Риторика
Тип: На вибір студента
Кафедра: англійської філології
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
6 | 3 | Залік |
9 | 3 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
6 | 32 | Іна31, Іна32, Іна33, Іна34, Іна35, Іна36 | |
9 | 16 | Іна-51М, Іна-52М |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
9 | 16 | Іна-51М | |
Іна-52М |
Опис курсу
Мета курсу: ознайомити студентів з особливостями мови сучасних медій, якій включають широкий спектр засобів масової комунікації: теле-, радіо-, трансляція, друковані джерела (газети та журнали), цифрові носії (інтернет) та зовнішню рекламу (білборди, сітілайти) тощо, завданням яких є донести певну інформацію до широких мас з метою вплинути на них певним чином. З огляду на це усі засоби мас медійної комунікації, передусім друковані, покладаються великою мірою на арсенал мовних засобів вираження, адже інформація, яку вони подають, повинна бути представлена так, щоб її помічали і на неї реагували. Інформаційна ємність та стислість викладу є основними ознаками медійної комунікації. Динаміка мовних процесів у мас медійних текстах зумовлена до великої міри екстралінгвальними чинниками, що впливає на характер вербалізованої суспільної свідомості, а з іншого боку, медійні тексти характеризуються мінливістю, варіативністю мовлення, великим формотворчим потенціалом.
Завдання курсу:
- сформувати у студентів наукове уявлення про лінгвістичні аспекти засобів масової комунікації та їх маніпулятивні функції.
- ознайомити з новітніми підходами до аналізу мови сучасних медій, бачити когнітивно-дискурсивні, функціонально-семантичні, комунікативно-прагматичні та інші характеристики медійних текстів.
- На прикладі медійних текстів простежити динаміку мовних процесів та варіативність мовлення.
Результати навчання:
- знати: соціальну природу медійного дискурсу та його когнітивно-дискурсивні особливості; жанрові, композиційні, комунікативні, лінгвокогнітивні, прагматичні, лексико-стилістичні та лінгво-культорологічні характеристики сучасних англомовних медійних текстів; спостерігати динаміку мовних процесів у мас медіа та варіативність мовлення.
вміти: оперувати основними поняттями медіалінгвісики, знати основні напрями та методи вивчення англомовної медійної комунікації; кваліфіковано аналізувати медійні тексти в парадигмі сучасних лінгвістичних досліджень; провести власне лінгвістичне дослідження певного лігвального явища і презентувати проект.