Друга іноземна мова (французька, 1 магістри, англійська філологія)
Тип: Нормативний
Кафедра: французької та іспанської філологій
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
9 | 4.5 | Іспит |
10 | 4 | Іспит |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
9 | 32 | Іна-51М | Римяк І. Є. |
10 | 32 | Іна-51М | Римяк І. Є. |
Опис курсу
Програма курсу «Друга іноземна мова (французька)» спрямована на те, щоб студенти досягли рівня мовної компетенції В2 згідно із Загальноєвропейськими рекомендаціями з мовної освіти. Курс має на меті розвинути у студентів мовну та мовленнєву компетенцію, зокрема навчити їх вільно і правильно висловлюватись на задану професійну тематику (повсякденна, суспільно-політична, економічна та ін.) у різних комунікативних ситуаціях, відповідно до загальноєвропейського рівня В2.
Курс побудований таким чином, щоб навчити студентів: засвоїти лексичні одиниці вищого рівня складності та засоби вираження певної комунікативної інтенції; писати правильно структуровані тексти різної тематики, використовуючи відповідні засоби зв’язності; вміти перекладати тексти фахової тематики з іноземної мови на рідну або навпаки; володіти практичними навиками письмового/усного перекладу різних типів тексту. Крім цього, навчальний курс дає змогу методологічно підготувати студентів до складання міжнародного іспиту зі знання французької мови DELF рівня В2. У програму входять тренувальні вправи з аудіювання з подальшим опрацюванням нової лексики та завдань з усного мовлення та письма. Також передбачено читання та опрацювання аутентичних документів. Важливим пунктом курсу є пояснення структури та особливостей побудови типових письмових завдань, а саме: короткої статті, аргументативного ессе, звіту, резюме, офіційного листа тощо. Для розвитку компетенції усного мовлення (у формі дискусії, дебатів, презентацій) пропонуються розмовні ательє, в яких обговорюються важливі питання сьогодення.
Програма курсу передбачає повторення основних граматичних тем та виконання великої кількості практичних вправ для закріплення знань, вмінь і навичок, здобутих студентами протягом попередніх навчальних курсів з французької мови як другої іноземної.
Завдання:
- Сформувати мовленнєву компетенцію студентів на основі розвитку чотирьох головних видів комунікативних умінь відповідно до загальноєвропейського рівня В2: уміння усного та письмового висловлювання; усногого та письмового розуміння.
- Ознайомити студентів з новою лексикою за допомогою текстів фахової тематики та лексичних вправ.
- Організувати дискусії на суспільно-актуальні теми відповідно до тематики вивченого матеріалу.
- Розвинути навики письмового/усного перекладу різних типів тексту.
- Поглибити навики володіння синтаксичних конструкцій, пояснити особливості функціонування синтаксису складних речень, вживання способів у складнопідрядному реченні різних типів і відповідно до лексичних і стилістичних нюансів.
- Здійснити повторення та узагальнення пройденого граматичного матеріалу.
- Удосконалити компетенцію усного сприйняття та розуміння французької мови за допомогою вправ, які мають за основу аудіо- та відеозаписи.
- Виконувати написання письмових робіт згідно з вимогами оформлення, які передбачені для кожного типу письмових робіт.
В результаті вивчення цього курсу студент повинен
знати:
- лексичні одиниці вищого рівня складності та засоби вираження певної комунікативної інтенції;
- структурні правила написання резюме, короткої статті, аргументованого ессе, дружнього листа, офіційного аргументованого листа;
- складні граматичні конструкції, часи і способи дієслова та застосовувати правила синтаксису складного речення.
вміти:
- здійснювати усний/письмовий переклад текстів різної тематики, використовуючи українські та французькі відповідники.
- вживати мовні одиниці відповідно до їхніх комунікативних функцій.
- адекватно реагувати в певній комунікативнй ситуації, дотримуючись параметрів комунікативної відповідності та мовної правильності;
- виступати швидко, майже без утруднень, застосовуючи наголос та інтонацію з метою точної передачі більш тонких відтінків смислу.
- писати зрозумілі, добре структуровані тексти на складні теми, підкреслюючи відповідні вихідні положення, викладаючи і доводячи точки зору досить докладно, з допоміжними пунктами, причинами й відповідними прикладами та завершуючи логічним висновком.
- досить докладно сформулювати і довести точки зору з допоміжними аргументами, доказами та відповідними прикладами в усному мовленні.
- знаходити необхідну конкретизовану та загальну інформацію в аудіо- та відеоповідомленнях. Вміння узагальнювати почуте.
Рекомендована література
- Heu Élodie,Mabilat Jean-Jacques Édito. Méthode de français. Niveau B2. 3e édition. – Didier, 2015. – 223 p.
- Heu Élodie,Mabilat Jean-Jacques Édito. Cahier d’activités. Niveau B2. 3e édition. – Didier, 2015. – 144 p.
- Sirejols E., Renaud D. Grammaire 450 nouveaux exercices (niveau intermediaire)/ E. Sirejols, D. Renaud. – Sejer: Cle International, 2004. – 191 p.
- Boulares M., Frerot J.-L. Grammaire progressive du francais avec 400 exercices / M. Boulares, J.-L. Frerot. – Sejer: Cle International, 2004. – 192 p.
- Miquel C. Vocabulaire progressif du francais avec 250 exercices / C. Miquel. – Tours: Cle International, 2010. – 192 p.
- Pecheur J. Civilisation progressive du francais avec 400 exercices / J. Pecheur. – Baume-les-Dames: Cle International, 2010. – 223 p.