Практична риторика
Тип: На вибір студента
Кафедра: французької та іспанської філологій
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
10 | 3.5 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
10 | 16 | доцент Кость Г. М. | Інф51М |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
10 | 16 | Інф51М | доцент Кость Г. М. |
Опис курсу
Освітня компонента «Практична риторика» є складовою частиною блоку вибіркових освітніх компонент і націлена на реалізацію принципу індивідуалізації в освіті, сприяє найповнішому розкриттю особистісного потенціалу здобувача через презентації, виступи перед колегами, колаборативне навчання (форми – групові проекти, спільні розробки, дискусії), що допоможуть виявити їхні пізнавальні ініціативи, а також визначення головних засобів увиразнення промови та побудови аргументації з метою переконання публіки.
Матеріал викладається за двома напрямками – теоретичним і практичним.
Програмою передбачено засвоєння теоретичних знань, необхідних для формування промов за різних соціально-культурних ситуацій, набуття практичних навичок красномовства, пов’язаних із засвоєнням головних мовленнєвих, риторичних, поведінкових правил, що відображають риторику як багатоаспектне явище. Освітня компонента спрямована на формування у здобувачів уміння не лише виголошувати промови за різних комунікативних ситуацій, але й уміти їх критично оцінити і поглибити.
Мета: представити риторику як багатоаспектне міждисциплінарне явище, що передбачає володіння не лише відповідним термінологічним апаратом, а й відповідними поведінковими навичками, поглибити знання здобувачів із основ формування риторичних промов у різних комунікативних ситуаціях для розкриття особистісного потенціалу та самореалізації; сформувати навички наукового аналізу і структурування риторичного матеріалу з урахуванням класичних і новітніх методологічних принципів, здійснювати аналітичну роботу з відповідними риторичними джерелами.
Цілі: проаналізувати зразки промов визначних ораторів минулого і сучасності та опанувати технікою виголошення усних промов для засвоєння техніки та вживання риторичної термінології і риторичних тропів з метою впливу на публіку. Виробити у здобувачів навички уважного і критичного ставлення як до власного мовлення, так і до суспільної мовної практики, оволодівши практичними вміннями побудови виголошуваних промов (за передбачуваних чи непередбачуваних обставин), здатність до аргументування, аналізу та синтезу.
Рекомендована література
Базова література
1.Torrione Henri, Argumenter et convaincre aujourd’hui selon les enseignements dela rhétorique des Anciens – Sur la question d’un art utile en chaire [in] : Schumacher Bernard N. (édit.), Et si le verbe revenait dans la chaire ?, Paris 2020, p. 119-173.
2.Онуфрієнко Г. Риторика: Навчальний посібник/ Галина Онуфрієнко. – К.: Центр навчальної літератури, 2019. – 625 с.
3.Motoulski-Faladreau A. La rhétorique aujourd’hui. Presse de l’Université Laval, 2018. – 100 p. https://www.pulaval.com/libreacces/9782763736518.pdf
4.Rhétorique et argumentation. Cours magistral.
https://umeci.org.ci/wp-content/uploads/2020/05/RHETORIQUE-ET-ARGUMENTATION-L3-BEDJO-1.pdf
5.Salazar Ph.-J. L’art de parler. Anthologie de manuels d’éloquence. Klincksieck, 2003. – 362 c.
Допоміжна література
- Риторика, ідеологія, персуазивна комунікація: / Л.С.Павлюк. – Львів.: ПАІС, 2007. – 168с.
- Риторика: Навчальний посібник / Н.А.Колотілова. – К.: Центр учбової літератури, 2007. – 232с.
- Gardes-Tamine J. La rhétorique. Armand Colin: Paris, 1996. – 181 p.
- Риторика: Навчальний посібник / Л.І.Мацько, О.М.Мацько. – К.: Вища школа, 2003. – 311с.
- Sans Benoît. Exercer l’invention ou (ré)inventer la controverse.[in :] Exercices de rhétorique 5 | 2015 Rhétorique et citoyenneté. http:// journals.openedition.org/rhetorique/404 ; DOI : https://doi.org/10.4000/rhetorique.404