Літературна комунікація
Тип: На вибір студента
Кафедра: німецької філології
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
9 | 3 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
9 | 16 | доцент Яремко М. В. | Інн51М |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
9 | 16 | Інн51М | доцент Яремко М. В. |
Опис курсу
Мета вибіркової дисципліни – поглибити теоретичні знання студентів щодо специфіки функціонування літературної комунікації та сформувати практичні навички аналізу структури, композиційно-тематичної побудови та мовної організації художнього тексту.
Завдання курсу:
- розкрити теоретичні засади антропоцентричного підходу до вивчення художнього тексту;
- ознайомити студентів із параметрами комунікативної ситуації породження й сприйняття художнього тексту;
- визначити рівні літературної комунікації та розглянути систему відношень її субʼєктів та обʼєктів;
- зʼясувати особливості організації наративного та персонажного мовлення у макроструктурі художнього тексту;
- розглянути роль структурно-композиційних і мовностилістичних засобів художнього тексту у реалізації комунікативно-прагматичної стратегії автора.
У результаті вивчення даного курсу студент повинен:
знати:
- прагматичну ускладненість комунікативної ситуації, що виникає в процесі творення та сприйняття художнього тексту;
- модель літературної комунікації;
- види наративної ситуації та типи розповідачів;
- наративну типологію Ф. Штанцеля та Ж. Женетта;
- способи передачі персонажного мовлення;
- категорію часу і простору;
- значення понять «тема», «ідея», «мотив», «фабула», сюжет»;
вміти:
- застосувати антропоцентричний підхід до дослідження художнього тексту;
- визначити наративну ситуацію та способи передачі персонажного мовлення;
- аналізувати структурно-композиційну побудову та мовну організацію тексту;
- охарактеризувати лексичні, морфологічні, синтаксичні та графічні особливості художнього тексту;
- розкрити ідейно-естетичний зміст художнього тексту.
Рекомендована література
Базова
- Бехта І. Дискурс наратора в англомовній прозі / Іван Бехта. – К. : Грамота, 2004.– 304 с.
- Гром’як Р. Т. Літературознавчий словник-довідник / Р. Т. Гром’як, Ю. І. Ковалів та ін. – К. : ВЦ “Академія”, 1997. – 752 с.
- Єщенко Т. А. Лінгвістичний аналіз тексту : навч. посіб. / Т. А. Єщенко. – К. : ВЦ “Академія”, 2009. – 264 с. – (Серія “Альма-матер”).
- Папуша І. Modus ponens : нариси з наратології / Ігор Папуша. – Т. : Крок, 2013. – 256 с.
- Fix U. Textlinguistik und Stilistik für Einsteiger : ein Lehr- und Arbeitsbuch / Ulla Fix, Hannelore Poethe, Gabriele Yos ; unter Mitarb. von Ruth Geier. – 3., durchges. Aufl. – Frankfurt a. M. [u.a.] : Lang, 2003. – 236 S.
- Lahn S. Einführung in die Erzähltextanalyse / Silke Lahn, Jan Christoph Meister. – Stuttgart [u.a.] : Metzler, 2008. – 311 S.
- Martinez M. Einführung in die Erzähltheorie / Matias Martinez, Michael Scheffel. – München : Beck, 1999. – 198 S.
- Metzler Lexikon Literatur : Begriffe und Definitionen / [hrsg. v. D. Burdorf u.a.]. – 3., völlig neu bearb. Aufl. – Stuttgart [u.a.] : Metzler, 2007. – 845 S.
- Schmid W. Elemente der Narratologie / Wolf Schmid. – 3., erw. und überarb. Aufl. – Berlin [u.a.] : de Gruyter, 2014. – 297 S.
Допоміжна
- Becker S. Grundkurs Literaturwissenschaft / Sabina Becker,Christine Hummel, Gabriele Sander. – Stuttgart : Reclam, 2006. – 304 S.
- Schutte J. Einführung in die Literaturinterpretation / Jürgen Schutte. – 3., überarb. und erw. Aufl. – Stuttgart; Weimar : Metzler, 1993. – 228 S.
Інтернет-ресурси