Пізньолатинська проза
Тип: На вибір студента
Кафедра: класичної філології
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
6 | 6 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
6 | 32 | професор Чернюх Б. В. | Інк31 |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
6 | 32 | Інк31 | професор Чернюх Б. В. |
Опис курсу
Анотація навчальної дисципліни:
Курс спрямований на розвиток навиків перекладу та аналізу текстів пізньолатинської прози на матеріалі роману Апулея «Метаморфози, або Золотий осел». Даний твір репрезентує особливості літературного руху ІІ ст. до н.е. – другої софістики з її схильністю до пишномовності, зловживання мовностилістичними та риторичними засобами. Крім того, у творі присутні вже деякі риси, які яскраво проявляться у пізній латині: багатство демінутивів, вульгаризми, грецизми, своєрідність синтаксичних конструкцій тощо.
Результати навчання:
знати: лексику з опрацьованих розділів роману «Золотий Осел» Апулея, функції відмінків та структурні особливості складнопідрядних речень і синтаксичних конструкцій в романі, мовностилістичні засоби роману, послідовність основних операцій при перекладі та аналізі визначених уривків роману.
вміти: перекладати без словника відомий текст та зі словником невідомий текст роману «Золотий Осел», визначати функції відмінків, типи підрядних речень, синтаксичні конструкції, стилістичні фігури та тропи, народно-розмовні елементи.
Рекомендована література
Базова
- Apulei Metamorphoseon libri XI (будь-яке видання)
Допоміжна
- Боровский Я.М. Учебник латинского языки для гуманитарных факультетов университетов/ Я.М. Боровский, А.В. Билдирев Изд.4. доп. И. – М.: Высшая школа, 1975, – 479 с.
- Звонська Л.Л. Латинська мова /Л.Л. Звонська, В.М. Шовковий. – К.: Знання, 2006. – 711с.
- Маркиш С.П. О языке и стиле Апулея/ С.П. Маркиш// Апулей. Апология. Метаморфозы. Флориди. – М.: Изд-во АН СССР, 1959 – с. 373-376.
- Соболевский С.И. Грамматика латинского язика. Часть теоретическая/ С.И. Соболевский. – М., 1998 – 431 с.
Інформаційні ресурси