Друга іноземна мова (іспанська, 4 курс, економічний факультет, “Менеджмент”)
Тип: Нормативний
Кафедра: французької та іспанської філологій
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
8 | 3 | Залік |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
8 | 60 | Лисюк С. В. |
Опис курсу
Метою вивчення дисципліни «Друга іноземна мова (іспанська)» є формування і розвиток іспаномовної професійної комунікативної компетентності у студентів. Це, відповідно, передбачає оволодіння студентами іспанською мовою як засобом комунікації в усній і письмовій формах у соціально-побутовій, соціально-культурній та професійній сферах на основі здобутих знань про систему іспанської мови, особливості функціонування мовних конструкцій, моделей та структур, сформованих мовленнєвих, навчальних, когнітивних умінь і навичок та комунікативних стратегій, а також формування здатності будувати ефективні мовленнєві діяльність та поведінку.
Цілі курсу: розвивати у здобувачів вищої освіти лінгвістичну, комунікативну, лінгвокраїнознавчу іншомовні компетенції у сфері спілкування, що визначені майбутніми професійними інтересами і потребами; навчити здобувачів вищої освіти співвідносити теоретичні знання з практичними потребами майбутньої професійної діяльності; розвивати у здобувачів вищої освіти пізнавальні інтереси, прагнення до удосконалення своєї професійної підготовки; розвивати уміння працювати з науковими, публіцистичними текстами, фаховою літературою.
Після завершення цього курсу студент повинен знати граматичні структури, необхідні для вираження відповідних функцій та понять; правила синтаксису іспанської мови, необхідні для розуміння та продукування в усній та письмовій формах стилістично оформлених текстів з галузі фаху; мовні одиниці, передбачені тематикою курсу; вміти розуміти основний зміст чіткого нормативного мовлення на теми, близькі і часто вживані на роботі, при навчанні, під час дозвілля тощо; розуміти головний зміст багатьох радіо- або ТВ програм про поточні справи або теми з кола особистих чи професійних інтересів за умови, коли мовлення відносно повільне і чітке; розуміти тексти, які містять головним чином найуживаніші повсякденні та пов’язані з професійною діяльністю мовленнєві зразки; розуміти описи подій, почуттів та бажань в особистих листах; вирішити більшість питань під час перебування або подорожі у країну, мова якої вивчається; просто і зв’язно висловитись на знайомі теми або теми особистих інтересів; вміти описати досвід, події, сподівання, мрії та амбіції, навести стислі пояснення і докази щодо точок зору та планів.
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів таких компетентностей:
загальних:
ЗК7. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
ЗК 13. Цінування та повага різноманітності та мультикультурності.
спеціальних (фахових):
СК16. Здатність організовувати та проводити ділові зустрічі і бізнес-переговори, укладати господарські товари, підтримувати ділові контакти в рамках діяльності організації.
У результаті вивчення даної дисципліни студенти отримують такі програмні результати навчання:
ПРН13. Спілкуватися в усній та письмовій формі державною та іноземними мовами.
ПРН15. Демонструвати здатність діяти соціально відповідально та громадсько свідомо на основі етичних міркувань (мотивів), повагу до різноманітності та мультикультурності.
ПРН19. Демонструвати навички ділової організації та адміністрування в діяльності державних, муніципальних органів, господарських та підприємницьких структур.
ПРН20. Розуміти динаміку та логіку світових економічних процесів, застосовувати знання й уміння управління бізнес-процесами у контексті конкурентоспроможності на глобальних міжнародних ринках.
Рекомендована література
Основна література:
1. Помірко Р., Кушнір О., Хомицька І. Граматика іспанської мови у вправах: навч. посібник. – Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2011. – 308 с.
2. Шевкун Е.В., Курченко О.О. Іспансько-український словник економічних термінів. – Київ : «Корнійчук», 2001. – 341 с.
3. Alonso G., González M. Emprendedores 2. Curso de español para profesionales. Libro del alumno. – Madrid : S.G.E.L. – 248 p.
4. Corpas J., Martínez L., Sabater Ma. L. SOCIOS 2. Curso de español orientado al mundo de trabajo. Cuaderno de ejercicios. – Barcelona : Difusión, 2008. – 168 p.
5. De Prada M., Marcé P. Comunicación eficaz para los negocios. Curso de conversación, recursos y vocabulario. Nivel B. – Madrid : Edelsa, 2010. – 112 p.
6. De Prada M., Marcé P. Entorno laboral. Método de español lengua extranjera. Nivel A1/B1. – Madrid : Edelsa, 2013. – 191 p.
7. Dorado Debeza Ma. D., Márquez Sánchez C. D., Ramos Gómez E., Uclés Sánchez F. J. Gente hoy 2. Complemento de español profesional. – Barcelona : Difusión, 2020. – 104 p.
8. Martínez L., Sabater Ma. L. SOCIOS 2. Curso de español orientado al mundo de trabajo. Libro de alumno. – Barcelona : Difusión, 2008. – 199 p.
Додаткова література:
1. Álvarez Merlo R., Núñez Cabezas Emilio A. Prácticas de lengua española (niveles medio y superior). – Madrid : VG Ediciones, 2002. – 205 p.
2. Baralo M., Genís M., Santana Ma. E. Vocabulario: Nivel medio B1. Anaya ELE, 2009. – 243 p.
3. Borobio V., Palencia R. Nuevo ELE Intermedio : curso de español para extranjeros. Libro del alumno. – SM ELE, 2010. – 160 p.
4. Borobio V., Palencia R. Nuevo ELE Intermedio : curso de español para extranjeros. Cuaderno de ejercicios. – SM ELE, 2010. – 94 p.
5. Castro Viudez F. Uso de la gramática española : gramática y ejercicios de sistematización para estudiantes de ELE. Nivel intermedio. Edelsa Grupo Didascalia, S.A., 2010. – 151 p.
6. Cerrolaza Gili O., Sacristán Díaz E. Libro de ejercicios. Diccionario práctico de gramática. – Madrid : Edelsa, 2009. – 324 p.
7. Hernández Mercedes Mª P. Para practicar el Indicativo y el Subjuntivo. Madrid : EDELSA, 2006. – 168 p.
8. Molina I. Practica tu Español: El subjuntivo. – Madrid : SGEL, 2006. – 88 p.
Інтернет-джерела:
1. https://cvc.cervantes.es/ensenanza/actividades_ave/aveteca.htm
2. https://didacticadeele.com/blog/category/espanol-para-negocios/
3. https://marcoele.com/
4. https://videoele.com/
5. https://www.ailmadrid.com/es/
6. https://www.profedeele.es/