Метамодерні горизонти читання: теорія і практика викладання літератури
Тип: На вибір студента
Кафедра: світової літератури
Навчальний план
| Семестр | Кредити | Звітність |
| 10 | 3 | Залік |
Лекції
| Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
| 10 | 16 | професор Мацевко-Бекерська Л. В. | Іна-51М, Іна-52М, Інф51М, Іні51М |
Практичні
| Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
| 10 | 16 | Іна-51М | професор Мацевко-Бекерська Л. В. |
| Іна-52М | професор Мацевко-Бекерська Л. В. | ||
| Інф51М | професор Мацевко-Бекерська Л. В. | ||
| Іні51М | професор Мацевко-Бекерська Л. В. |
Опис курсу
Курс “Метамодерні горизонти читання: теорія і практика викладання літератури” розроблений для того, щоб студенти могли зрозуміти, системно осмислити та засвоїти специфіку методики викладання літератури як важливої психолого-педагогічної складової фахової реалізації викладача літератури.
Освітній процес призначений для відпрацювання навичок компетентного викладання світової літератури в навчальних закладах різних рівнів, умінь не лише цілісно аналізувати літературно-художній твір, історико-літературний процес чи теоретичний концепт, але й навику практичного викладання курсу літератури. Після вивчення курсу студенти оволодіють необхідним комплексом знань і вмінь для подальшої самостійної роботи у сфері методики викладання літератури, навчаться самостійно готувати навчальне заняття, добирати й поєднувати різні методологічні підходи до викладання літератури.
Курс “Метамодерні горизонти читання: теорія і практика викладання літератури” розроблений таким чином, щоб надати студентам необхідні знання, обов’язкові для того, аби здобуту якісну філологічну освіту в ділянці літературознавства реалізувати у площині викладання літератури. Тому в курсі представлений як стислий огляд основних концепцій літературознавчого дискурсу, так і детальний аналіз ефективних інструментів, що потрібні для здійснення кваліфікованого викладання літератури в сучасних умовах.
Важливим контекстом запропонованого курсу є проблематизація читання як соціокультурного феномену, його ключові аспекти та можливі шляхи зближення читача (викладача, вчителя, студента, учня) зі світом художнього твору.
Рекомендована література
Основна література
- Гладишев В. Теорія і практика контекстного вивчення художніх творів у шкільному курсі зарубіжної літератури. – Миколаїв, 2006.
- Мартинець А. М. Методика викладання зарубіжної літератури. – Івано-Франківськ, 2014.
- Мацевко-Бекерська Л. В. Методика викладання світової літератури. – Львів, 2010.
- Мацевко-Бекерська Л. В. Методика викладання світової літератури. Видання 2-ге, доповнене. – Одеса, 2020.
- Мірошниченко Л. Ф. Методика викладання світової літератури в середніх навчальних закладах. – К., 2007.
- Наукові основи методики літератури / за ред. Н. Й. Волошиної. – К., 2002.
- Педагогіка вищої школи. – Одеса, 2002.
- Султанов Ю. Актуальні проблеми методики викладання літератури: вибрані праці. – Івано-Франківськ, 2013.
- Фіцула М. М. Вступ до педагогічної професії. – Тернопіль, 2003.
Додаткова література
- Васянович Г. Педагогічна етика. – Львів, 2005.
- Драйден Г., Вос Дж. Революція в навчанні. – Львів, 2005.
- Зербіно Д. Наукова школа: лідер і учні (нова концепція). – Львів, 2001.
- Ідея Університету: антологія / відп. ред. М. Зубрицька. – Львів, 2002.
- Клименко Ж. Теорія і технологія вивчення перекладних художніх творів у старших класах загальноосвітньої школи. – К., 2006.
- Микитюк В. Іван Франко і методика викладання української літератури: навчально-методичний посібник. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2014.
- Настільна книга педагога / упорядн. Андрєєва В. М. – Харків, 2007.
- Нова українська школа. Концептуальні засади реформування середньої школи. – Електронний ресурс. – Режим доступу: https://osvitoria.media
- Робінсон К. Школа майбутнього. Як виростити талановиту дитину. – Львів: Літопис, 2018.
- Цимбалюк І. М. Підвищення професійної кваліфікації: психологія педагогічної праці. – К., 2004.
- Часописи “Всесвітня література в середніх навчальних закладах України”, “Зарубіжна література в закладах середньої освіти”, 2000-2022.
- Шалагінов Б. Б. Урок літератури: роздуми літературознавця про шкільну методику. – К, 2013.