Виробнича (переддипломна) практика (іспанська мова)
Тип: Нормативний
Кафедра: французької та іспанської філологій
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
11 | 3 | Диференційований залік |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
11 | 90 | Іні-61м | Цимбалістий І. Ю. |
Опис курсу
Виробнича (переддипломна) практика дає можливість студентам набути практичних навичок науково-дослідницької роботи, необхідних для викладання теоретичних дисциплін за профілем набутої спеціальності.
Виробнича (переддипломна) практика є завершальним етапом формування викладача вищої школи та дає оцінку готовності магістрантів до виконання функціональних обов’язків викладача-науковця вищих навчальних закладів різного рівня акредитації. Практика передбачає забезпечення фахової діяльності за такими основними напрямами роботи: – методична підготовка магістранта до ведення практичних та теоретичних занять; – науково-дослідницька підготовка магістранта як науковця. |
Термін проходження виробничої практики – 2 тижні.
Метою виробничої (переддипломної) практики є закріплення науково-дослідницьких навичок, здобутих під час написання мовознавчих, літературних курсових робіт, наукових рефератів та їх захисту; формування вмінь застосування їх у навчальному процесі під час виконання функцій викладача ЗВО.
Завдання виробничої (переддипломної) практики: -ознайомлення з особливостями науково-дослідницької діяльності викладача вищого навчального закладу; – оволодіння уміннями організації методичної та науково-дослідницької роботи зі студентами; – організація наукової роботи в умовах навчально-виховної діяльності; – поглиблення теоретичних знань зі спеціальних та фахових дисциплін, набутих студентами на попередніх курсах, застосування їх у вирішенні конкретних завдань під час написання магістерських робіт; – формування у магістрів методичних умінь та навиків ведення науково-дослідницької діяльності. |
Після проходження виробничої практики студент повинен
знати: – науковий доробок кафедри французької та іспанської філологій, сфери наукових зацікавлень викладачів – основні методи дослідження відповідно до конкретних поставлених завдань – методику та практичні прийоми опрацювання наукової літератури і джерел ілюстративного матеріалу – загальні вимоги до цитування різних типів джерел та оформлення бібліографії – головні засади академічної доброчесності та наслідки її порушення – алгоритм написання кваліфікаційної роботи – вимоги до представлення роботи вміти: – самостійно планувати та здійснювати наукові дослідження – опрацьовувати наукову літературу – аналізувати та інтерпретувати дані та результати дослідження – вибирати та застосувати на практиці загальнонаукові та спеціальні методи дослідження – накопичувати та систематизувати ілюстративний матеріал – оформляти результати досліджень згідно з академічними стандартами – підготувати наукову статтю, доповідь, презентацію та інші види наукової комунікації – представляти результати дослідження в усній та письмовій формі на належному академічному рівні – вільно оперувати науковою термінологією – представити результати своїх досліджень із обов’язковим використанням мультимедійних засобів (MS PowerPoint, Prezi, Canva та інші). Проходження виробничої (переддипломної) практики сприяє формуванню у здобувача вищої освіти таких компетентностей, як: загальні компетентності: ЗК 3. Здатність до пошуку, опрацювання та аналізу інформації з різних джерел ЗК 4. Уміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми ЗК 5. Здатність працювати в команді та автономно ЗК 7. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу ЗК 11. Здатність проведення досліджень на належному рівні ЗК 12. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). фахові компетентності: ФК 1. Здатність вільно орієнтуватися в різних лінгвістичних, напрямах і школах ФК 3. Здатність критично осмислювати історичні надбання та новітні досягнення філологічної науки ФК 4. Здатність здійснювати науковий аналіз і структурування мовного/ мовленнєвого й літературного матеріалу з урахуванням класичних і новітніх методологічних принципів ФК 5. Усвідомлення методологічного, організаційного та правового підґрунтя, необхідного для досліджень та/або інноваційних розробок у галузі філології, презентації їх результатів професійній спільноті та захисту інтелектуальної власності на результати досліджень та інновацій ФК 6. Здатність застосовувати поглиблені знання з іспанської філології для вирішення професійних завдань ФК 7. Здатність вільно користуватися спеціальною термінологією в обраній галузі філологічних досліджень У результаті проходження виробничої (переддипломної) практики здобувачі вищої освіти повинні досягти наступних програмних результатів навчання: ПРН 2. Упевнено володіти державною та іноземною мовами (іспанською та другою іноземною) для реалізації письмової та усної комунікації, зокрема в ситуаціях професійного й наукового спілкування; презентувати результати досліджень державною та іноземною мовами ПРН 3. Застосовувати сучасні методики і технології, зокрема інформаційні, для успішного й ефективного здійснення професійної діяльності та забезпечення якості філологічного дослідження ПРН 11. Здійснювати науковий аналіз мовного, мовленнєвого й літературного матеріалу, інтерпретувати та структурувати його з урахуванням доцільних методологічних принципів, формулювати узагальнення на основі самостійно опрацьованих даних ПРН 12. Дотримуватися правил академічної доброчесності ПРН 15. Обирати оптимальні дослідницькі підходи й методи для аналізу конкретного лінгвістичного чи літературного матеріалу |
ПРН 17. Планувати, організовувати, здійснювати і презентувати дослідження та/або інноваційні розробки у галузі іспанської філології
Рекомендована література
Базова
1. Soriano R. Cómo se escribe una tesis. Guía práctica para estudiantes e investigadores. Córdoba : Berenice, 2022. 192 p. 2. Важинський С.Е., Щербак Т.І. Методика та організація наукових досліджень / навч. посібник. Суми, 2016. https://pedagogy.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2017/03/vajinskii-posibnyk.pdf 3. Основи методології та організації наукових досліджень: Навч. посіб. для студентів, курсантів, аспірантів і ад’юнтів / за ред. А. Є. Конверського. Київ: Центр учбової літератури, 2010. 352 с. 4. Шейко В.М., Кушнаренко Н.М. Організація та методика науково-дослідницької діяльності: Підручник / 4-те вид., випр. і доп. К.: Знання, 2004. 5. Крушельницька О.В. Методологія і організація наукових досліджень / навчальний посібник. Київ : Кондор, 2003. 192 с. Допоміжна 6. П’ятницька-Позднякова І.С. Основи наукових досліджень у вищій школі / навчальний посібник. Київ : Центр навч. літер., 2003. 116 с. 7. Мороз І.В. Структура дипломних, кваліфікаційних робіт та вимоги до їх написання, оформлення і захисту. Київ, 1997. Інтернет ресурси 1. https://studenthelp.com.ua/uk/blog/kak-podgotovitsya-k-dokladu 2.https://ukped.com/materialy/teoriia-navchannia/4721-tekhnolohiia-pidhotovky-mahisterskoi-roboty.html |
4. https://concepto.de/investigacion-cientifica/