Академічна співпраця Львівського національного університету імені Івана Франка (факультет іноземних мов) та Університету Сайтама (Японія)










Одним із ключових моментів її участі стала самопрезентація японською мовою, яка була частиною підсумкового іспиту. Юлія впевнено виступила, продемонструвавши здатність до міжкультурної комунікації та академічної мобільності.



***
У межах літньої школи, що триває в Університеті Сайтама (Японія), студентки факультету іноземних мов Ольга Гораль і Олена Климко знайомляться з традиціями країни. Так, 28 червня 2025 року разом зі студентами-японцями дівчата відвідали організований Університетом Сайтами захід збирання чаю в місті Сайтама. Для більшості це був перший досвід збирання чаю на чайній плантації, тож було дуже весело та цікаво. Згодом учасники програми вчилися робити чай, а японські студенти старанно всім у цьому допомагали. На завершення всі разом смакували чай, зібраний і заварений власноруч, та продовжили спілкування в товаристві учасників літньої школи.



***
Зокрема, 05 липня 2025 року Юлія взяла участь у культурній події — прогулянці у традиційному японському одязі юката в історичному місті Каваґоє, відомому як “маленьке Едо”. Захід був організований для учасників програми STEP і став чудовою нагодою ґрунтовніше ознайомитися з японською культурною спадщиною.
06 липня 2025 року Юлія Апетик долучилася до майстер-класу з приготування японського чаю — матча, а також до заняття з matcha art, де учасники створювали малюнки на поверхні напою. Цей досвід поєднав у собі елементи традиційної японської чайної церемонії та сучасного мистецтва.
Навчання Юлії Апетик за програмою академічних обмінів відбувається відповідно до укладеної угоди про співпрацю між Львівським національним університетом імені І. Франка і Університетом Сайтама (Японія). Кураторами програми є віце-ректор Університету Сайтама професор Сусуму Нонака та завідувач кафедри світової літератури професор Лідія Мацевко-Бекерська.
Навчання впродовж семестру в Університеті Сайтама стало для Юлії Апетик продовженням співдії з японськими студентами, позаяк Юлія є активною учасницею щорічного зимового семінару “Перспективи світової літератури та компаративних культурологічних студій” (“Perspectives of World Literature and Comparative Cultural Studies”).
Ю. Апетик
Л. Мацевко-Бекерська











***
Співпраця Львівського національного університету імені Івана Франка та Університету Сайтама (Японія) триває. Учасниці вже традиційного міжнародного студентського семінару “Perspectives of world literature and comparative cultural studies 2024-2025” (цьогоріч спільною була тема “How does world literature change us and the world?” (“Як світова література змінює нас і світ?”) отримали чудову нагоду – особисто долучитися до освітнього процесу в одному із найбільш авторитетних закладів вищої освіти Японії – Університеті Сайтама.
Так, з 07 червня по 09 липня 2025 року студентки третього курсу англійської філології Ольга Гораль та Олена Климко проходили навчання в Університеті Сайтама (м. Сайтама, Японія) в межах літньої програми для іноземних студентів.
Учасниці долучилися до вивчення дисциплін, зосереджених на японській мові й культурі. Ольга Гораль, зокрема, відзначила: “Перед поїздкою ми хвилювалися щодо того, як відбуватиметься адаптація. Однак Університет Сайтама зробив усе можливе, аби ми швидко інтегрувалися в навчальний процес. Як майбутнім філологам, нам був особливо цікавий курс японської мови. Навчання проходило в інтенсивному форматі із застосуванням комунікативного підходу, що дало можливість одразу закріплювати граматичні й лексичні конструкції на практиці. Окрім мовного курсу, ми також відвідували заняття, присвячені традиційній та сучасній культурі Японії. Це допомогло краще зрозуміти японське суспільство через призму літератури, фольклору та сучасних медіа, зокрема, анімації. Ми аналізували, як у японській анімації відображаються національні цінності, суспільні стереотипи, соціальні проблеми, а також досліджували роль кольору, музики та символіки у створенні емоційного впливу на глядача. Окремої уваги заслуговує міжкультурний обмін, що відбувався щодня як у навчальному середовищі, так і в побутовому спілкуванні. Ми дізналися чимало не лише про Японію, а й про культури інших країн”.
Водночас для учасників літньої програми Університет Сайтама організував багато заходів, що дали змогу краще пізнати культуру країни. Ольга Гораль та Олена Климко брали участь у чайних церемоніях, майстер-класах із збирання і приготування японського чаю, а також у поїздках визначними місцями Японії. Так, 08 червня відбувся похід у Шімідзу Парк, 26 червня – поїздка до Йокогами разом із японськими студентами для спільного проєкту; відвідання музею, присвяченого локшині швидкого приготування “CupNoodles Museum”; 28 червня учасники літньої школи взяли участь у збиранні чаю; 04 липня відбулася мандрівка до Каваґое, під час якої студентки мали нагоду прогулятися у традиційному одязі юката старовинними вулицями міста, що справило незабутні враження.
Пам’ятним став і заключний день літньої школи, 09 липня 2025 року, під час якого учасники програми презентували спільні проєкти разом із японськими студентами. Зокрема, на заході був присутній віце-президент Університету Сайтама, професор Сусуму Нонака, якому Ольга Гораль та Олена Климко висловили щиру подяку за підтримку українських студентів у такий складний час. Завершилася програма врученням свідоцтв і спільною вечерею, що підсумувала насичений період навчання та міжкультурного спілкування.
Активна співпраця Львівського національного університету імені Івана Франка і Університету Сайтама триває. Зимовий семінар, засідання якого відбувалися у віддаленому форматі (на платформі Zoom), отримав чудове продовження. Адже знайомство студентів з однолітками з різних країн сприяє формуванню навиків гармонійної міжкультурної взаємодії, дає можливість пізнавати історію, культуру, розширювати горизонти власного життєвого досвіду, творити візію майбутнього у проєкції його спільного бачення.
Для українських студентів особливо цінною й важливою є підтримка з боку Університету Сайтама за сприяння уряду Японії. В ході засідань міжнародного зимового студентського семінару “Perspectives of world literature and comparative cultural studies” японські студенти спільно зі студентами Львівського та Полтавського університетів переживали драматичні моменти повітряної тривоги, адже мали можливість чути звуки сповіщень. У ході літньої школи колеги стали добрими друзями, отримали незабутні враження від спілкування та обміну емоціями, враженнями, думками, тривогами, сподіваннями. Спільно прожитий місяць у гостинній і щирій Японії, безсумнівно, збагатив життєвий досвід студенток третього курсу англійської філології Ольги Гораль та Олени Климко.
Львівський національний університет імені Івана Франка глибоко вдячний керівництву Університету Сайтама (Японія) за послідовну підтримку освітньої співпраці студентів України, Японії та інших країн. Особлива вдячність – віце-президенту Університету Сайтама, професору Сусуму Нонака за підготовку, організацію, керівництво всіма заходами в межах академічної співпраці, за проведені зустрічі, семінари, цікаві дискусії зі студентками Львівського університету, Ольгою Гораль, Оленою Климко (які завершили навчання за програмою літньої школи) та Юлією Апетик (навчання якої триває впродовж весняно-літнього семестру).
О. Климко
Л. Мацевко-Бекерська



























***
З 11 квітня по 5 серпня 2025 року студентка 1 курсу магістратури факультету іноземних мов спеціальності “Англійська філологія” Юлія Апетик навчалася в Сайтама університеті (м. Сайтама, Японія) в межах програми академічної мобільності відповідно до угоди про співпрацю між Сайтама Університетом і Львівським національним університетом імені Івана Франка.
З перших днів Юлія занурилася в атмосферу японського кампусу: сучасні навчальні корпуси, просторі аудиторії, затишні кафетерії та добре обладнані бібліотеки створювали сприятливі умови для навчання і позанавчальної діяльності. Територія університету облаштована так, щоб задовольнити всі потреби студентів, забезпечуючи комфорт під час занять та дозвілля.
Навчальна програма була насиченою і різноманітною. Вона включала інтенсивні курси з японської мови, семінари з японської літератури й театру, сучасного мистецтва та медіа Азії й Австралії, лінгвістику і британістику. Кожне заняття передбачало активну участь студентів, інтеграцію теоретичних знань у практичні проєкти, підготовку презентацій, щоденників та наукових звітів. Отримані знання і навички Юлія планує активно застосовувати вже після обміну — у своїй подальшій академічній та професійній діяльності, розвиваючи міжкультурну комунікацію.
Спільні проєкти зі студентами давали змогу не лише вдосконалювати англійську мову, а й практикувати міжкультурне співробітництво. Проживання в університетському гуртожитку стало окремим відкриттям: щоденні розмови з сусідами з різних країн — Японії, В’єтнаму, США, Німеччини, Італії, Франції, Нідерландів, Мексики, Кореї — перетворили будні на культурний обмін.
Позанавчальне життя університету також було надзвичайно насиченим. Юлія активно відвідувала клуби і майстер-класи з японської культури — від чайної церемонії та гри на музичних інструментах до традиційних танців. Це не лише допомогло глибше зрозуміти культуру Японії, а й сприяло новим знайомствам і міжкультурному спілкуванню.
Не менш цінною частиною досвіду стали поїздки. Разом із українськими студентками — Катериною Железняк та Анастасією Чеховою (ПНПУ імені В. Г. Короленка) і Роксоланою Пасічник (КНУ імені Т. Шевченка) — Юлія відвідала Токіо, Йокогаму, Кіото, Камакуру, Наґаторо та Чічібу, милуючись стародавніми храмами, музеями і сучасними арт-центрами. Особливою подією стала поїздка до Кіото, де можна було побачити поєднання стародавніх японських традицій та сучасного життя.
Важливо зазначити, що зацікавленість Японією в Юлії виникла завдяки україно-японським семінарам, організованим віце-президентом і професором Сусуму Нонакою (Сайтама університет), професоркою Лідією Мацевко-Бекерською (ЛНУ імені І. Франка) та професорками Ольгою Ніколенко (ПНПУ імені В. Г. Короленка). Саме ці семінари надихнули студентку долучитися до академічного життя в Японії й розширити свої наукові горизонти.
Навчання в Сайтама університеті стало для Юлії не просто обміном знаннями, а справжнім досвідом занурення в багатокультурне середовище. Вона отримала нові наукові навички, вдосконалила мовну підготовку, набула практичного досвіду досліджень, знайшла друзів із різних куточків світу. Юлія висловлює щиру вдячність віце-президенту і професору Сусуму Нонаці за надану можливість долучитися до академічного життя Сайтама університету, а також професорці Лідії Мацевко-Бекерській за постійну допомогу, увагу та опіку.
Цей семестр довів, що навчання за кордоном — це водночас і академічна праця, і відкриття нових світів, і формування навичок, які залишаються на все життя.
Ю. Апетик

















