Іноземна мова (французька, біологічний факультет, 2 курс)
Тип: Нормативний
Кафедра: французької філології
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
3 | 3 | Немає |
4 | 3 | Іспит |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
3 | 64 | доцент Демчук Н. М. | |
4 | 64 | доцент Демчук Н. М. |
Опис курсу
Метою навчальної дисципліни є розвиток як мовної, так і мовленнєвої компетенції з метою вироблення у студентів навичок усної та писемної комунікації на побутовому, культурологічному та професійному рівнях.
Практична спрямованість курсу передбачає, що студенти оволодіють базовою розмовною та професійною лексикою, а також основними граматичними конструкціями потрібними для реалізації повсякденних комунікативних ситуацій. Розвинути як мовну, так і мовленнєву компетенцію студента на основі побутової тематики (типових повсякденних ситуацій), так і країнознавчих (суспільно-політичних, економічних та тем стосовно культурного життя країни, мову якої вивчають).
Розвинути у студентів уміння використовувати іноземну мову у практичних ситуаціях, співвідносити мовні засоби із комунікативними цілями із врахуванням соціальних та культурних детермінант спілкування.
Завдання навчальної дисципліни: практичне володіння студентів французькою мовою, вироблення навиків усного та письмового спілкування на побутовому, культурологічному, професійному рівнях
Виробити у студентів навички правильної французької вимови шляхом корекції вивчених звуків. Поглибити і закріпити фонетичну компетенцію студентів, що містить особливості французької вокалічної і консонантної систем, правила словесного і логічного наголосу, інтонаційне оформлення французьких простих питальних речень, французько-нормативну вимогу, механізм читання і правильного письма.
Ознайомити з головними морфологічними і синтаксичними категоріями, з парадигмами окремих частин мови, граматикою будовою основних типів простих і складних речень.
Навчити студентів розуміти, перекладати, аналізувати тексти іноземною мовою загального та професійного тематичного спрямування середнього рівня складності.
Сформувати у студентів вміння та навички усного мовлення на основі вивченого лексичного та граматичного матеріалу. Виробити вміння адекватно використовувати мову у різних соціально-детермінованих ситуаціях спілкування.
У результаті вивчення даного курсу студент повинен
Знати:
- основні системні особливості вокалізму, консонантизму, наголосу, інтонаційно-мелодійні моделі речень, а також правила орфографії французької мови;
- головні морфологічні і синтаксичні категорії, що складають лінгвальну сутність граматики сучасної французької мови;
- правила словесного і логічного наголосу;
- засоби вираження певної комунікативної інтенції;
- інтонаційне оформлення різнотипних французьких простих речень;
- теоретично і практично знати заплановані для цього курсу граматичні та лексичні теми;
Вміти:
- активно володіти лексичним запасом (понад 1500 слів і зворотів) і граматичними моделями;
- сприймати на слух тексти відповідно до тематики курсу і відтворювати основну та докладну інформацію;
- читати і розуміти фахові тексти відповідно до тематики курсу та відтворювати основну та докладну інформацію;
- робити правильний словесний і логічний наголос; інтонаційно оформлювати різні типи речень;
- працювати з різними типами словників;
- теоретично і практично володіти запланованими для курсу граматичними темами;
- описувати події, висловлювати свою думку, робити повідомлення, отримувати інформацію у співрозмовника, передавати інформацію у непрямій мові;
- вести дискусію, викладати свою думку, реалізуючи певні типи тексту, що мають свою структуру і композицію з дотриманням параметрів комунікативно-стилістичної доцільності та мовної правильності;
вірно виконувати різнотипні усні та письмові граматичні вправи та завдання
Рекомендована література
- Комірна Є. В., Самойлова О. П. Підручник з французької мови. – К.: Ірпінь, 2007.
- Alcaraz M., Braud C. et al. ÉDITO. Niveau A1. Méthode de français. – Paris: Didier, 2016.
- Baylocq M.-P., Brémaud S. et al. ÉDITO. Niveau A1. Cahier d’exercices. – Paris: Didier, 2016.
- Pinson C., Braud C. et al. ÉDITO. Niveau A2. Méthode de français. – Paris: Didier, 2016.
- Cheilan C., Sassoubre M.-P. et al. ÉDITO. Niveau A2. Cahier d’exercices. – Paris: Didier, 2016.
- Boularès M., Frérot J.-L. Grammaire progressive du français avec 400 exercices. – Paris: CLE International, 2004.
- Gallier T. Vocabulaire. 450 nouveaux exercices. Niveau intermédiaire. – Paris: CLE International, 2003.
- Miquel С., Goliot-Lété A. Vocabulaire progressif du français. Niveau intermédiaire. – Paris: CLE International, 2011