Метамодерні горизонти читання: теорія і практика викладання літератури
Тип: На вибір студента
Кафедра: світової літератури
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
10 | 3 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
10 | 16 | професор Мацевко-Бекерська Л. В. | Іна-51М, Іна-52М, Іна53М, Інн51М, Інф51М, Іні51М |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
10 | 16 | Іна-51М | професор Мацевко-Бекерська Л. В. |
Іна-52М | професор Мацевко-Бекерська Л. В. | ||
Іна53М | професор Мацевко-Бекерська Л. В. | ||
Інн51М | професор Мацевко-Бекерська Л. В. | ||
Інф51М | професор Мацевко-Бекерська Л. В. | ||
Іні51М | професор Мацевко-Бекерська Л. В. |
Опис курсу
Курс розроблений для того, щоб магістри могли зрозуміти, системно осмислити і засвоїти специфіку методики викладання літератури як важливої психолого-педагогічної складової фахової реалізації викладача літератури. Водночас зміст курсу призначений для відпрацювання навичок компетентного викладання світової літератури в навчальних закладах різних рівнів, умінь не лише цілісно аналізувати літературно-художній твір, історико-літературний процес чи теоретичний концепт, але й навику практичного викладання курсу літератури. Після вивчення курсу магістри оволодіють необхідним комплексом знань та вмінь для подальшої самостійної роботи у сфері методики викладання літератури, навчаться самостійно готувати навчальне заняття, добирати й поєднувати різні методологічні підходи до викладання літератури.
Курс розроблений таким чином, щоб надати магістрам необхідні знання, обов’язкові для того, аби здобуту якісну філологічну освіту в ділянці літературознавства реалізувати у площині викладання літератури. Тому в курсі представлений як стислий огляд основних концепцій літературознавчого дискурсу, так і детальний аналіз ефективних інструментів, що потрібні для здійснення кваліфікованого викладання літератури в сучасних умовах.
Метою вивчення нормативної дисципліни «Метамодерні горизонти читання: теорія і практика викладання літератури» є формування цілісної системи філологічного мислення та фахового аналізу художньо-літературних явищ; ознайомлення з основними поняттями методики викладання світової літератури, а також із формами і прийомами застосування практичних вмінь та навичок викладання літератури.
Рекомендована література
Основна література
Гладишев В. Теорія і практика контекстного вивчення художніх творів у шкільному курсі зарубіжної літератури. – Миколаїв, 2006.
Мартинець А. М. Методика викладання зарубіжної літератури. – Івано-Франківськ, 2014.
Мацевко-Бекерська Л. В. Методика викладання світової літератури. – Одеса, 2020.
Мірошниченко Л. Ф. Методика викладання світової літератури в середніх навчальних закладах. – К., 2007.
Наукові основи методики літератури / за ред. Н. Й. Волошиної. – К., 2002.
Пальчевський С. С. Акмеологія. Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. – К.: Кондор, 2008.
Педагогіка вищої школи. – Одеса, 2002.
Султанов Ю. Актуальні проблеми методики викладання літератури: вибрані праці. – Івано-Франківськ, 2013.
Фіцула М. М. Вступ до педагогічної професії. – Тернопіль, 2003.
Додаткова література
Васянович Г. Педагогічна етика. – Львів, 2005.
Драйден Г., Вос Дж. Революція в навчанні. – Львів, 2005.
Зербіно Д. Наукова школа: лідер і учні (нова концепція). – Львів, 2001.
Ідея Університету: антологія / відп. ред. М. Зубрицька. – Львів, 2002.
Клименко Ж. Теорія і технологія вивчення перекладних художніх творів у старших класах загальноосвітньої школи. – К., 2006.
Настільна книга педагога. – Харків, 2007.
Робінсон К. Школа майбутнього. Як виростити талановиту дитину. – Львів: Літопис, 2018.
Цимбалюк І. М. Підвищення професійної кваліфікації: психологія педагогічної праці. – К., 2004.
Часописи «Всесвітня література в середніх навчальних закладах України», «Зарубіжна література в закладах середньої освіти». 2000-2022.