Перша іноземна мова (французька мова, 4 курс)

Тип: Нормативний

Кафедра: французької та іспанської філологій

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
76Немає
84Іспит

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
7112Інф41Миколаєвич-Джуман Н. Б.
880Інф41Миколаєвич-Джуман Н. Б.

Опис курсу

Навчальну дисципліну розроблено таким чином, щоб надати студентам необхідні знання, обов’язкові для того, щоб розвинути уміння використовувати іноземну мову у практичних ситуаціях, співвідносити мовні засоби із комунікативними цілями із врахуванням соціальних та культурних детермінант спілкування; сприяти засвоєнню лексико-синтаксичних структур для формування компетенції усного висловлювання; функціонально-семантичних, словотвірних та семантико-синтаксичних моделей, а також з інформацією країнознавчого та культурологічного характеру; допомогти студентам оволодіти та засвоїти функціонально-семантичні, словотвірні і семантико-синтаксичні моделі французької мови; сприяти виробленню навичок фахової комунікації з дотриманням параметрів комунікативно-стилістичної доцільності та мовної правильності; сформувати та розвинути вміння та навички усного мовлення на основі вивченого лексичного та граматичного матеріалу; виробити вміння використовувати мову у різних соціально-детермінованих ситуаціях спілкування. Завдяки роботі з численними аудіо та відео матеріалами, програма дисципліни розроблена з метою формування умінь і навичок усної та писемної професійної комунікації, мовленнєвих та соціокультурних компетенцій, а також розвиток навичок самостійної роботи франкомовною літературою та документами за фахом.
Навчальна дисципліна дає змогу методологічно підготувати студентів до складання міжнародного іспиту зі знання французької мови DELF рівня В2+ згідно із Загальноєвропейськими рекомендаціями з мовної освіти.

Знати: лексичний матеріал вищого рівня складності, вокабуляр абстрактних концептів, слова-зв’язки для організації логічного, послідовного та когерентного викладу змісту усного/письмового повідомлення; теоретично-практичний матеріал з синтаксису складнопідрядних речень французької мови, які дозволяють показати основні логічні зв’язки між подіями (причина, наслідок, мета, протиставлення і т.ін.); правила структурно-логічної побудови тексту публіцистичного характеру, його ключові частини; головні правила перекладу речень різної граматичної структури, реалій, власних назв, стилістичних фігур; фразеологічні звороти; складні морфологічні і синтаксичні категорії, що складають лінгвальну сутність граматики сучасної французької мови; засоби вираження певної комунікативної інтенції; методи аналізу тексту, принципи організації словникового складу французької мови; сприйняття на слух аутентичні радіо- та теле- матеріали, інформацію у текстовому форматі; вміння на навички усного мовлення на основі вивченого лексичного та граматичного матеріалу; стратегії усного та письмового спілкування; лексичні та граматичні принципи формування наукових текстів з маркерами для здійснення комунікативних стратегій; синтаксичні конструкції та особливості функціонування синтаксису складних речень, вживання способів у складнопідрядних реченнях різних типів відповідно до їх лексичних та стилістичних характеристик; структурні правила написання резюме, короткої статті, аргументованого ессе, офіційного аргументованого листа; складні граматичні конструкції, часи і способи дієслова та застосовувати правила синтаксису складного речення.

Вміти: сприймати на слух різножанрові тексти (художні, публіцистичні, науково-популярні) відповідно до тематики курсу з елементами діалектної маркованості; відтворювати основну та імпліцитну інформацію тексту, вміти проводити функціонально-стилістичний аналіз; читати і розуміти фахові тексти відповідно до тематики курсу та відтворювати основну та докладну інформацію; теоретично і практично володіти запланованими для курсу граматичними темами; вірно виконувати різнотипні усні та письмові граматичні вправи та завдання; аналізувати французькою мовою морфологічні і синтаксичні явища; вести дискусію, викладати свою думку, реалізуючи певні типи тексту, що мають свою структуру і композицію з дотриманням параметрів комунікативно-стилістичної доцільності та мовної правильності; проводити лінгвостилістичний аналіз (усний та письмовий) текстів засобів масової комунікації, з врахуванням культурологічного та історичного контекст, час та місце написання, іконічні елементи тексту, тощо; вести бесіду в обсязі тематики курсу, передбаченої програмою з опорою на фактуальні та візуальні орієнтири; вільно використовувати французьку мову в ситуаціях усного спілкування (інформувати, описувати, висловлювати точку зору, аргументувати, вести дискусію); давати чіткі описи та презентації використовуючи ідіоматичні вирази, різні реєстри мовлення; писати структуровані тексти на складні теми, завершуючи логічним висновком; засвоїти мовний репертуар, який дозволить студентові висловлюватись лексичними засобами на різні теми; володіти принципами членування тексту, реферувати та анотувати газетні та журнальні статті, інтерпретувати твір щодо структури, композиції, змісту і форми; володіти перекладацькими навиками, необхідними для інформаційного вивіреного усного перекладу комунікативних висловлювань, формулювати точки зору з допоміжними аргументами, та відповідними прикладами.

Рекомендована література

 

  1. Anouch Bourmayan, Alys Anouk Fio, Jacqueline Grévisse, Ambre Lefèvre, Hélène Maspoli, Cécile Pinson, Delphine Ripaud, Magali Risueno. Édito. Méthode de français Niveau C1. – Didier, 2024.– 240 p.
  2. Élodie Heu-Boulhat, Myriam Abou-Samra, Marion Perrard Édito. Méthode de français. Niveau B2. 4e édition. – Didier, 2022.– 186 p
  3. Élodie Heu-Boulhat, Hélène Maspoli, Marion Perrard Cahier d’activités. Niveau B2. 4 édition. – Didier, 2022. – 144 p
  4. Бабінчук І.І. Підручник з французької мови для старших курсів виших навчальних закладів . – Львів, ЛНУ ім. І. Франка, 2010. – 486с.
  5. Бабінчук І.І. Практичний курс синтаксису складнопідрядних речень французької мови. – Львів: ЛНУ ім. І. Франка, 2018. – 280 с.

 

Допоміжна

  1. Beaujeu C.-M.,Carlier A., Mimran R., Torres M.,Vrillaud-MeunierJ. Grammaire. 350 exercices. Niveau supérieur. FLE Méthode Adolescents–Adultes.- Hachette, Paris., 2010. – 62 p
  2. Boularès M., Frérot J.-L. Grammaire progressive du francais: niveau avancé (avec 400 exercices) / M. Boularès. – Sejer : Clé international, 2004. – 192 p.
  3. Djimli H., Frappe N., Fréquelin M., Gouelleu M., Jung M., Moreau N. Le DELF 100% réussite (2ième édition) / H. Djimli, N. Frappe, M. Fréquelin, M. Gouelleu, M. Jung, N. Moreau. – – Les éditions Didier FLE, 2022. – 207 p.
  4. Huet C. Révisions. 450 exercices. Niveau avancé / Célyne Guet, Sandrine Vidal. – Paris: CLE International- SEJER , 2005.- 175 p..
  5. Rey A., Chantreau S. Le Robert Dictionnaire d’expressions et locutions. – Paris: Dictionnaires Le Robert, 2015. – 1092 p.

Силабус:

Завантажити силабус