14.03.2024 р. відбулося засідання наукового семінару “Методологічні горизонти сучасного літературознавства”
14 березня 2024 року відбулося засідання наукового семінару кафедри кафедри світової літератури «Методологічні горизонти сучасного літературознавства». Під час засідання аспірантка кафедри Катерина Ніколенко представила доповідь на тему «Наратив ідентичності жінки-письменниці у щоденнику Емілі Старр (на матеріалі трилогії «Емілі» Люсі Мод Монтгомері)». В доповіді розглянуто такі аспекти ідентичності героїні, як гендерний, професійний і національний. Встановлено, що сюжет трилогії «Емілі» (“Emily”), створеної письменницею у 1920-х роках, розгортається як історія становлення юної героїні, яка мріє стати письменницею. В центрі уваги Люсі Мод Монтгомері – формування унікальної творчої візії жінки-мисткині, осягнення нею власного потенціалу і невтомне прагнення до самовдосконалення. До трилогії увійшли романи «Емілі з Місячного Серпа» (“Emily of New Moon”, 1923), «Емілі виростає» (“Emily Climbs”, 1925), «Емілі у вирі життя» (“Emily’s Quest”, 1927). У трилогії зображено низку поступових інтелектуальних, емоційних, психологічних трансформацій, що відбуваються з героїнею, процес набуття нею професійних навичок і розвитку творчої свідомості. Динаміку образу головної героїні показано в тісному взаємозв’язку з формуванням у неї національної свідомості. Усвідомлюючи себе саме як канадську письменницю, героїня відчуває, що саме на острові Принца Едварда зможе розкрити свій талант і написати свої найкращі твори.
В ході засідання відбулася активна дискусія щодо представлених позицій дослідження наративних стратегій, репрезентованих романною творчістю канадської письменниці.




