Читацька грамотність: концепція НУШ та інструменти PISA. Співпраця Науково-методичного центру дослідження та викладання літератури кафедри світової літератури факультету іноземних мов і кафедри гуманітарної освіти ЛОІППО

02.04.2025 | 19:13

02 квітня 2025 року на базі КЗ ЛОР “Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти” відбувся круглий стіл “Розвиток читацької грамотності учнів у новій українській школі. Дослідження PISA” у співпраці Науково-методичного центру дослідження та викладання літератури кафедри світової літератури факультету іноземних мов (керівник центру – Л. Мацевко-Бекерська, д.ф.н., професор, завідувач кафедри світової літератури) і кафедри гуманітарної освіти ЛОІППО (А.-М. Богосвятська, к.п.н., доцент, завідувач кафедри гуманітарної освіти Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти).

Мета заходу полягала в обміні досвідом учителів у формуванні читацької компетентності учнів у контексті реалізації ідей та принципів НУШ, а також за підсумками PISA-2022.

У ході засідання були представлені доповіді з актуальних проблем літературної освіти у ЗСО. Тетяна Должикова, к.ф.н., доцент кафедри гуманітарної освіти ЛОІППО, проаналізувала результати “Дослідження PISA. 2022” в ділянці формування навички читання серед 15-літніх школярів. Галина Занік, методист кабінету “Центр внутрішнього забезпечення якості освіти ЛОІППО”, продемонструвала окремі напрацювання колективу вчителів, які розробляють методичне забезпечення для проведення діагностики навички читання за параметрами програми PISA. Ірина Кушнір, к.ф.н., доцент кафедри світової літератури, запропонувала учасникам засідання досвід використання коміксу як одного з найбільш ефективних прийомів формування навиків компетентного читання задля формування творчого мислення, самостійності, національної та особистісної ідентичності. Марія Яремчук, заступник директора, вчитель початкових класів Глинянського ЗЗСО І-ІІІ ступенів, показала напрацьовані завдання для уроків української мови, завданням яких є розвиток і вдосконалення читацької компетентності учнів. А.-М. Богосвятська, к.п.н., доцент, завідувач кафедри гуманітарної освіти ЛОІППО, показала цифрові інструменти розвитку читацької грамотності учнів, зокрема, широку палітру форм, прийомів та засобів роботи з літературним твором, що максимально заохочують школярів до читання з розумінням, залучаючи пропозиції ШІ. Л. Мацевко-Бекерська, д.ф.н., професор, завідувач кафедри світової літератури, проаналізувала результати “Дослідження PISA. 2022” (читання) в контексті концепції НУШ, а також суголосно базовим завданням літературної освіти, в основі якої є формування самостійного мислення, творчого вирішення нових завдань, утвердження цінностей, важливих для людини постцифрового постглобалізованого суспільства.

Наукова і науково-методична співпраця викладачів кафедри світової літератури Львівського національного університету імені Івана Франка, Науково-методичного центру дослідження та викладання літератури та кафедри гуманітарної освіти Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти триває.

Проф. Л. Мацевко-Бекерська