Історія французької мови

Тип: Нормативний

Кафедра: французької та іспанської філологій

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
53Іспит

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
520доцент Фроляк М. П.Інф31

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
512Інф31доцент Фроляк М. П.

Опис курсу

Освітня компонента «Історія французької мови» спрямована на ознайомлення здобувачів освіти з еволюцією французької мови, торкаючись найважливіших питань та проблем фонетичного, синтаксичного, морфологічного та лексичного її розвитку. Здобувачі освіти одержать відповідь на питання про причини появи французької мови, етапи її розвитку та тенденції розвитку мови, характерні для неї на сучасному етапі, а також збагатять свої знання відповідною науковою термінологією.

Мета: ознайомити здобувачів з теоретичними основами курсу «Історія французької мови»; сформувати у здобував освіти практичні навички самостійної роботи над матеріалами, в яких висвітлюються теми поетапного розвитку та становлення французької мови та її діалектів. Цілі викладання освітньої компоненти: 1) надання здобувачам необхідного теоретичного матеріалу, який стосується основних проблем історії виникнення, розвитку та становлення французької мови як національної; 2) ознайомлення з працями французьких та вітчизняних дослідників історії мови; 3) виокремлення основних історико-соціальних подій, які в тій чи іншій мірі, вплинули на розвиток мови, починаючи з часів романської Галії, епохи середніх віків, Ренесансу та Просвітительства, революційних подій 1789, 1830, 1848, 1870 рр. до сучасності.

Після завершення цього курсу студент буде :

Знати: основні (головні) етапи розвитку та встановлення французької мови як національної та окремі питання історичних факторів впливу на її розвиток, які мали місце від найдавніших часів (епохи Юлія Цезаря та Версенжеторікса, І-ше ст. до н.е.) до сьогодення.

Вміти: підбирати та аналізувати необхідну інформацію з метою поглиблення знань з курсу «Історія мови», вміло формулювати самостійні висновки, які стосуються особливостей розвитку історії мови на певних історичних етапах.

Освітня компонента передбачає формування у здобувача вищої освіти таких

загальних та фахових компетентностей, визначених освітньою програмою:

ЗК 1. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.

ЗК 6. Здатність спілкуватися іноземною мовою.

ЗК 10. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного

рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).

ФК 6. Здатність застосовувати поглиблені знання з обраної філологічної спеціалізації

для вирішення професійних завдань.

ФК 7. Здатність вільно користуватися спеціальною термінологією в обраній галузі

філологічних досліджень.

ФК 9. Орієнтування у лінгвокультурних особливостях країн, мови яких вивчаються.

У результаті вивчення освітньої компоненти здобувач вищої освіти повинен досягти

таких програмних результатів навчання, визначених освітньою програмою:

ПРН 2. Упевнено володіти державною та іноземною мовами для реалізації письмової

та усної комунікації, зокрема в ситуаціях професійного й наукового спілкування;

презентувати результати досліджень державною та іноземною мовами.

ПРН 4. Оцінювати й критично аналізувати соціально, особистісно та професійно

значущі проблеми і пропонувати шляхи їх вирішення у складних і непередбачуваних

умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування.

ПРН 12. Дотримуватися правил академічної доброчесності.

ПРН 14. Створювати, аналізувати й редагувати тексти різних стилів та жанрів.

ПРН 19. Вміти використовувати знання з лінгвокультурних та загально

цивілізаційних особливостей країн, мови яких вивчаються, у різних соціально

детермінованих комунікативних ситуаціях

Рекомендована література

Основна література (наявна на кафедрі):

  1. Морошкіна Г.Ф. La langue et la civilisation française à travers les siècles : Історія французької мови. – Вінниця: Нова Книга, 2011.
  2. Dombrovski O. A. Histoire de la langue française. – Львів: Видавництво Львівського університету, 1972. – 140 с.
  3. Marchello-Nizia Ch. Le français en diachronie : Douze siècles d’évolution. – P. : Éditions « OPHRYS », 1999. – 170 p.
  4. Cohen M. Notes de méthode pour l’histoire du français. – M. : ÉLE, 1958. – 100 p.
  5. Bourel G. et 5 aa. Chronologie de l’Histoire de France des origines à nos jours. – P. : Hatier, Bescherelle, 2013.
  6. Dubois J., Giacomo M., Guespin L., Marcellesi C., Mével J.-P. Dictionnaire de linguistique. – P. : Librairie Larousse, 1973. – 516 p.
  7. Ганич Д.І., Олійник І.С. Словник лінгвістичних термінів. – К.: «Вища Школа», 1985. – 360 с.
  8. Gaiffe F., Maille E., Breuil E., Jahan S., Wagner L., Maijon M. Grammaire Larousse du XX-e siècle. – P. : Librairie Larousse, s.d. – 476 p. (À lire les pages 14-17 : Histoire résumée de la langue française).
  9. Мандзак І.А. Histoire de la France. – Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2018. – 140 с.
  10. Кагановська О.М. Філоненко Н.Г. Історія французької мови. Навчальний посібник. –К.: КНЛУ, 2003.
  11. Сидельникова Л.В. Кагановська О.М. Практикум з історії французької мови. Навчальний посібник. –К.: КНЛУ. 2004.
Допоміжна література:

  1. Nouvelle Histoire de la France : Les ancȇtres. P., 1967.
  2. Сімонок В.П. Французька мова для студентів старших курсів юридичних факультетів: Країнознавчі, історичні та правові матеріали. – Харків: Право, 2004.
  3. Nony D., André A. Littérature française : Histoire et anthologie. – P. : Hatier, 1987. – 464 p.
  4. Dictionnaire général Larousse. Pour la maîtrise de la langue française, la culture classique et contemporaine. – P. : Larousse, 1993. – 1690 p.

 

Інтернет ресурси:

  1. http ://fr.wikipedia.org/wiki/Histoire_de_France
  2. https ://fr.m.wikipedia.org.˃ H…
  3. https ://www.axl.cefan.ulaval.ca ˃ his…
  4. https://www.espacefrançais.com ˃ hi…
  5. https://www.1jour1factu.com ˃ com…

Силабус:

Завантажити силабус