Перша іноземна мова
Тип: Нормативний
Кафедра: німецької філології
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
3 | 7 | Іспит |
4 | 7 | Немає |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
3 | 128 | Інн21 | Пелікан М. Р. |
Інн22 | доцент Пиц Т. Б. | ||
4 | 128 | Інн21 | Пелікан М. Р. |
Інн22 | доцент Пиц Т. Б. |
Опис курсу
Програма з німецької мови як першої іноземної для студентів відділення німецької філології створена відповідно до вимог ступеневої освіти та змін у навчальному плані факультету іноземних мов. Разом з тим вона ґрунтується на європейських стандартах рівня знань з німецької мови як іноземної та опирається на вимоги та принципи, закладені у відповідних німецькомовних дидактичних матеріалах, розрахованих на базовий рівень фахової підготовки.
Запропонований курс має на меті:
розвинути мовну компетенцію студента на основі побутової тематики (типових повсякденних ситуацій), а також країнознавчих (суспільно-політичних, економічних тем та тем стосовно культурного життя країни, мову якої вивчають) рівня В1;
Поряд з опануванням необхідного мінімуму лексичних одиниць метою є одночасне засвоєння морфологічної і синтаксичної структури даної мови, оволодіння граматичною базою даного курсу та здобуття навиків її практичного застосування.
Результати навчання
Студенти повинні знати
- особливості фонетичної системи звуків німецької мови, види інтонацій різнотипних німецьких простих і складних речень та особливості ритму німецького речення;
- теоретичний матеріал з таких граматичних тем як дієслово, іменник, прикметник, займенник, числівник, прислівник та прийменник;
- необхідну кількість лексичних одиниць та фразеологічних зворотів, щоб спілкуватись на різні розмовно-побутові теми на рівні В 1 за системою Європейських стандартів вивчення іноземної мови.
Студент повинен вміти:
- правильно вимовляти голосні та приголосні звуки німецької мови, наголошувати як окремі лексичні одиниці, так і словосполучення і речення, вміти їх інтонувати та визначити їхній ритм та мелодію;
- виконувати та пояснювати вправи різної складності на задані граматичні теми;
- застосовувати набуті теоретичні знання під час побудови речень різної складності, спілкування на різні розмовно-побутові чи наукові теми;
- практично застосовувати вивчені лексичні одиниці та фразеологічні звороти;
- вести діалог, бесіду чи дискусію в обсязі тематики курсу з опорою на фактуальні та візуальні орієнтири.
Рекомендована література:
- Daniela Niebisch, Sylvette Penning-Hiemstra ua. -Schritte 3, 4, 5,6 – Ismaning: Hueber -Verlag, 2007
- Login 1. Deutsch für Germanistikstudenten. – Під ред. Сидорова О.В. – Харків: Фоліо, 2005. – 400 с.
- Helbig G., Buscha J. Deutsche Grammatik. Ein Handbuch für den Ausländerunterricht. Leipzig- Berlin- München-Wien- Zürich-New York: Langenscheidt-Verl-: Enzyklopädie, 1993.
- Helbig G., Buscha J. Übungsgrammatik. Deutsch. – Leipzig – Berlin – Wien – Zürich – New Jork: Langenscheidt-Verl.: Enzyklopädie, 1998.
- Шендельс Е.И. Практическая грамматика немецкого языка. – М.: Высш. шк., 1986.
Рекомендована література
Матеріали
- Apelt H.P., Apelt M.L. plus deutsch. Grundstufenlehrwerk in 3 Bänden. München: Hueber,2002.
- Aufderstraße H., Bock H., Gerdes M. u.a. Themen neu. Lehrwerk für Deutsch als Fremdsprache in 3 Bänden. München: Hueber, 2001.
- Bock H., Langenscheidt-Redaktion. Grundwortschatz Deutsch. Lernwörterbuch. Berlin; München; Zürich: Langenscheidt, 1998.
- Bock H., Müller J. Grundwortschatz Deutsch. Übungsbuch. Berlin;München; Zürich: Langenscheidt, 1998.
- Busse J. Training Deutsch. Wortschatz-und Strukturübungen. München: Hueber, 1996.
- Dieling H., Fredrich R, Hirschfeld U. u.a. Phonothek. Lehr-und Übungsmaterial zur deutschen Phonetik. München: Langenscheidt, 2002.
- Dienst L., Koll R., Rabofski B. DaF in 2 Bänden. München: Verlag für Deutsch, 2002.
Dreyer H., Schmitt R. Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik. München: Verlag für Deutsch, 1999.
- Duden. Bd.6. Aussprachewörterbuch. Mannheim; Leipzig; Wien; Zürich: Dudenverlag, 2000.
- Fandrych Ch., Tallowitz U. Klipp und Klar. Übungsgrammatik Grundstufe Deutsch. Stuttgart: Klett, 2002.
- Franke I. Video-Aussprachetrainer Deutsch. München: Verlag für Deutsch, 2000.
Gick G.,Graffmann H., Lemcke Ch., Müller M. u.a. Moment mal! Lehrwerk für Deutsch als Fremdsprache in 3 Bänden. München: Langenscheidt, 2001.
- Grammatiktraining Deutsch. Berlin; München: Langenscheidt, 2002.
- Häussermann U. u.a.Sprachkurs Deutsch. Band 1,2,3.Verlag M.Diesterweg. Verlag Sauerländer, 1992
- Heidermann W. Grammatiktraining Grundstufe. München: Verlag für Deutsch, 2000.
- Helbig G., Buscha J. Deutsche Grammatik. Ein Handbuch für den Ausländerunterricht. Leipzig- Berlin- München-Wien- Zürich-New York: Langenscheidt-Verl-: Enzyklopädie, 1993.
- Helbig G., Buscha J. Übungsgrammatik. Deutsch. – Leipzig – Berlin – Wien – Zürich – New Jork: Langenscheidt-Verl.: Enzyklopädie, 1998.
- Herzog A. Idiomatische Redewendungen von A-Z. Berlin; München: Langenscheidt, 1998.
- Hirschfeld U., Reinke K. Phonetik Simsalabim. Übungskurs für Deutschlernende. München: Langenscheidt, 2001.
- Lohfert W., Scherling Th. Wörter – Bilder – Situationen zu 20 Sachfeldern für die Grundstufe Deutsch als Fremdsprache. Berlin; München; Zürich: Langenscheidt, 2002.
- Lübke D. Lernwortschatz Deutsch. München: Hueber, 2001.
Luscher R. Übungsgrammatik DaF für Anfänger. München: Verlag für Deutsch, 2000.
- Rausch R., Rausch I. Deutsche Phonetik fürAusländer. Ein Lehr-und Übungsbuch. München: Langenscheidt, 2000.
- Schulz H., Sundermeyer W. Deutsche Sprachlehre für Ausländer. Grammatik und Übungsbuch. München: Hueber, 1992.
- Van Eunen K., Gerighausen J.,Neuner G. u.a. Deutsch aktiv Neu. Grundstufe in 3 Bänden. München: Langenscheidt, 2000.
- Vorderwülbecke A., Vorderwülbecke K. Stufen in 4 Bänden. Stuttgart: Klett, 1999.
- Vorderwülbecke A., Vorderwülbecke K. Stufen international in 3 Bänden. Stuttgart: Klett, 2000.
- Zielinski W.-D. ABC der deutschen Nebensätze.München: Hueber, 1996.
- Арсеньева М.Г., Цыганова И.А. Грамматикка немецкого языка. – Санкт-Петербург: Союз, 2002.
- Шендельс Е.И. Практическая грамматика немецкого языка. – М.: Высш. шк., 1986
ІНФОРМАЦІЙНІ РЕСУРСИ