Друга іноземна мова (французька, 3 курс, англо-український переклад)

Тип: Нормативний

Кафедра: французької та іспанської філологій

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
53.5Немає
63.5Немає

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
580Інп31доцент Байцар І. М.
Інп32доцент Байцар І. М.
Інп33доцент Байцар І. М.
Інп34доцент Байцар І. М.
Інп35доцент Байцар І. М.
680Інп31доцент Байцар І. М.
Інп32доцент Байцар І. М.
Інп33доцент Байцар І. М.
Інп34доцент Байцар І. М.
Інп35доцент Байцар І. М.

Опис курсу

Програма курсу з 2-ї іноземної мови (французької) для студентів третього курсу створена відповідно до вимог ступеневої освіти та освітньо-професійної програми підготовки бакалавра філології. Курс розроблено таким чином, щоб надати студентам необхідні знання, обов’язкові для того, щоб розвинути уміння використовувати іноземну мову у практичних ситуаціях, співвідносити мовні засоби із комунікативними цілями із врахуванням соціальних та культурних детермінант спілкування; сприяти засвоєнню лексико-синтаксичних структур для формування компетенції усного висловлювання; ознайомити з особливостями синтаксичної системи французької мови, функціонально-семантичними, словотвірними та семантико-синтаксичними моделями французької мови, а також з інформацією країнознавчого та культурологічного характеру, сприяти виробленню навичок фахової комунікації з дотриманням параметрів комунікативно-стилістичної доцільності та мовної правильності, сформувати та розвинути уміння вільно і правильно спілкуватися іноземною мовою на задану професійну тематику у різних соціально-детермінованих ситуаціях.  Завдяки роботі з численними аудіо та відео матеріалами, програма курсу розроблена з метою формування умінь і навичок усної та писемної професійної комунікації, професійно комунікативних, мовленнєвих та соціокультурних компетенцій, а також розвиток навичок самостійної роботи з франкомовною літературою та документами за фахом.

Навчальний курс дає змогу методологічно підготувати студентів до складання міжнародного іспиту зі знання французької мови DELF рівня A2+/В1. У програму входять тренувальні вправи з аудіювання з подальшим опрацюванням нової лексики та завдань з усного мовлення та письма. Тому у курсі представлено як огляд концепцій, так і процесів та інструментів, потрібних для постійного вдосконалення мовних компетенцій.

Практична спрямованість курсу передбачає використання мови у різних комунікативних ситуаціях спілкування, володіння граматичними структурами, конекторами та зв’язними програмами висловлювання, головними морфологічними і синтаксичними категоріями, парадигмами окремих частин мови, здатністю співвідносити мовні засоби із комунікативними цілями із врахуванням соціальних та культурних детермінант спілкування, а отже уміння користуватись усним мовленням у межах фахової тематики, володіти практичними навиками письмового фахового перекладу текстів.

У результаті вивчення даного курсу студент повинен;

Знати: головні морфологічні і синтаксичні категорії, що складають лінгвальну сутність граматики сучасної французької мови; правила словесного і логічного наголосу; засоби вираження певної комунікативної інтенції; теоретично і практично заплановані для цього курсу граматичні та лексичні теми (вміння на навички усного мовлення на основі вивченого лексичного та граматичного матеріалу); стратегії усного та письмового спілкування; лексичні та граматичні принципи формування фахових текстів з маркерами для здійснення комунікативних стратегій; принципи організації словникового складу французької мови; властивості слова: його семантику, стилістичну характеристику, словотворчу структуру і можливості сполучення, функції в реченні та ін.; синтаксичні конструкції та особливості синтаксису складних речень, вживання способів у складнопідрядних реченнях різних типів відповідно до їх лексичних та стилістичних характеристик

Вміти: сприймати на слух різножанрові аутентичні тексти відповідно до тематики курсу з елементами діалектної маркованості; читати і розуміти тексти, відтворювати основну та імпліцитну інформацію; практично володіти запланованими для курсу граматичними темами; вірно виконувати різнотипні усні та письмові граматичні вправи та завдання; описувати події, висловлювати свою думку, створювати повідомлення, отримувати інформацію у співрозмовника, передавати інформацію; дотримуючись правил орфографії написати приватний та офіційний лист, листівку, привітання, запрошення, твір відповідно до тематики курсу; вести дискусію, викладати свою думку, реалізуючи певні типи тексту, що мають свою структуру і композицію з дотриманням параметрів комунікативно-стилістичної доцільності та мовної правильності; використовувати французьку мову в ситуаціях усного спілкування (інформувати, описувати, висловлювати точку зору, аргументувати, вести дискусію); засвоїти мовний репертуар, який дозволить студентові висловлюватись лексичними засобами на різні теми; володіти принципами членування тексту, реферувати та анотувати газетні та журнальні статті, інтерпретувати твір щодо структури, композиції, змісту і форми; активно володіти лексичним запасом (понад 1500 слів і зворотів) і граматичними моделями; використовувати прямі та непрямі цитування, структурувати власний текс; вірно виконувати усні та письмові граматичні вправи та завдання передбачені програмою; вести бесіду в обсязі тематики курсу, передбаченої програмою з опорою на фактуальні та візуальні орієнтири для закріплення й активного засвоєння граматики, навичок письма та орфографії.

Рекомендована література

Основна :

  1. Élodie Heu-Boulhat, Marie Gatin, Emmanuel Nicolas, Marion Perrard, Violette Petitmengin, Caroline SperandioEDITO Méthode du français. Niveau  – Paris: Didier, 2023.- 224 p.
  2. Marie Gatin, Élodie Heu-Boulhat, Hélène Maspoli, Emmanuel Nicolas, Marion PerrardViolette PetitmenginEDITO Cahier d’activités. Niveau B1. – Paris: Didier, 2023.- 195 p.
  3. Boulares, Frérot J.-L. Grammaire progressive du français avec 400 exercices. / Michèle Boularès, Jean-Louis Frerot.- CLE International, 2004.– 192 р.
  4. Girardeau B. , Jacament, Salin M. Préparation DELF – DALF / Bruno Girardeau, Emilie Jacamet, Marie Salin; Editions Didier, 2016 .- 192p.
  5. Miquel С., Goliot-Lété A. Vocabulaire progressif du français.- Paris: CLE Intenational, 2007.- 191 p.

Додаткова :

  1. Breton G., Lepage S. Réussir le Delf B1 / Gilles Breton, Sylvie Lepage, Marie Rousse. Ed.Didier.- 2010, 192p.
  2. Chamberlain A., Steele R. Guide pratique de la communication / A. Chamberlain, R. Steele. – Paris : Les Editions Didier, 2004. – 192 p.
  3. Delatour Y., Jennepin D., Léon-Dufour M., Teyssier B. Grammaire pratique du français en 80 fiches / Y. Delatour, D. Jennepin, M. Léon-Dufour, B. Teyssier. – Paris : Hachette. Français langue étrangère, 2000. – 208 p.
  4. Gallier T. Vocabulaire 450 nouveaux exercices. Niveau intermédiaire. / Thierry Gallier. CLE International, 2003.– 159 р.
  5. Gregoir M., Thiévenaz O. Grammaire progressive du français avec 600 exercices. / Maia Gregoir, Odile Thiévenaz.- CLE International, 2005. – 287 p.
  6. Leroy-Miquel C., Goliot-Lété A. Vocabulaire progressif du français avec 250 exercices. Niveau faux débutant et intermédiaire / С. Leroy-Miquel, A. Goliot-Lété. – Tours : CLE International, 2004. – 192 p.
  7. Morton J. English grammar for student of French. The Study Guide for Those Learning French./ Jacqueline Morton.  – Olivia and Hill Press, 2009.- 176 p.
  8. Nathalie Hirschsprung, Tony Tricot. Cosmopolite : Méthode de français A2. Manuel Numérique pour la classe. Edition Hachette. – 221 p.
  9. Normand I,‎ Lescure R.DELF B1, 200 Activités Livre + CD audio / Isabelle Normand, Richard Lescure: CLE International, 2008 – 160p.
  10. Poinsson-Quinton. Grammaire expliquée du français / Sylvie Poinsson-Quinton, Reine Mimran, Michèle Mahéo Le Coadic- Paris: CLE International- SEJER, 2003.- 224p.
  11. Ross Steele Civilisation du français Avec 400 activités Niveau intermédiaire  / Steele Ross. CLE International., 2004.  – 192p
  12. Siréjols E., Renaud Dominique. Grammaire avec 450 nоuveaux exercices. Niveau intermédiaire./ Evelyne Sirejols, Pierre Claude Renaud Dominique. – Paris: CLE International – SEJER., 2004.- 191p. 

Словники та довідники

  1. Larousse de poche/ Noms communs. Noms propres. / Ed: Larousse, 2016. – 1053p.
  2. La grammaire pour tous. Dictionnaire de la grammaire en 27 chapitres.Hâtier – Paris, 2012. – 319 p.
  3. Alain Rey, Sophie Chatreau  Le Robert Dictionnaire d’expressions et locutions. – Paris: Dictionnaires Le Robert, 2015. – 1092 p.

Силабус:

Завантажити силабус