Перша іноземна мова (французька мова, 4 курс)
Тип: Нормативний
Кафедра: французької та іспанської філологій
Навчальний план
| Семестр | Кредити | Звітність |
| 7 | 6 | Немає |
| 8 | 4 | Іспит |
Практичні
| Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
| 7 | 112 | Інф41 | Миколаєвич-Джуман Н. Б. |
| 8 | 80 | Інф41 | Миколаєвич-Джуман Н. Б. |
Опис курсу
Навчальну дисципліну розроблено таким чином, щоб надати студентам необхідні знання, обов’язкові для того, щоб розвинути уміння використовувати іноземну мову у практичних ситуаціях, співвідносити мовні засоби із комунікативними цілями із врахуванням соціальних та культурних детермінант спілкування; сприяти засвоєнню лексико-синтаксичних структур для формування компетенції усного висловлювання; функціонально-семантичних, словотвірних та семантико-синтаксичних моделей, а також з інформацією країнознавчого та культурологічного характеру; допомогти студентам оволодіти та засвоїти функціонально-семантичні, словотвірні і семантико-синтаксичні моделі французької мови; сприяти виробленню навичок фахової комунікації з дотриманням параметрів комунікативно-стилістичної доцільності та мовної правильності; сформувати та розвинути вміння та навички усного мовлення на основі вивченого лексичного та граматичного матеріалу; виробити вміння використовувати мову у різних соціально-детермінованих ситуаціях спілкування. Завдяки роботі з численними аудіо та відео матеріалами, програма дисципліни розроблена з метою формування умінь і навичок усної та писемної професійної комунікації, мовленнєвих та соціокультурних компетенцій, а також розвиток навичок самостійної роботи франкомовною літературою та документами за фахом.
Навчальна дисципліна дає змогу методологічно підготувати студентів до складання міжнародного іспиту зі знання французької мови DELF рівня В2+ згідно із Загальноєвропейськими рекомендаціями з мовної освіти.
Знати: лексичний матеріал вищого рівня складності, вокабуляр абстрактних концептів, слова-зв’язки для організації логічного, послідовного та когерентного викладу змісту усного/письмового повідомлення; теоретично-практичний матеріал з синтаксису складнопідрядних речень французької мови, які дозволяють показати основні логічні зв’язки між подіями (причина, наслідок, мета, протиставлення і т.ін.); правила структурно-логічної побудови тексту публіцистичного характеру, його ключові частини; головні правила перекладу речень різної граматичної структури, реалій, власних назв, стилістичних фігур; фразеологічні звороти; складні морфологічні і синтаксичні категорії, що складають лінгвальну сутність граматики сучасної французької мови; засоби вираження певної комунікативної інтенції; методи аналізу тексту, принципи організації словникового складу французької мови; сприйняття на слух аутентичні радіо- та теле- матеріали, інформацію у текстовому форматі; вміння на навички усного мовлення на основі вивченого лексичного та граматичного матеріалу; стратегії усного та письмового спілкування; лексичні та граматичні принципи формування наукових текстів з маркерами для здійснення комунікативних стратегій; синтаксичні конструкції та особливості функціонування синтаксису складних речень, вживання способів у складнопідрядних реченнях різних типів відповідно до їх лексичних та стилістичних характеристик; структурні правила написання резюме, короткої статті, аргументованого ессе, офіційного аргументованого листа; складні граматичні конструкції, часи і способи дієслова та застосовувати правила синтаксису складного речення.
Вміти: сприймати на слух різножанрові тексти (художні, публіцистичні, науково-популярні) відповідно до тематики курсу з елементами діалектної маркованості; відтворювати основну та імпліцитну інформацію тексту, вміти проводити функціонально-стилістичний аналіз; читати і розуміти фахові тексти відповідно до тематики курсу та відтворювати основну та докладну інформацію; теоретично і практично володіти запланованими для курсу граматичними темами; вірно виконувати різнотипні усні та письмові граматичні вправи та завдання; аналізувати французькою мовою морфологічні і синтаксичні явища; вести дискусію, викладати свою думку, реалізуючи певні типи тексту, що мають свою структуру і композицію з дотриманням параметрів комунікативно-стилістичної доцільності та мовної правильності; проводити лінгвостилістичний аналіз (усний та письмовий) текстів засобів масової комунікації, з врахуванням культурологічного та історичного контекст, час та місце написання, іконічні елементи тексту, тощо; вести бесіду в обсязі тематики курсу, передбаченої програмою з опорою на фактуальні та візуальні орієнтири; вільно використовувати французьку мову в ситуаціях усного спілкування (інформувати, описувати, висловлювати точку зору, аргументувати, вести дискусію); давати чіткі описи та презентації використовуючи ідіоматичні вирази, різні реєстри мовлення; писати структуровані тексти на складні теми, завершуючи логічним висновком; засвоїти мовний репертуар, який дозволить студентові висловлюватись лексичними засобами на різні теми; володіти принципами членування тексту, реферувати та анотувати газетні та журнальні статті, інтерпретувати твір щодо структури, композиції, змісту і форми; володіти перекладацькими навиками, необхідними для інформаційного вивіреного усного перекладу комунікативних висловлювань, формулювати точки зору з допоміжними аргументами, та відповідними прикладами.
Рекомендована література
- Anouch Bourmayan, Alys Anouk Fio, Jacqueline Grévisse, Ambre Lefèvre, Hélène Maspoli, Cécile Pinson, Delphine Ripaud, Magali Risueno. Édito. Méthode de français Niveau C1. – Didier, 2024.– 240 p.
- Élodie Heu-Boulhat, Myriam Abou-Samra, Marion Perrard Édito. Méthode de français. Niveau B2. 4e édition. – Didier, 2022.– 186 p
- Élodie Heu-Boulhat, Hélène Maspoli, Marion Perrard Cahier d’activités. Niveau B2. 4 édition. – Didier, 2022. – 144 p
- Бабінчук І.І. Підручник з французької мови для старших курсів виших навчальних закладів . – Львів, ЛНУ ім. І. Франка, 2010. – 486с.
- Бабінчук І.І. Практичний курс синтаксису складнопідрядних речень французької мови. – Львів: ЛНУ ім. І. Франка, 2018. – 280 с.
Допоміжна
- Beaujeu C.-M.,Carlier A., Mimran R., Torres M.,Vrillaud-MeunierJ. Grammaire. 350 exercices. Niveau supérieur. FLE Méthode Adolescents–Adultes.- Hachette, Paris., 2010. – 62 p
- Boularès M., Frérot J.-L. Grammaire progressive du francais: niveau avancé (avec 400 exercices) / M. Boularès. – Sejer : Clé international, 2004. – 192 p.
- Djimli H., Frappe N., Fréquelin M., Gouelleu M., Jung M., Moreau N. Le DELF 100% réussite (2ième édition) / H. Djimli, N. Frappe, M. Fréquelin, M. Gouelleu, M. Jung, N. Moreau. – – Les éditions Didier FLE, 2022. – 207 p.
- Huet C. Révisions. 450 exercices. Niveau avancé / Célyne Guet, Sandrine Vidal. – Paris: CLE International- SEJER , 2005.- 175 p..
- Rey A., Chantreau S. Le Robert Dictionnaire d’expressions et locutions. – Paris: Dictionnaires Le Robert, 2015. – 1092 p.