Розмова про літературу, подолання травми і відновлення після перемоги України у Великій визвольній війні

27.04.2023 | 19:48

27 квітня 2023 року відбулася ІV Всеукраїнська науково-практична конференція «Актуальні проблеми мовно-літературної освіти в середній та вищій школах», організована Міністерством освіти і науки України, Українським державним університетом імені Михайла Драгоманова, зокрема, кафедрою методики викладання світової літератури і кафедрою методики викладання іноземних мов факультету іноземної філології, а також Українським освітянським видавничим центром «Оріон». Конференція відбувалася на платформі Google Meet і об’єднала всіх, хто щиро зацікавлений проблемами літературної освіти в контексті сподівання на перемогу України у Великій визвольній війні.
Пленарне засідання конференції провели ІСАЄВА Олена Олександрівна, завідувачка кафедри методики викладання світової літератури Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, докторка педагогічних наук, професорка, та НІКОЛАЄНКО Віта Валентинівна, завідувачка кафедри методики викладання іноземних мов Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, кандидатка педагогічних наук, доцентка. З вітальним словом до учасників конференції звернулися ЗЕРНЕЦЬКА Алла
Анатоліївна, деканеса факультету іноземної філології, докторка філологічних наук, кандидатка педагогічних наук, професорка Українського державного університету імені Михайла Драгоманова; ІСАЄВА Олена Олександрівна, завідувачка кафедри методики викладання світової літератури Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, докторка педагогічних наук; професорка НІКОЛАЄНКО Віта Валентинівна, завідувачка кафедри методики викладання імені Михайла Драгоманова,
кандидатка педагогічних наук, доцентка.
Під час пленарного засідання конференції з доповідями виступили: МАЦЕВКО-БЕКЕРСЬКА Лідія Василівна, завідувачка кафедри світової літератури Львівського національного університету імені Івана Франка, докторка філологічних наук, професорка – «Метамодерний горизонт читання в освітній парадигмі перемоги України у Великій визвольній війні»; УДОВИЧЕНКО Лариса Миколаївна, професорка кафедри східної культури і літератури Київського університету імені Бориса Грінченка, докторка педагогічних наук, професорка – «Українська ідентичність як фундамент суб’єктності у державницькому і культурному контексті»; НІКОЛЕНКО Ольга Миколаївна, завідувачка кафедри світової літератури Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка, докторка філологічних наук, професорка – «У пошуках актуальних смислів: нове прочитання творів сучасної зарубіжної літератури для дітей і підлітків під час війни»; ШТЕЙНБУК Фелікс Маратович, професор кафедри русистики та східноєвропейських студій Університету Коменського у Братиславі, доктор філологічних наук, професор – «Заперечення «негативної діалектики»; ГРИЦАК Наталія Русланівна, завідувачка кафедри української та зарубіжної літератур і методик їх навчання Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка, докторка педагогічних наук, кандидатка філологічних наук, доцентка – «Моделювання студентського читацького середовища в умовах воєнного стану в Україні»; ГАРНА Світлана Юріївна, кандидатка педагогічних наук, завідувачка відділу мовно-літературної та мистецької освіти, доцентка кафедри суспільно-гуманітарної та медійної освіти Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти – «Про те, що окрилює та мотивує: особливості організації роботи з учителями-філологами Донеччини»; ЩЕРБА Наталія Сергіївна, доцентка кафедри міжкультурної комунікації та прикладної лінгвістики Житомирського державного університету імені Івана Франка, докторка педагогічних наук, доцентка – «Посттравматичний стресовий розлад (ПТСР) у контексті вивчення іноземної мови»; ІСАЄВА Олена Олександрівна, завідувачка кафедри методики викладання світової літератури Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, докторка педагогічних наук, професорка – «Шкільна літературна освіта сьогодні як «вікно можливостей» для посттравматичного зростання».
Учасники конференції мали можливість взяти участь у майстер-класах С. Ю. Гарної, В. В. Козієвої «Комікс як спосіб мотивації учнів до читання»; О. Ф. Невмержицької «Що таке щастя і як його знайти?» (віртуальна подорож за драмою М. Метерлінка «Синій птах»); А. Ю. Вітченко «Практикум із застосування онлайн-дошок у процесі навчання іноземних мов». Відповідно до програми, відбулися також секційні онлайн-засідання: сучасні тенденції навчання літератури в середній та вищій школах; інноваційні технології навчання
літератури в середній та вищій школах; сучасні підходи до аналізу художнього твору (літературознавчі та методичні студії); інноваційні технології у викладанні мов; лінгводидактика – зміст та навчання іноземних мов.
Учасники Всеукраїнської науково-практичної конференції зосередилися на важливих аспектах читання, викладання літератури, роботи з учнями та студентами в умовах Великої визвольної війни для утвердження перемоги України.
Запис доступний: