Інтеграція української та зарубіжної літератури в сучасній школі

24.05.2023 | 18:13

23 травня 2023 року відбулося засідання методичного семінару «Досліджуючи – навчати, навчаючи – досліджувати» Науково-методичного центру дослідження та викладання літератури. К.ф.н., доцент, завідувач кафедри гуманітарної освіти Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Анна-Марія Богосвятська запропонувала учасникам засідання доповідь на тему «Інтегрований курс української та зарубіжної літератури: концептуальні основи шкільної літературної освіти», що презентувала напрацювання групи науковців, методистів та вчителів-практиків у методиці інтеграції двох літературних курсів для ЗСО України. А.-М. Богосвятська представила базові положення поданої концепції, наголосила на наявності кількох авторських ідей щодо інтегрованого вивчення української та зарубіжної літератури. Учасникам
засідання були презентовані ключові принципи, завдання, напрями втілення концепції інтегрованого курсу.
Важливу тему «Досвід. Виклики. Перспективи інтеграції літератур в умовах НУШ» представила Віра Литвинчук, учитель української мови та літератури ліцею ім. І. Пулюя, м. Львів. На матеріалі вивчення конкретних програмових тем були висловлені цікаві та важливі пропозиції щодо оптимізації інтегрованого підходу до вивчення літератури у школі.
До дискусії долучилася Катерина Таранік-Ткачук, к.п.н., доцент кафедри української філології Київського національного лінгвістичного університету, головний спеціаліст Директорату дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти Міністерства освіти і науки України. Зокрема, Катерина Валеріївна привернула увагу присутніх до двох важливих аспектів проблеми інтеграції навчальних курсів у ЗСО: особлива місія вчителя (його завдання, вимоги до нього, його особиста візія і відданість справі, численні актуальні компетентності тощо) і принципово інший «портрет» сучасного учня, який емоційно, інтелектуально, технічно готовий до нових варіантів організації шкільного дискурсу, до нових методичних ідей та пропозицій.
У засіданні методичного семінару взяли участь викладачі та аспіранти кафедри світової літератури, вчителі закладів середньої освіти м. Львова та Львівщини. Учасники засідання методичного семінару «Досліджуючи – навчати, навчаючи – досліджувати» Науково-методичного центру дослідження та викладання літератури обмінялися думками про важливість і відповідальність реформи курсів української та зарубіжної літератури у школі, про ефективні прийоми заохочення учнів до читання, а також про найрізноманітніші варіанти застосування здобутків методик інтеграції навчальних дисциплін для створення умов гармонійного та результативного освітнього процесу.