Референційні особливості синтагм
Тип: Нормативний
Кафедра: французької та іспанської філологій
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
9 | 3 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
9 | 16 | Інф51М |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
9 | 16 | Інф51М | доцент Чапля О. С. |
Опис курсу
Анотація навчальної дисципліни: Метою навчального курсу «Референційні особливості синтагм» є систематизація знань, отриманих студентами на теоретичних та практичних курсах, що дозволяє по-новому розглянути поняття референції, передбачає розуміння складових компонентів логічного трикутника – означуючого, означуваного і референта, що семантично пов’язані між собою та дозволяють глибоко збагнути поняття знака, зміну денотативноно значення референта та набуття ним конотативних відтінків. Науково-дослідна робота студентів полягає в аналізі стрижневих одиниць синтагми N1 + de + N2; в обґрунтуванні основного значення ономасіологічного підходу для вивчення ї лексики на позначення множинності; у вмінні виокремлювати в контексті синтагми та визначати їхні стрижневі компоненти, які репрезентують реферовану множину як іменникову номінацію.
Результати навчання:
Після завершення навчання здобувач вищої освіти буде:
знати: інтенціональні наміри суб’єктів мовлення на парадигматичному і синтагматичному рівнях; комунікативно-прагматичну спрямованість кількісних висловлювань, що прямо співвідноситься з процесом референції Знати, що на прагматичному рівні здійснюється референція-вказування на об’єкт, а на синтагматичному рівні відбувається структурування досліджуваної лексики. вміти: застосовувати на практиці основні синтагматичні правила. Оперувати значенням валентності лексем як основним чинником сполучуваності лексем у синтагми Визначати та характеризувати, виокремлювати, аналізувати наукові об’єкти досліджень через вищезазначені теоретико-граматичні поняття з метою грамотної побудови вільних розгорнутих висловлювань. Уміти визначати типи сполучуваності лексем на семантико-синтаксичному рівні, а також нарощувати синтагми, доповнюючи стрижневі компоненти додатковими. а) проводити компаративний аналіз лексем (однієї з одною) на синтаксичному та синтагматичному рівнях. б) закріпити вищезазначені теоретико-граматичні поняття. в)застосовувати вміння та навички на практиці: для підготовки текстів-доповідей, наукових статей тощо. |
Рекомендована література
Базова
1. Кочерган, М. П. Загальне мовознавство : Підруч. для студ. філол. спец. ВНЗ. – 2.вид., випр. і доп. – К.: Видавничий центр “Академія”, 2010. – 464 с. 2. Popovych M.M. Cours théorique de la grammaire française. Morphologie. -Tchernivtsi: Bukrek. 2010. -298 p. 3. Arigne, V. (2017). La catégorisation nominale : autour de la quantité. Études anglaises, 70, 354-369. https://doi.org/10.3917/etan.703.0354 https://www.cairn.info/revue-etudes-anglaises-2017-3-page-354.htm 4. Arigne, V. (2022). La quantification nominale. Corela, 37, 1-38. https://doi.org/10.4000/corela.15238 http://journals.openedition.org/corela/15238 5. Fournier N. Grammaire de français Classique. – P.: BELIN. 2002. -447 p. 6. Petiot G. Grammaire et linguistique. – P.: Armand Colin. 2000. -176 p.
Допоміжна 1. Чапля О.С. Структурно-семантичні підтипи кількісної синтагми N1 + de + N2 та їхні функції в сучасній французькій мові. Матеріали Міжнародної науково-методичної конференції «Класична філологія у контексті сучасності». – Чернівці: Чернівецький національний університет – с. 65-70. Чернівці 2011. 2. Чапля О.С. Кількісні лексичні парадигми синтагми N1 + de + N2 і (на матеріалі французької мови). Слов’янський збірник.(Збірник наукових праць). Проблеми когнітивної лінгвістики. Мовна та концептуальна картина світу. Одеський національний університет ім. І.І. Мечникова. –К.: Видавничий дім Дмитра Багатого. 2012. – Вип.17. – с.235-241. Одеса 2011. 3. Larousse. Dictionnaire général pour la maîtrise de la langue française, la culture classique et contemporaine. – P. : Larousse, 1993.
Інформаційні ресурси
|