Видатні лінгвісти та їх роль у розвитку французького мовознавства
Тип: На вибір студента
Кафедра: французької та іспанської філологій
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
11 | 21 | доцент Фроляк М. П. | Інф-61м |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
11 | 14 | Інф-61м | доцент Фроляк М. П. |
Опис курсу
Освітню компоненту «Видатні лінгвісти та їх роль у розвитку французького мовознавства» спрямовано на ознайомлення здобувачів освіти з науковими досягненнями видатних французьких лінгвістів з метою формування у них розуміння закономірностей розвитку французької лінгвістики на загальноєвропейському тлі. У процесі освоєння освітньої компоненти здобувачі усвідомлюють роль і вплив на перебіг розвитку культури і науки як особистості, так і наукових шкіл, зокрема, шкіл лінгвістичних, які формувалися у Франції ХХ ст.
Метою освітньої компоненти є ознайомлення здобувачів освіти з науковими досягненнями видатних французьких лінгвістів з метою формування у них розуміння закономірностей розвитку французької лінгвістики на загальноєвропейському тлі.
Цілі освітньої компоненти:
- З’ясувати закономірності розвитку французької лінгвістики на загальноєвропейському тлі.
- Окреслити специфіку розвитку та вчення основних лінгвістичних шкіл у Франції ХХ ст.
- Ознайомити здобувачів з біографією та основними працями видатних лінгвістів ХХ ст., які вплинули на розвиток французького мовознавства цього періоду.
- аналізувати життєвий і творчий шлях видатних французьких лінгвістів та робити висновки про об’єктивні та суб’єктивні чинники, які сприяли здійсненню їх задумів.
- Виробити у здобувачів навички біографічного та бібліографічного пошуку даних про видатного лінгвіста та вміння оформляти розповідь про них у вигляді наукового та науково-публіцистичного повідомлення.
Рекомендована література
Ferdinand de Saussure. Cours de linguistique générale, éd. Bally et Sechehaye, Payot. – Paris, 1971. – 331р.
Émile Benveniste. Problèmes de linguistique générale. – II, Paris, Gallimard, 1974. – 288 p.
Claude Hagège. L’Homme de paroles: Contribution linguistique aux sciences humaines.- Fayard, 13 лист. 1996 р. – 324 р.
Anne-Marguerite Fryba, « Maurice Grammont, Antoine Meillet et l’institutionnalisation de la linguistique en France », dans Revue des langues romanes, no 105, 2001, p. 503-517.
André Martinet. La linguistique synchronique, Paris, Presses universitaires de France, 1965.- 248 pages.
Бацевич Ф. С. Філософія мови. Історія лінгвофілософських учень.
Киів : (“Академія”). 2011
Зеленько А.С. Загальне мовознавство. Історія лінгвістичних учень. Аспекти,
методи, прийоми та процедури вивчення мови: Посібник. Вид.2-ге, перероблене. Луганськ: Альма-матер, 2002. 283с.
Кириченко Г.С. Нариси загального мовознавства: навч.посіб. для
студ.філол.спец.вищ.навч.закл.: у 2ч./ Г.С.Кириченко, С.В.Кириченко,
А.П.Супрун; за ред. А.П.Супрун. К.: Видавничий дім «Ін Юре», 2008// Ч.І: Мова, її будова та функції в суспільстві. 2008. 168с.
Кириченко Г.С. Нариси загального мовознавства: навч. посіб. для
студ.філол.спец.вищ.навч.закл.: у 2ч./ Г.С.Кириченко, С.В.Кириченко,
А.П.Супрун; за ред. А.П.Супрун. – К.: Видавничий дім «Ін Юре», 2008// Ч.ІІ: Основні етапи розвитку науки про мову. 2008. 224с.
Кочерган М.П. Загальне мовознавство: Підручник. К.: Видавничий центр “Академія”, 2003. 464 (Альма-матер).
Удовиченко Г. М. Загальне мовознавство. Історія лінґвістичних учень. — Київ : Вища школа, 1980.
Фердінан де Сосюр. Курс загальної лінгвістики : пер. з фр. – Київ. : Основи, 1998