15.12.2022 р. відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція «Тенденції і перспективи вивчення літератури у середній і вищій школах»

15.12.2022 | 16:01

Викладання літератури як шлях до радості

15 грудня 2022 року на базі кафедри української та зарубіжної літератур і методик їх навчання Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція «ТЕНДЕНЦІЇ І ПЕРСПЕКТИВИ ВИВЧЕННЯ ЛІТЕРАТУРИ У СЕРЕДНІЙ І ВИЩІЙ ШКОЛАХ». Співорганізатори конференції: Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, Інститут педагогіки НАПН України, Івано-Франківський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти. Модерувала роботу конференції Грицак Наталія Русланівна, доктор педагогічних наук, кандидат філологічних наук, доцент, в. о. завідувача кафедри української та зарубіжної літератур і методик їх навчання Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка.
З вітальним словом до учасників конференції звернулися Задорожна Ірина Павлівна, проректор з наукової роботи та міжнародного співробітництва, доктор педагогічних наук, професор, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка; Вільчинська Тетяна Пилипівна, декан факультету філології і журналістики, доктор філологічних наук, професор, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка; Ісаєва Олена Олександрівна, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри методики викладання світової літератури, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова; Слижук Олеся Алімівна, кандидат педагогічних наук, доцент, провідний науковий співробітник відділу навчання української мови та літератури
Інституту педагогіки НАПН України; Островська Галина Олександрівна, доктор педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри теорії та методики навчання, Івано-Франківський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти.
Під час пленарного засідання конференції з доповідями виступили: Мацевко-Бекерська Лідія Василівна, доктор філологічних наук, професор, завідувач кафедри світової літератури Львівського національного університету імені Івана Франка («Парадигматика радості як дискурс і контекст: методологія шкільної літературної освіти в координатах метамодерності»); Шалагінов Борис Борисович, доктор філологічних наук, професор Національного університету «Києво-Могилянська академія» («Політкоректність, культура відміни, сексизм, інтерсекціональність… Про трансформацію духовних цінностей в наші дні. 12 тез»); Ісаєва Олена Олександрівна, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри методики викладання світової літератури Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова («Шкільний підручник з літератури як ефективна платформа формування метанавичок сучасних учнів»); Токмань Ганна Леонідівна, доктор
педагогічних наук, кандидат філологічних наук, професор кафедри української і зарубіжної літератури та методики навчання Університету Григорія Сковороди в Переяславі («Поетична сковородіана як міжкультурний діалог на уроках літератури рідного краю»); Клименко Жанна Валентинівна, доктор педагогічних наук, професор кафедри методики викладання світової літератури Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова («Як запобігти ретравматизації школярів, викладаючи літературу?»); Островська Галина Олександрівна, доктор педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри теорії та методики навчання Івано- Франківського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти («Сучасні технології навчання у розвитку в учнів інтересу до читання»); Грицак Наталія
Русланівна, доктор педагогічних наук, кандидат філологічних наук, доцент, в. о.
завідувача кафедри української та зарубіжної літератур і методик їх навчання Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка
(«Жанрова компетентність як складник професійного іміджу майбутнього вчителя
зарубіжної літератури»).
Учасники конференції обмінялися думками, міркуваннями та пропозиціями у сфері викладання зарубіжної літератури, взявши активу участь у роботі секцій «Визначальні методичні засади вивчення творів літератури у сучасних програмах і підручниках та шляхи їх реалізації», «Теоретичні проблеми новітніх методик вивчення творів літератури», «Робота з літературним твором як система методів, форм і прийомів», «Шляхи формування толерантної комунікації та риторичної культури у процесі роботи з літературним твором», «Взаємодія традиційних і новітніх методів та прийомів у процесі вивчення літературного твору у середній і вищій школі».
До участі в роботі конференції долучилися науковці, методисти, вчителі-практики, здобувачі вищої освіти з усіх регіонів України, особливо акцентувавши на важливості й відповідальності освітянського фронту в наближенні перемоги Україні в її визвольній війні.