Українська мова (за професійним спрямуванням)
Тип: Нормативний
Кафедра: українського прикладного мовознавства
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
2 | 3 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
2 | 16 | Мацюк Галина | Іна11, Іна12, Іна13, Іна14, Іна15, Іна16, Іні11, Інк11, Інм11, Інн11, Інн12, Інф11, Інп11, Інп12, Інп13, Інп14, Інп15 |
Лабораторні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
1 |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
2 | 16 | Іна11 | Мацюк Галина |
Іна12 | доцент Добрусинець Дарія | ||
Іна13 | доцент Кужелюк Віра | ||
Іна14 | Мацюк Галина | ||
Іна15 | доцент Добрусинець Дарія | ||
Іна16 | доцент Кужелюк Віра | ||
Іні11 | доцент Добрусинець Дарія | ||
Інк11 | доцент Кужелюк Віра | ||
Інм11 | професор Якимович Б. З. | ||
Інн11 | професор Якимович Б. З., доцент Добрусинець Дарія | ||
Інн12 | доцент Дуда Л. Є., доцент Кужелюк Віра | ||
Інф11 | професор Якимович Б. З. | ||
Інп11 | доцент Хібеба Наталія | ||
Інп12 | професор Якимович Б. З. | ||
Інп13 | доцент Кужелюк Віра | ||
Інп14 | доцент Добрусинець Дарія | ||
Інп15 | доцент Хібеба Наталія |
Опис курсу
Програму навчальної дисципліни «Українська мова за професійним спрямуванням» укладено з урахуванням фахової спрямованості навчання за освітньо-кваліфікаційним рівнем «бакалавр». Вона передбачає виклад основних теоретичних положень про суть та функції мови, стан і статус української мови сьогодні, походження та історію розвитку української літературної мови, а також особливості функціонально-стилістичних різновидів української літературної мови (наукового та офіційно-ділового стилів), які співвіднесені з поняттям українська мова за професійним спрямуванням, висвітлює специфіку усної та писемної форм їх реалізації. Характеристика усного професійного мовлення пов’язана з виділення основних орфоепічних та акцентуаційних правил, видів, форм і жанрів усного професійного мовлення. Аналіз особливостей писемного професійного мовлення пов’язаний з визначенням змісту, структури, порядку складання та оформлення різних видів наукових робіт, документів, використання яких зумовлено науковою та навчальною роботою студентів і їхньою майбутньою професійною діяльністю.
Мета навчальної дисципліни:
- ознайомити з особливостями реалізації системи і структури сучасної української літературної мови в різних видах і жанрах усного та писемного професійного мовлення;
- сформувати засобами української мови лінгвістичну основу для виконання професійної діяльності.
Завдання навчальної дисципліни:
- навчити правильно визначати роль і місце державної української мови в майбутній професійній діяльності;
- удосконалити практичні навички володіння усною та писемною формами сучасної української професійної мови;
- підвищити загальний рівень культури українського мовлення студентів.
Результати навчання:
знати:
- специфіку усного українського професійного мовлення та елементи риторики;
- особливості лексики, фразеології, граматичних засобів української мови за фаховим спрямуванням;
- типи лексикографічних праць, специфіку фахових словників;
- норми сучасної української літературної мови та особливості їх реалізації в системі усного та писемного фахового мовлення;
- правила мовленнєвого етикету.
вміти:
- використовувати знання орфоепічних та акцентуаційних правил, риторичних законів для реалізації різних жанрів усного професійного мовлення;
- характеризувати словниковий склад української літературної мови, уживати лексичні засоби, фразеологічні одиниці у фаховому мовленні;
- виявляти специфіку морфологічних форм та синтаксичних конструкцій української мови за фаховим спрямуванням;
- використовувати лексикографічні джерела української мови відповідно до потреб професійного спілкування;
- творити тексти в межах різних видів і жанрів усного та писемного фахового українського мовлення;
дотримуватися правил мовленнєвого етикету відповідно до ситуацій та тональностей фахового спілкування.