Метамодерні горизонти читання: теорія і практика викладання літератури
Тип: На вибір студента
Кафедра: світової літератури
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
10 | 3 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
10 | 16 | професор Мацевко-Бекерська Л. В. | Іна-51М, Іна-52М, Іна53М, Інн51М, Інф51М, Іні51М |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
10 | 16 | Іна-51М | професор Мацевко-Бекерська Л. В. |
Іна-52М | професор Мацевко-Бекерська Л. В. | ||
Іна53М | професор Мацевко-Бекерська Л. В. | ||
Інн51М | професор Мацевко-Бекерська Л. В. | ||
Інф51М | професор Мацевко-Бекерська Л. В. | ||
Іні51М | професор Мацевко-Бекерська Л. В. |
Опис курсу
Курс “Метамодерні горизонти читання: теорія і практика викладання літератури” розроблений для того, щоб здобувачі могли зрозуміти, системно осмислити та засвоїти специфіку методики викладання літератури як важливої психолого-педагогічної складової фахової реалізації викладача літератури.
Освітній процес призначений для відпрацювання навичок компетентного викладання світової літератури в навчальних закладах різних рівнів, умінь не лише цілісно аналізувати літературно-художній твір, історико-літературний процес чи теоретичний концепт, але й навику практичного викладання курсу літератури. Після вивчення курсу здобувачі оволодіють необхідним комплексом знань і вмінь для подальшої самостійної роботи у сфері методики викладання літератури, навчаться самостійно готувати навчальне заняття, добирати й поєднувати різні методологічні підходи до викладання літератури.
Курс “Метамодерні горизонти читання: теорія і практика викладання літератури” розроблений таким чином, щоб надати здобувачам необхідні знання, обов’язкові для того, аби здобуту якісну філологічну освіту в ділянці літературознавства реалізувати у площині викладання літератури. Тому в курсі представлені стислий огляд основних концепцій літературознавчого дискурсу та детальний аналіз ефективних інструментів, що потрібні для здійснення кваліфікованого викладання літератури в сучасних умовах. Важливим контекстом запропонованого курсу є проблематизація читання як соціокультурного феномену, його ключові аспекти і можливі шляхи зближення читача (викладача, вчителя, студента, учня) зі світом художнього твору.
Рекомендована література
Основна література
- Гладишев В. Теорія і практика контекстного вивчення художніх творів у шкільному курсі зарубіжної літератури. – Миколаїв, 2006.
- Зарубіжна література: підруч. для 5 кл. закл. заг. серед. освіти / Ольга Ніколенко, Лідія Мацевко-Бекерська, Наталія Рудніцька та ін. – К.: ВЦ “Академія”, 2022. 272 с.: іл.
- Зарубіжна література: підруч. для 6 кл. закл. заг. серед. освіти / Ольга Ніколенко, Лідія Мацевко-Бекерська, Наталія Рудніцька та ін. – К.: ВЦ “Академія”, 2023. 256 с.: іл.
- Мартинець А. М. Методика викладання зарубіжної літератури. – Івано-Франківськ, 2014.
- Мацевко-Бекерська Л. В. Методика викладання світової літератури. – Одеса, 2020.
- Мірошниченко Л. Ф. Методика викладання світової літератури в середніх навчальних закладах. – К., 2007.
- Наукові основи методики літератури / за ред. Н. Й. Волошиної. – К., 2002.
- Пальчевський С. С. Акмеологія. Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. – К.: Кондор, 2008.
- Султанов Ю. Актуальні проблеми методики викладання літератури: вибрані праці. – Івано-Франківськ, 2013.
Додаткова література
- Васянович Г. Педагогічна етика. – Львів, 2005.
- Драйден Г., Вос Дж. Революція в навчанні. – Львів, 2005.
- Зербіно Д. Наукова школа: лідер і учні (нова концепція). – Львів, 2001.
- Ідея Університету: антологія / відп. ред. М. Зубрицька. – Львів, 2002.
- Клименко Ж. Теорія і технологія вивчення перекладних художніх творів у старших класах загальноосвітньої школи. – К., 2006.
- Робінсон К. Школа майбутнього. Як виростити талановиту дитину. – Львів: Літопис, 2018.
- Часописи “Всесвітня література в середніх навчальних закладах України”, “Зарубіжна література в закладах середньої освіти”. 2000-2023.
- Subjective markers of artistic presentation // Perspectives of comparative world literature and cultural studies: collection of research papers by students and PhD students of Saitama University (Japan), Poltava V. G. Korolenko National Pedagogical University (Ukraine) and Ivan Franko National University of Lviv (Ukraine) / еd. by S. Nonaka, O. Nikolenko, L. Matsevko-Bekerska, A. George Milne, K. Nikolenko. – Vol. III. – Kyiv: Lebed‘, 2023. – Р. 23-25.