Методика викладання класичних мов у вищій школі

Тип: Нормативний

Кафедра: класичної філології

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
103Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
1016доцент Пилипів О. Г.Інк51М

Лабораторні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
1

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
1016Інк51Мдоцент Пилипів О. Г.

Опис курсу

Освітня компонента передбачає вивчення основних положень, сучасних підходів і тенденцій у методиці викладання класичних мов та основних технік педагогічної майстерності, які ґрунтуються на новітніх досягненнях у галузі лінгводидактики, визначення шляхів їхньої реалізації з урахуванням  профілю вищого навчального закладу (гуманітарного чи медичного). Її вивчення дозволить студентам підготуватися до педагогічної практики, а в подальшому, після закінчення університету, викладати класичні мови чи медичну латину.

Рекомендована література

Базова література

  1. Вітвіцька С. С. Основи педагогіки вищої школи / С. С. Вітвіцька. – К. : Центр навч. літ-ри, 2003. – 176 с
  2. Задорожна-КнягницькаЛ.В. Історія педагогіки: навч. пос. – Київ, 2020,.-364 с.
  3. Латинська мова: Підручник. / Л. В. Мисловська, О. Г. Пилипів – Львів: ЛНУ ім. Івана Франка, 2022. – 244 с
  4. Латинська мова і основи фармацевтичної термінології/ Л. Ю. Смольська, В. Г. Синиця, Дз. Ю. Коваль-Гнатів та ін.; за ред Л. Ю. Смольської – 2-е вид: перероб і доп.- Київ: ВСВ “ Медицина“, 2019 – 368 с
  5. Латинська мова та медична термінологія: підручник / Л. Ю. Смольська, П. А. Содомора, Д. Г.Шега та ін: за ред. Л. Ю. Смольської- 4-е вид.,-Київ: ВСВ “Медицина”, 2019. – 472 с.
  6. Пилипів О. Г., Мисловська Л. В. Основи сучасної латинської медичної термінології. Навч. посібник / Ольга Пилипів, Леся Мисловська -Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2012.- 252 с.
  7. Методика навчання іноземних мов і культур: теорія і практика: підручник для студ. класичних, педагогічних і лінгвістичних університетів / Бігич О. Б., Бориско Н. Ф.,Борецька Г. Е. та ін./ за загальн. ред. С. Ю. Ніколаєвої. – К. : Ленвіт, 2013. – 590 с.
  8. .Навчання граматики класичних мов у контексті теорії поетапного формування розумових дій // Мовні і концептуальні картини світу. – 2013. – Вип. 46(4).- С. 356-367.  Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mikks_2013_46%284%29__46
  9. Ортинський В. Педагогіка вищої школи Львів; Вид-во «Львівська політехніка», 2019.- 472 с
  10. Салайова, А. Інтерактивне навчання латинської медичної термінології. // Актуальні проблеми викладання іноземної мови, Університет Коменського, Братислава, 6.- 2022.
  11. Шовковий В. М. Методика викладання класичних мов: Підручник. – К. : Вадекс, 2012. –224 с.
  12. Donald J. Borror, Dictionary of Word Roots and Combining Forms, Compiled from the Greek, Latin, and other languages, with special reference to biological terms and scientific names; The Ohio State University, MAYFIELD PUBLISHING COMPANY, Сopyright © 1988. Режим доступу; https://www.penguinprof.com/uploads/8/4/3/1/8431323/dictionary_of_word_roots_and_combining_forms.pdf
  13. László Répás Basics of medical terminology Latin and Greek origin. – Debrecen, 2013. – 114p. Режим доступу http://www.ilekt.med.unideb.hu/kiadvany/4latineng.pdf

Додаткова література

  1. Калашнікова Л. М., Жерновникова О.А. Педагогіка вищої школи у схемах і таблицях : навчальний посібник. – Харків, 2016. – 260 с.
  2. Караван Ю. В. Саницька А. О. Ташан М. С. Нетрадиційні форми лекцій у вищій школі. Електронний ресурс. Режим доступу: http:  //nauka.zinet.info/15/caravan.
  3. Магдюк О. В. Латинська мова у системі сучасної вищої освіти України // Український психолого-педагогічний науковий збірник : наук. журн. – Львів, 2020. – № 20 (20). – С. 42-46.
  4. Мілерян В. Є. Методичні основи підготовки і проведення навчальних занять в медичних вузах : метод. посіб– К. : Хрещатик, 2006. – 84 с
  5. Шовковий В. М. Герменевтичні основи навчання давньогрецької мови студентів-філологів :Монографія.- К. : ВПЦ «Київський університет», 2010. – 317 с.
  6. Шовковий В.М. Методика навчання класичних мов у закладах вищої освіти https://drive.google.com/file/d/1Ryoev3LFJxnXgjSHOJ1WKSA6uFQOYe3M/view
  7. Шовковий В.М. Інтегративно-диференційоване навчання класичних мов майбутніх філологів. Монографія. – К., 2017. (електронна версія).
  8. Пилипів О.Г., Пилипів Л.І. Формування позитивної мотивації до вивчення дисципліни «Латинська мова і медична термінологія» як інструмент набуття фахових компетентностей студентами-медиками / Сучасні тенденції розвитку освіти й науки : проблеми та перспективи: зб. наук. праць / [гол.ред. Ю.І. Колісник-Гуменюк]. Київ – Львів – Бережани – Ломжа, 2023. Вип. 12. С.35-44.
  9. BMA Illustrated Medical Dictionary: 4th Edition Fully Revised and Updated/ DK 4-sth edit. 2016/. Режим доступу https://www.pdfdrive.com/illustrated-medical-dictionary-essential-a-z-quick-reference-to-over-5500-medical-terms-dorling-kindersley-dk-publishing-e158090682.html
  10. English-Latin translator for medical workers. Режим доступу; https://www.m-translate.com.ua/translator-en/latin
  11. Katarzyna Jóskowska, Zenon Grabarczyk. Greek and Latin in medical terminology //Folia Medica Copernicana- 2013; Vol. 1, Nr 2,p 41–52. Режим доступу;   https://journals.viamedica.pl/medical_research_journal/article/viewFile/36871/26411
  12. Loch Marcin, „Latine loquor!” Czyli „żywa łacina” jako metoda dydaktyczna //Symbolae philologorum posnaniensium Graecae et Latinae    xxv/2 • 2015, 137–151.

ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСИ

http://www.pinax.com.ua

http://helios.fltr.ucl.ac.be/)., http://lingualatina.at.ua/,https://www.internetpolyglot.com/ukrainian/home, http://ephemeris.alcuinus.net/medicina.php),

http://anatom.ua тощо

https://www.cambridgescp.com

https:/penelope.uchicago.edu

https://www.perseus.tufts.edu/hopper/

https://www.thelatinlibrary.com

https://libguides.depaul.edu/c.php?g=253474&p=1690466

https://andrewdunning.ca/latin-greek-scientific-terminology

https://is.muni.cz/el/med/podzim2016/aBFLT011/um/65223387/WS_01.pdf

https://www.joinfdny.com/wp content/uploads/2018/04/EMS-Trainee-Resource-1-Medical-Teminology.pdf