Література-і-як-чи-або-радість

Тип: На вибір студента

Кафедра: світової літератури

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
43Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
416професор Мацевко-Бекерська Л. В.

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
416професор Мацевко-Бекерська Л. В.

Опис курсу

Курс “Література-і-як-чи-або-радість” призначений для широкого кола студентів, які мають можливість зрозуміти, системно осмислити і засвоїти одне з базових філософських, світоглядних, ціннісних понять – поняття радості як концепту формування й розбудови наукової, історико-культурологічної, ідеологічної, морально-етичної парадигми.

Гуманітарне спрямування запропонованого матеріалу дає можливість розширити особистий емоційний досвід, глибше пізнати цінності та пріоритети людської сутності в сучасному світі, подивитися на самого себе в дзеркало добра, гідності, щирості, милосердя. Літературні твори і їхні кіноадаптації по-новому повернуть призму світосприймання, покажуть ті аспекти буття людини, які можуть здатися дивними, химерними, вигаданими чи неможливими. Водночас зміст курсу призначений для відпрацювання навичок компетентного читання, вмінь цілісно аналізувати літературно-художній твір, історико-літературний процес чи теоретичний концепт. Після вивчення курсу бакалаври оволодіють необхідним комплексом знань та вмінь для подальшої самостійної роботи у сфері літературознавства і, ширше, культурології, навчаться самостійно здійснювати цілісний поетикальний аналіз, добирати й поєднувати різні методологічні підходи до вивчення та дослідження історико-літературних чи теоретико-літературних явищ.

Метою вивчення курсу “Література-і-як-чи-або-радість” є формування цілісної системи гуманістичного мислення й аналізу художньо-літературних явищ, ознайомлення з основними концепціями радості у філософії та літературі, розгляд основних теоретичних концепцій у сфері цілісного аналізу концепту і його літературно-художнього вирішення, застосування практичних умінь та навичок компетентного літературознавчого дослідження.

              

Рекомендована література

 Основна література

  1. Астрахан Н. Буття літературного твору. Аналітичне та інтерпретаційне моделювання. – К.: Академвидав, 2014.
  2. Блум Г. Західний канон: книги на тлі епох. – К.: Факт, 2007.
  3. Кохан Р. А. Як воно: отримати в подарунок увесь світ? Поетологічне розгадування РАДІСНОЇ головоломки. – Одеса: видавничий дім “Гельветика”, 2020.
  4. Кохан Р. А. Лабіринтами радості: концептуалізація історико-філософського дискурсу (від Античності до початку ХХ століття). – Львів: Друк-Захід, 2018.
  5. Мацевко-Бекерська Л. В. Вчити читати. Літературна освіта в школі: химери чи лабіринти. – Електронний ресурс. – Режим доступу: https://vseosvita.ua/course/vchyty-chytaty-literaturna-osvita-v-shkoli-khymery-chy-labirynty-45.html
  6. Мацевко-Бекерська Л. В. “Hомо legens-cogitans-dicens” або “Людина, яка читає-думає-промовляє”. – Електронний ресурс. – Режим доступу: https://vseosvita.ua/course/homo-legens-cogitans-dicens-abo-liudyna-iaka-chytaie-dumaie-promovliaie-50.html
  7. Література. Теорія. Методологія: наук. вид. / упоряд. і наук. ред. Д. Уліцька, пер. з польськ. С. Яковенко. – К.: видавничий дім “Києво-Могилянська академія”, 2006.
  8. Луцак С. Домінанта як ментальне осердя художньо-естетичного процесу (на матеріалі української літератури межі ХІХ-ХХ століть). – Івано-Франківськ: Фоліант, 2010.

 

Додаткова література

  1. Зубрицька М. Homo legens: читання як соціокультурний феномен. – Львів: Літопис, 2004.
  2. Кун Т. Структура наукових революцій. – К.: Port-Royal, 2001.
  3. Марк Аврелій. Наодинці з собою: роздуми / пер. з грец. Р. Паранька. – Львів: Літопис, 2007.
  4. Мітосек З. Теорії літературних досліджень / пер. з пол. В. Гуменюк, наук. ред. В. Іванюк. – Сімферополь: Таврія, 2005.
  5. Платон. Діалоги: пер. з давньогрец. – Харків: Фоліо, 2008.
  6. Рижак Л. Філософія як рефлексія духу. – Львів: видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2009.
  7. Слово. Знак. Дискурс. Антологія світової літературно-критичної думки. – Львів, 2002.
  8. Ушкалов Л. Від бароко до постмодерну. – К.: Грані-Т, 2011.
  9. Червінська О., Зварич І., Сажина А. Психологічні аспекти актуальної рецепції тексту: теоретико-методологічний погляд на сучасну практику словесної культури. – Чернівці: Книги-ХХІ, 2009.

 

Матеріали

Презентація курсу

Силабус: Силабус курсу "Література-і-як-чи-або-радість"

Завантажити силабус