Друга іноземна мова (французька, 3 курс, англо-український переклад)
Тип: Нормативний
Кафедра: французької та іспанської філологій
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
5 | 3.5 | Немає |
6 | 3.5 | Немає |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
5 | 80 | Інп31 | доцент Байцар І. М. |
Інп32 | доцент Байцар І. М. | ||
Інп33 | доцент Байцар І. М. | ||
Інп34 | доцент Байцар І. М. | ||
Інп35 | доцент Байцар І. М. | ||
6 | 80 | Інп31 | доцент Байцар І. М. |
Інп32 | доцент Байцар І. М. | ||
Інп33 | доцент Байцар І. М. | ||
Інп34 | доцент Байцар І. М. | ||
Інп35 | доцент Байцар І. М. |
Опис курсу
Програма курсу з 2-ї іноземної мови (французької) для студентів третього курсу створена відповідно до вимог ступеневої освіти та освітньо-професійної програми підготовки бакалавра філології. Курс розроблено таким чином, щоб надати студентам необхідні знання, обов’язкові для того, щоб розвинути уміння використовувати іноземну мову у практичних ситуаціях, співвідносити мовні засоби із комунікативними цілями із врахуванням соціальних та культурних детермінант спілкування; сприяти засвоєнню лексико-синтаксичних структур для формування компетенції усного висловлювання; ознайомити з особливостями синтаксичної системи французької мови, функціонально-семантичними, словотвірними та семантико-синтаксичними моделями французької мови, а також з інформацією країнознавчого та культурологічного характеру, сприяти виробленню навичок фахової комунікації з дотриманням параметрів комунікативно-стилістичної доцільності та мовної правильності, сформувати та розвинути уміння вільно і правильно спілкуватися іноземною мовою на задану професійну тематику у різних соціально-детермінованих ситуаціях. Завдяки роботі з численними аудіо та відео матеріалами, програма курсу розроблена з метою формування умінь і навичок усної та писемної професійної комунікації, професійно комунікативних, мовленнєвих та соціокультурних компетенцій, а також розвиток навичок самостійної роботи з франкомовною літературою та документами за фахом.
Навчальний курс дає змогу методологічно підготувати студентів до складання міжнародного іспиту зі знання французької мови DELF рівня A2+/В1. У програму входять тренувальні вправи з аудіювання з подальшим опрацюванням нової лексики та завдань з усного мовлення та письма. Тому у курсі представлено як огляд концепцій, так і процесів та інструментів, потрібних для постійного вдосконалення мовних компетенцій.
Практична спрямованість курсу передбачає використання мови у різних комунікативних ситуаціях спілкування, володіння граматичними структурами, конекторами та зв’язними програмами висловлювання, головними морфологічними і синтаксичними категоріями, парадигмами окремих частин мови, здатністю співвідносити мовні засоби із комунікативними цілями із врахуванням соціальних та культурних детермінант спілкування, а отже уміння користуватись усним мовленням у межах фахової тематики, володіти практичними навиками письмового фахового перекладу текстів.
У результаті вивчення даного курсу студент повинен;
Знати: головні морфологічні і синтаксичні категорії, що складають лінгвальну сутність граматики сучасної французької мови; правила словесного і логічного наголосу; засоби вираження певної комунікативної інтенції; теоретично і практично заплановані для цього курсу граматичні та лексичні теми (вміння на навички усного мовлення на основі вивченого лексичного та граматичного матеріалу); стратегії усного та письмового спілкування; лексичні та граматичні принципи формування фахових текстів з маркерами для здійснення комунікативних стратегій; принципи організації словникового складу французької мови; властивості слова: його семантику, стилістичну характеристику, словотворчу структуру і можливості сполучення, функції в реченні та ін.; синтаксичні конструкції та особливості синтаксису складних речень, вживання способів у складнопідрядних реченнях різних типів відповідно до їх лексичних та стилістичних характеристик
Вміти: сприймати на слух різножанрові аутентичні тексти відповідно до тематики курсу з елементами діалектної маркованості; читати і розуміти тексти, відтворювати основну та імпліцитну інформацію; практично володіти запланованими для курсу граматичними темами; вірно виконувати різнотипні усні та письмові граматичні вправи та завдання; описувати події, висловлювати свою думку, створювати повідомлення, отримувати інформацію у співрозмовника, передавати інформацію; дотримуючись правил орфографії написати приватний та офіційний лист, листівку, привітання, запрошення, твір відповідно до тематики курсу; вести дискусію, викладати свою думку, реалізуючи певні типи тексту, що мають свою структуру і композицію з дотриманням параметрів комунікативно-стилістичної доцільності та мовної правильності; використовувати французьку мову в ситуаціях усного спілкування (інформувати, описувати, висловлювати точку зору, аргументувати, вести дискусію); засвоїти мовний репертуар, який дозволить студентові висловлюватись лексичними засобами на різні теми; володіти принципами членування тексту, реферувати та анотувати газетні та журнальні статті, інтерпретувати твір щодо структури, композиції, змісту і форми; активно володіти лексичним запасом (понад 1500 слів і зворотів) і граматичними моделями; використовувати прямі та непрямі цитування, структурувати власний текс; вірно виконувати усні та письмові граматичні вправи та завдання передбачені програмою; вести бесіду в обсязі тематики курсу, передбаченої програмою з опорою на фактуальні та візуальні орієнтири для закріплення й активного засвоєння граматики, навичок письма та орфографії.
Рекомендована література
Основна :
- Élodie Heu-Boulhat, Marie Gatin, Emmanuel Nicolas, Marion Perrard, Violette Petitmengin, Caroline SperandioEDITO Méthode du français. Niveau – Paris: Didier, 2023.- 224 p.
- Marie Gatin, Élodie Heu-Boulhat, Hélène Maspoli, Emmanuel Nicolas, Marion PerrardViolette PetitmenginEDITO Cahier d’activités. Niveau B1. – Paris: Didier, 2023.- 195 p.
- Boulares, Frérot J.-L. Grammaire progressive du français avec 400 exercices. / Michèle Boularès, Jean-Louis Frerot.- CLE International, 2004.– 192 р.
- Girardeau B. , Jacament, Salin M. Préparation DELF – DALF / Bruno Girardeau, Emilie Jacamet, Marie Salin; Editions Didier, 2016 .- 192p.
- Miquel С., Goliot-Lété A. Vocabulaire progressif du français.- Paris: CLE Intenational, 2007.- 191 p.
Додаткова :
- Breton G., Lepage S. Réussir le Delf B1 / Gilles Breton, Sylvie Lepage, Marie Rousse. Ed.Didier.- 2010, 192p.
- Chamberlain A., Steele R. Guide pratique de la communication / A. Chamberlain, R. Steele. – Paris : Les Editions Didier, 2004. – 192 p.
- Delatour Y., Jennepin D., Léon-Dufour M., Teyssier B. Grammaire pratique du français en 80 fiches / Y. Delatour, D. Jennepin, M. Léon-Dufour, B. Teyssier. – Paris : Hachette. Français langue étrangère, 2000. – 208 p.
- Gallier T. Vocabulaire 450 nouveaux exercices. Niveau intermédiaire. / Thierry Gallier. CLE International, 2003.– 159 р.
- Gregoir M., Thiévenaz O. Grammaire progressive du français avec 600 exercices. / Maia Gregoir, Odile Thiévenaz.- CLE International, 2005. – 287 p.
- Leroy-Miquel C., Goliot-Lété A. Vocabulaire progressif du français avec 250 exercices. Niveau faux débutant et intermédiaire / С. Leroy-Miquel, A. Goliot-Lété. – Tours : CLE International, 2004. – 192 p.
- Morton J. English grammar for student of French. The Study Guide for Those Learning French./ Jacqueline Morton. – Olivia and Hill Press, 2009.- 176 p.
- Nathalie Hirschsprung, Tony Tricot. Cosmopolite : Méthode de français A2. Manuel Numérique pour la classe. Edition Hachette. – 221 p.
- Normand I, Lescure R.DELF B1, 200 Activités Livre + CD audio / Isabelle Normand, Richard Lescure: CLE International, 2008 – 160p.
- Poinsson-Quinton. Grammaire expliquée du français / Sylvie Poinsson-Quinton, Reine Mimran, Michèle Mahéo Le Coadic- Paris: CLE International- SEJER, 2003.- 224p.
- Ross Steele Civilisation du français Avec 400 activités Niveau intermédiaire / Steele Ross. CLE International., 2004. – 192p
- Siréjols E., Renaud Dominique. Grammaire avec 450 nоuveaux exercices. Niveau intermédiaire./ Evelyne Sirejols, Pierre Claude Renaud Dominique. – Paris: CLE International – SEJER., 2004.- 191p.
Словники та довідники
- Larousse de poche/ Noms communs. Noms propres. / Ed: Larousse, 2016. – 1053p.
- La grammaire pour tous. Dictionnaire de la grammaire en 27 chapitres.Hâtier – Paris, 2012. – 319 p.
- Alain Rey, Sophie Chatreau Le Robert Dictionnaire d’expressions et locutions. – Paris: Dictionnaires Le Robert, 2015. – 1092 p.