Метамодерні горизонти читання: теорія і практика викладання літератури

Тип: На вибір студента

Кафедра: світової літератури

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
103Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
1016професор Мацевко-Бекерська Л. В.Іна-51М, Іна-52М, Іна53М, Інн51М, Інф51М, Іні51М

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
1016Іна-51Мпрофесор Мацевко-Бекерська Л. В.
Іна-52Мпрофесор Мацевко-Бекерська Л. В.
Іна53Мпрофесор Мацевко-Бекерська Л. В.
Інн51Мпрофесор Мацевко-Бекерська Л. В.
Інф51Мпрофесор Мацевко-Бекерська Л. В.
Іні51Мпрофесор Мацевко-Бекерська Л. В.

Опис курсу

Курс “Метамодерні горизонти читання: теорія і практика викладання літератури” розроблений для того, щоб здобувачі могли зрозуміти, системно осмислити та засвоїти специфіку методики викладання літератури як важливої психолого-педагогічної складової фахової реалізації викладача літератури.

Освітній процес призначений для відпрацювання навичок компетентного викладання світової літератури в навчальних закладах різних рівнів, умінь не лише цілісно аналізувати літературно-художній твір, історико-літературний процес чи теоретичний концепт, але й навику практичного викладання курсу літератури. Після вивчення курсу здобувачі оволодіють необхідним комплексом знань і вмінь для подальшої самостійної роботи у сфері методики викладання літератури, навчаться самостійно готувати навчальне заняття, добирати й поєднувати різні методологічні підходи до викладання літератури.

Курс “Метамодерні горизонти читання: теорія і практика викладання літератури” розроблений таким чином, щоб надати здобувачам необхідні знання, обов’язкові для того, аби здобуту якісну філологічну освіту в ділянці літературознавства реалізувати у площині викладання літератури. Тому в курсі представлені стислий огляд основних концепцій літературознавчого дискурсу та детальний аналіз ефективних інструментів, що потрібні для здійснення кваліфікованого викладання літератури в сучасних умовах. Важливим контекстом запропонованого курсу є проблематизація читання як соціокультурного феномену, його ключові аспекти і можливі шляхи зближення читача (викладача, вчителя, студента, учня) зі світом художнього твору.

 

Рекомендована література

Основна література

  1. Гладишев В. Теорія і практика контекстного вивчення художніх творів у шкільному курсі зарубіжної літератури. – Миколаїв, 2006.
  2. Зарубіжна література: підруч. для 5 кл. закл. заг. серед. освіти / Ольга Ніколенко, Лідія Мацевко-Бекерська, Наталія Рудніцька та ін. – К.: ВЦ “Академія”, 2022. 272 с.: іл.
  3. Зарубіжна література: підруч. для 6 кл. закл. заг. серед. освіти / Ольга Ніколенко, Лідія Мацевко-Бекерська, Наталія Рудніцька та ін. – К.: ВЦ “Академія”, 2023. 256 с.: іл.
  4. Мартинець А. М. Методика викладання зарубіжної літератури. – Івано-Франківськ, 2014.
  5. Мацевко-Бекерська Л. В. Методика викладання світової літератури. – Одеса, 2020.
  6. Мірошниченко Л. Ф. Методика викладання світової літератури в середніх навчальних закладах. – К., 2007.
  7. Наукові основи методики літератури / за ред. Н. Й. Волошиної. – К., 2002.
  8. Пальчевський С. С. Акмеологія. Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. – К.: Кондор, 2008.
  9. Султанов Ю. Актуальні проблеми методики викладання літератури: вибрані праці. – Івано-Франківськ, 2013.

 

Додаткова література

  1. Васянович Г. Педагогічна етика. – Львів, 2005.
  2. Драйден Г., Вос Дж. Революція в навчанні. – Львів, 2005.
  3. Зербіно Д. Наукова школа: лідер і учні (нова концепція). – Львів, 2001.
  4. Ідея Університету: антологія / відп. ред. М. Зубрицька. – Львів, 2002.
  5. Клименко Ж. Теорія і технологія вивчення перекладних художніх творів у старших класах загальноосвітньої школи. – К., 2006.
  6. Робінсон К. Школа майбутнього. Як виростити талановиту дитину. – Львів: Літопис, 2018.
  7. Часописи “Всесвітня література в середніх навчальних закладах України”, “Зарубіжна література в закладах середньої освіти”. 2000-2023.
  8. Subjective markers of artistic presentation // Perspectives of comparative world literature and cultural studies: collection of research papers by students and PhD students of Saitama University (Japan), Poltava V. G. Korolenko National Pedagogical University (Ukraine) and Ivan Franko National University of Lviv (Ukraine) / еd. by S. Nonaka, O. Nikolenko, L. Matsevko-Bekerska, A. George Milne, K. Nikolenko. – Vol. III. – Kyiv: Lebed‘, 2023. – Р. 23-25.

 

 

Навчальна програма

Завантажити навчальну програму

Силабус: Силабус курсу "Метамодерні горизонти читання: теорія і практика викладання літератури"

Завантажити силабус