Триває Всеукраїнське науково-педагогічне підвищення кваліфікації «Література: інтегрований підхід у викладанні»

02.04.2024 | 20:39

АКАДЕМІЧНА СПІВПРАЦЯ

НАУКОВО-МЕТОДИЧНОГО ЦЕНТРУ ДОСЛІДЖЕННЯ ТА ВИКЛАДАННЯ ЛІТЕРАТУРИ ЛЬВІВСЬКОГО УНІВЕРСИТЕТУ

І ЦЕНТРУ УКРАЇНСЬКО-ЄВРОПЕЙСЬКОГО НАУКОВОГО СПІВРОБІТНИЦТВА

З 04 березня по 14 травня 2024 року триває Всеукраїнське науково-педагогічне підвищення кваліфікації «Література: інтегрований підхід у викладанні», організоване у співпраці Науково-методичного центру дослідження та викладання літератури кафедри світової літератури Львівського національного університету імені Івана Франка і Центру українсько-європейського наукового співробітництва. Учасниками є викладачі закладів вищої освіти, наукові співробітники наукових установ, педагогічні працівники закладів загальної середньої освіти, зацікавлені перспективами та методичними ідеями інтегрованого підходу у викладанні літератури.

Професійна програма підвищення кваліфікації розроблена з урахуванням новітніх науково-обґрунтованих підходів до організації навчання дорослих, досягнень психолого- педагогічних, соціальних і поведінкових наук та спрямована на розвиток і вдосконалення юридичної, психолого-педагогічної, комунікативної, інформаційно-комунікаційної компетентностей, а також практичних умінь та навичок інтерактивної взаємодії і професійно-особистісного розвитку для підвищення ефективності професійного спілкування та здійснення педагогічної діяльності у сфері літературної освіти.

19 березня 2024 року відбулася перша онлайн-лекція на платформі ZOOM. Перед лекцією до учасників звернулася Лідія Мацевко-Бекерська, доктор філологічних наук, професор, завідувач кафедри світової літератури Львівського національного університету імені Івана Франка, керівник Науково-методичного центру дослідження та викладання літератури Львівського національного університету імені Івана Франка. Спікером наукового заходу виступила Роксоляна Кохан, кандидат філологічних наук, доцент кафедри іноземних мов для природничих факультетів, доцент кафедри міжкультурної комунікації та перекладу Львівського національного університету імені Івана Франка. В лекції на тему «На чужому узбережжі Егейського моря. Наратив РАДОСТІ у шкільному курсі літератури» були представлені такі питання: «Стіл і чаша». Античність. Середньовіччя. «Повнокровна, заохочена і задіяна до руху земними пристрастями». Відродження. «Абсолютно достовірна». Бароко. «У спокої, радості і веселощах, піднімаючись з однієї сходинки на іншу, більш високу». Просвітництво та «Нові часи». «Філософія життя». Ті, хто уже знає все. Постнекласичний період. Літературно-художній вимір «радості». Радість трансцендентна тощо». Учасники курсу мали можливість простежити історію формування концепту РАДІСТЬ і його світоглядні, філософські, культурологічні, естетичні трансформації.

26 березня 2024 року на платформі ZOOM відбулася друга онлайн-лекція. Любомир Бораковський, кандидат філологічних наук, доцент кафедри міжкультурної комунікації та перекладу Львівського національного університету імені Івана Франка, декан факультету іноземних мов Львівського національного університету імені Івана Франка запропонував учасникам підвищення кваліфікації тему «Переклад як текстуальна взаємодія: методичні аспекти формування компетентного читача». В ході лекції були представлені такі питання: переклад (дидактичне спрямування, культурологічний аспект, рецептивно-продуктивний характер, читання та переклад як комунікація); визначення проблем і перешкод перекладу (літературознавчі навики, мовні бар’єри, загальна обізнаність, демотивація та відсутність зацікавленості); успішне заняття – як? переклад ліричних творів (маргінальний характер лірики, естетичний потенціал, стереотипи тощо). Протягом лекції відбувалася жвава дискусія, що свідчить про актуальність і важливість теми лекції.

02 квітня 2024 року відбулася заключна лекція Лідії Мацевко-Бекерської, доктора філологічних наук, професора, завідувача кафедри світової літератури Львівського національного університету імені Івана Франка, керівника Науково-методичного центру дослідження та викладання літератури Львівського національного університету імені Івана Франка. Лекція на тему «Інтегрований підхід у викладанні літератури в сучасній школі: питання, пропозиції, очікування» була зосереджена на аспектах теорії інтегрованого навчання і можливостях практичного здійснення інтеграції у вивченні літератури в закладі середньої освіти. Учасники курсу мали можливість ознайомитися з ключовими поняттями інтегрованого навчання, поміркувати над проблемами сучасного освітнього дискурсу, здобутками у формуванні модельної програми курсу інтегрованого вивчення літератури (української та зарубіжної), досвідом Польщі у впровадженні інтегрованого навчання, а також особливостями роботи з літературним твором учнями, представниками поколінь Z і альфа в умовах сучасного освітнього простору. Особливий акцент був зроблений на модельній навчальній програмі, підручникові та інтерактивній платформі, що надає навчально-методичне забезпечення нового курсу – на напрацюваннях авторського колективу, який очолює Ольга Ніколенко, д.ф.н., професор, завідувач кафедри світової літератури Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка і членом якого є проф. Лідія Мацевко-Бекерська.

Лекційний курс у межах всеукраїнського науково-педагогічного підвищення кваліфікації «Література: інтегрований підхід у викладанні» дав можливість учасникам не лише здобути важливу та корисну фахову інформацію для наукової і науково-педагогічної діяльності, але й провести зацікавлені дискусії, обмін думками в колі запропонованих проблем.

Детальніше:

https://cuesc.org.ua/novini/na-platformi-zoom-rozpochalisya-lektsiyi-z-filologiyi/

https://cuesc.org.ua/novini/trivaye-kurs-lektsij-u-mezhah-pidvishhennya-kvalifikatsiyi-z-filologiyi/

https://cuesc.org.ua/novini/vidbulasya-ostannya-lektsiya-v-mezhah-pidvishhennya-kvalifikatsiyi-dlya-vikladachiv-filologichnih-distsiplin/