше –
їхнє місце у сучасному багатокультурному світі.
вміти:
- здійснювати усне спілкування в типових ситуаціях навчально-професійної, побутової і культурної сфер спілкування;
- розуміти на слух основний зміст нескладних автентичних текстів;
- читати і розуміти нескладні тексти різних жанрів та видів з різним ступенем розуміння їхнього змісту (читання з розумінням основного змісту; читання з повним розумінням змісту);
- зафіксувати і передати письмово необхідну інформацію.
Освітня компонента передбачає формування у здобувача вищої освіти таких загальних та фахових компетентностей, визначених освітньою програмою:
ЗК 1. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК 6. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
ЗК 10. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
ФК 6. Здатність застосовувати поглиблені знання з обраної філологічної спеціалізації для вирішення професійних завдань.
ФК 7. Здатність вільно користуватися спеціальною термінологією в обраній галузі філологічних досліджень.
ФК 8. Усвідомлення ролі експресивних, емоційних, логічних засобів мови для досягнення запланованого прагматичного результату.
ФК 9. Орієнтування у лінгвокультурних особливостях країн, мови яких вивчаються.
У результаті вивчення освітньої компоненти здобувач вищої освіти повинен досягти таких програмних результатів навчання, визначених освітньою програмою:
ПРН 2. Упевнено володіти державною та іноземною мовами для реалізації письмової та усної комунікації, зокрема в ситуаціях професійного й наукового спілкування; презентувати результати досліджень державною та іноземною мовами.
ПРН 4. Оцінювати й критично аналізувати соціально, особистісно та професійно значущі проблеми і пропонувати шляхи їхвирішення у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування.
ПРН 6. Застосовувати знання про експресивні, емоційні, логічні засоби мови та техніку мовлення для досягнення запланованого прагматичного результату й організації успішної комунікації.
ПРН 12. Дотримуватися правил академічної доброчесності.
ПРН 14. Створювати, аналізувати й редагувати тексти різних стилів та жанрів.
ПРН 19. Вміти використовувати знання з лінгвокультурних та загально цивілізаційних особливостей країн, мови яких вивчаються, у різних соціально детермінованих комунікативних ситуаціях.
Рекомендована література
Основна література:
- Alcaraz Marion. ÉDITO. Méthode du français. Niveau A1. – Paris: Didier, 2016.
- Baylocq Marie-Pierre. ÉDITO. Cahier d’activités. Niveau A1. – Paris : Didier, 2016.
- Boularès M., Frérot J.-L.Grammaire progressive du français avec 400 exercices. –Paris: CLE International, 2004.
- Gallier T. Vocabulaire. 450 nouveaux exercices. Niveau intermédiaire. –Paris:CLE International, 2003.
- Miquel С.,Goliot-Lété A. Vocabulaire progressif du français. Niveau intermédiaire. –Paris: CLE International, 2011.
- Siréjols E., Renaud Dominique. Grammaire avec 450 nоuveaux exercices. Niveau intermédiaire. CLE International, 2004.
- Lucie Mensdorff-Pouilly, Sergueï Opatski, Violette Petitmengin, Sylvie Pons, Caroline Sperandio et autres. Edito : méthode de français, 2e édition. A1. – Editions Didier – 194p.
- Dauda et L. Giachio et autres. Génération : méthode de français, 2e édition. A1. – Editions Didier, Paris 2016. – 170p.
- Nathalie Hirschsprung, Tony Tricot. Cosmopolite : Méthode de français A1. Manuel Numérique pour la classe. Edition Hachette. – 223 p.
Додаткова література:
- 1 Кость Г. М., Сулим О. І. Посібник з французької мови для самостійної роботи та дистанційного навчання. – Львів, Вид-во ЛНУ, 2007.
- Мандзак І. А. Підручник з французької мови. – Львів: ЛНУ, 2005.
- Пантелєєва О. Я. Французька мова. 125 усних тем з перекладом. ̶Харків: Ранок, 2001
- Буцикіна Н. Є. Французька мова як друга іноземна. Le francais langue seconde : навч. посібник. – К. : Київ. нац. торг.- екон. ун-т, 2006. – 204 с.
- Крючков Г. Г., Мамотенко М. П., Хлопук В. С., Воєводська В. С. Прискорений курс французької мови : підручник. 3-тє вид., випр. – К. : А.С.К., 2003. – 384 с.
- Evelyne Siréjols. Vocabulaire en dialogues. Niveau débutant. – Paris, 2007. – 128 p.
- Cocton M. Génération 1. Méthode de français. Niveau A1.Livre+cahier. – Paris: Les éditions Didier, 2016. – 48p.
- Margaret Lang and Isabelle Perez. Modern French Grammar. – Routledge, 2010. – 387 р.
- Jacky Girardet, M. Verdelhan, Philippe Dominique. Le Nouveau Sans Frontière. – CLE International, 2011. – 324 p.
- Girardet, J. Pecheur Echo. – CLE International, 2011. –175 p.
- Jacky Girardet, M. Verdelhan, Philippe Dominique Le Nouveau Sans Frontière. – CLE International, 2008. – 324 p
- Французька мова : навчальний посібник для початківців. Manuel de français : niveau débutant. [СкарбекО.Г., Цюпа Л.В., Яцків Н.Я.]; заг. ред. Н.Яцків. Вид. друге доповнене. – Івано-Франківськ: Симфонія форте, 2019. – 356 с.
- Матвіїшин В. Г. Французька мова як друга спеціальність = Le francais comme deuxième langue : Підручник для студентів. – Ів. Франківськ: Гостинець, 2001. –304 с.
- Костюк О.Л. Francais, niveau intermédiaire DELF: підручник . К.: Ірпінь: ВТФ “Перун”, 2002. – 224 c.
Інформаційні ресурси: