Метамодерні горизонти читання: теорія і практика викладання літератури

Тип: На вибір студента

Кафедра: світової літератури

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
103Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
1016професор Мацевко-Бекерська Л. В.Іна-51М, Іна-52М, Інф51М, Іні51М

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
1016Іна-51Мпрофесор Мацевко-Бекерська Л. В.
Іна-52Мпрофесор Мацевко-Бекерська Л. В.
Інф51Мпрофесор Мацевко-Бекерська Л. В.
Іні51Мпрофесор Мацевко-Бекерська Л. В.

Опис курсу

Курс “Метамодерні горизонти читання: теорія і практика викладання літератури” розроблений для того, щоб студенти могли зрозуміти, системно осмислити та засвоїти специфіку методики викладання літератури як важливої психолого-педагогічної складової фахової реалізації викладача літератури.

Освітній процес призначений для відпрацювання навичок компетентного викладання світової літератури в навчальних закладах різних рівнів, умінь не лише цілісно аналізувати літературно-художній твір, історико-літературний процес чи теоретичний концепт, але й навику практичного викладання курсу літератури. Після вивчення курсу студенти оволодіють необхідним комплексом знань і вмінь для подальшої самостійної роботи у сфері методики викладання літератури, навчаться самостійно готувати навчальне заняття, добирати й поєднувати різні методологічні підходи до викладання літератури.

Курс “Метамодерні горизонти читання: теорія і практика викладання літератури” розроблений таким чином, щоб надати студентам необхідні знання, обов’язкові для того, аби здобуту якісну філологічну освіту в ділянці літературознавства реалізувати у площині викладання літератури. Тому в курсі представлений як стислий огляд основних концепцій літературознавчого дискурсу, так і детальний аналіз ефективних інструментів, що потрібні для здійснення кваліфікованого викладання літератури в сучасних умовах.

Важливим контекстом запропонованого курсу є проблематизація читання як соціокультурного феномену, його ключові аспекти та можливі шляхи зближення читача (викладача, вчителя, студента, учня) зі світом художнього твору.

 

Рекомендована література

Основна література

  1. Гладишев В. Теорія і практика контекстного вивчення художніх творів у шкільному курсі зарубіжної літератури. – Миколаїв, 2006.
  2. Мартинець А. М. Методика викладання зарубіжної літератури. – Івано-Франківськ, 2014.
  3. Мацевко-Бекерська Л. В. Методика викладання світової літератури. – Львів, 2010.
  4. Мацевко-Бекерська Л. В. Методика викладання світової літератури. Видання 2-ге, доповнене. – Одеса, 2020.
  5. Мірошниченко Л. Ф. Методика викладання світової літератури в середніх навчальних закладах. – К., 2007.
  6. Наукові основи методики літератури / за ред. Н. Й. Волошиної. – К., 2002.
  7. Педагогіка вищої школи. – Одеса, 2002.
  8. Султанов Ю. Актуальні проблеми методики викладання літератури: вибрані праці. – Івано-Франківськ, 2013.
  9. Фіцула М. М. Вступ до педагогічної професії. – Тернопіль, 2003.

 

Додаткова література

  1. Васянович Г. Педагогічна етика. – Львів, 2005.
  2. Драйден Г., Вос Дж. Революція в навчанні. – Львів, 2005.
  3. Зербіно Д. Наукова школа: лідер і учні (нова концепція). – Львів, 2001.
  4. Ідея Університету: антологія / відп. ред. М. Зубрицька. – Львів, 2002.
  5. Клименко Ж. Теорія і технологія вивчення перекладних художніх творів у старших класах загальноосвітньої школи. – К., 2006.
  6. Микитюк В. Іван Франко і методика викладання української літератури: навчально-методичний посібник. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2014.
  7. Настільна книга педагога / упорядн. Андрєєва В. М. – Харків, 2007.
  8. Нова українська школа. Концептуальні засади реформування середньої школи. – Електронний ресурс. – Режим доступу: https://osvitoria.media
  9. Робінсон К. Школа майбутнього. Як виростити талановиту дитину. – Львів: Літопис, 2018.
  10. Цимбалюк І. М. Підвищення професійної кваліфікації: психологія педагогічної праці. – К., 2004.
  11. Часописи “Всесвітня література в середніх навчальних закладах України”, “Зарубіжна література в закладах середньої освіти”, 2000-2022.
  12. Шалагінов Б. Б. Урок літератури: роздуми літературознавця про шкільну методику. – К, 2013.

Навчальна програма

Завантажити навчальну програму

Силабус: Силабус курсу "Метамодерні горизонти читання: теорія і практика викладання літератури"

Завантажити силабус