«Червона рута» у «Школі радості»: про важливе в літературній освіті України

16.09.2023 | 17:57

«Червона рута» у «Школі радості»: про важливе в літературній освіті України

14 вересня 2023 року відбулася зустріч авторського колективу програм, підручників та посібників під керівництвом Ольги Ніколенко з учителями Львівської області.

Тема онлайн-семінару: «Навчально-методичне забезпечення викладання зарубіжної літератури в НУШ». Захід був організований у співпраці з кафедрою гуманітарної освіти ЛОІППО, зокрема, із завідувачем кафедри доц. Анною-Марією Богосвятською та старшим викладачем Людмилою Ковальовою.

Ольга Ніколенко, професор, завідувач кафедри світової літератури Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка, представила оновлену модельну програму «Зарубіжна література. 5-9 класи» (в редакції 2023 р.) та нову модельну програму «Інтегрований курс літератур (української та зарубіжної). 7-9 класи» (2023 р.), що створюють великі можливості для академічної свободи вчителів. Ольга Миколаївна також розповіла про нові підручники, посібники та цифрові ресурси для НУШ. Особливу увагу було представлено творам сучасної художньої літератури, яка дає учням ключі до осмислення сучасного світу.

Лідія Мацевко-Бекерська, професор, завідувач кафедри світової літератури Львівського національного університету імені Івана Франка, відзначила, що програми, створені авторським колективом, надають великий простір для творчості й допомагають реалізувати у школі діалог літератур і культур. Лідія Василівна зауважила, що твори художньої літератури дібрані для програм відповідно до вікових та психологічних особливостей сучасних підлітків, вказала на актуальність порушених у літературі проблем і акцентувала увагу на компаративному вивченні української та зарубіжних літератур. Окрема увага була зосереджена на основних завданнях літературної освіти в умовах Великої визвольної війни, на особливій ролі художнього спілкування в середовищі школярів, які зростають під звук повітряної тривоги, в середовищі батьків, які виборюють нашу перемогу, в середовищі учителів, які – з великою любов’ю до учнів та свого предмету – здійснюють щоденну працю заради безпеки, спокою та гармонії в душі кожної дитини. Лідія Василівна наголосила на особливій відповідальності освітян Львівщини, котрі обійняли піклуванням багатьох дітей, які були вимушені змінити місце проживання, освітян, котрі щедро діляться знаннями, талантом, умінням бачити світ очима добра в дзеркалі літератури. Саме тому два крила літературної освіти – курс «Школа радості. Зарубіжна література» і курс «Червона рута. Інтегрований курс літератур (української та зарубіжної)» – відтепер додаватимуть учителям впевненості, можливості вибору, простору для цілісного та цікавого дітям вивчення літератури – української та зарубіжної.

Директорка ЗССО №4 Свалявської міської ради  міської ради Вікторія Туряниця звернула увагу присутніх на потужне методичне забезпечення навчальних предметів «Зарубіжна література» та «Література» (інтегрований курс), а також наголосила на відкритості авторського колективу до запитів учителів літератури.

Завідувач кафедри гуманітарної освіти Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти доцент Анна-Марія Богосвятська детально проаналізувала методичний супровід нової модельної програми інтегрованого курсу літератур (української та зарубіжної) (2023 р.), представила навчальну програму, сітку годин та календарне планування для 7 клаcу.

Учитель-методист Наталія Рудніцька (ЗЗСО № 17 м. Кам’янця-Подільського Хмельницької області) представила вчителям цілу низку інтерактивних матеріалів для подолання освітніх втрат та підвищення мотивації до читання. Такі матеріали сприятимуть полегшенню організаційної роботи вчительства в сучасних реаліях.

Головний редактор журналу «Зарубіжна література в школах України», керівник порталу «Світ філолога» Дмитро Лебедь розповів учителям про нові цифрові сервіси та вебінарні програми підвищення кваліфікації.

Авторський колектив висловлює щиру вдячність усім небайдужим учителям Львівщини, які з великим інтересом взяли участь в обговоренні сучасних підходів до викладання літератури, а також вкотре засвідчили готовність і відкритість до змін.