Жанри мовлення та стратегії комунікації: інтерв’ю
Тип: На вибір студента
Кафедра: англійської філології
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
8 | 3 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
8 | 32 | доцент Лотоцька К. Я. | Іна41, Іна42, Іна43, Іна44, Іна45, Іна46 |
Опис курсу
Дисципліна «Жанри мовлення та стратегії комунікації: інтерв’ю» є вибірковою дисципліною з спеціальності Філологія для освітньої програми бакалавра, яка викладається в 7 семестрі в обсязі 3 кредитів (за Європейською Кредитно-Трансферною Системою ECTS). |
Курс розроблено таким чином, щоб надати студентам необхідні знання щодо основних комунікативно-контекстуальних аспектів різножанрових типів текстів та видів мовленнєвої діяльності, ознайомити студентів із стратегією та тактикою спілкування у певних видах комунікативних ситуацій, тобто з «дискурсними практиками», а також окреслити основні типологічні особливості інтерв’ю як мовленнєвого жанру та його функціонування у різних сферах комунікативної діяльності. |
Метою вивчення вибіркової дисципліни «Жанри мовлення та стратегії комунікації: інтерв’ю» є розгляд таких основних понять, як комунікація, тип тексту, жанр, мовний регістр, стиль, а також таких понять як міжособистісне спілкування, бесіда, монолог та діалог у їх співвідношенні та взаємодії, розуміння принципів мовленнєвої організації різних комунікативних типів текстів. Цілі курсу полягають у ознайомленні студентів з принципами функціонування засобів мови у різних умовах спілкування, надання знань щодо лінгвістичних та екстралінгвістичних чинників текстотворення та сприйняття жанрових різновидів текстів, їх прагматичного потенціалу; формування жанрово-дискурсивної компетенції студентів, мовленнєвих умінь та навичок тексто/жанротворення, у тому числі формування комунікативно-мовленнєвих навичок проведення інтервью як одного з найрозповсюджених видів міжособистісної комунікації у різних галузях людської діяльності. Це забезпечується спеціальними завданнями аналітичного та практичного характеру, які готують студентів до самостійного аналізу та творення текстів у різних жанрах, у тому числі і у жанрі інтерв’ю. |
Рекомендована література
- Василенко М.К. Динаміка розвитку інформаційних та аналітичних жанрів в українській пресі/М.К. Василенко. –К.: Інститут журналістики КНУ імені Тараса Шевченка, 2006. –238 с.
- Кашкин В.Б. Основы теории коммуникации. – М.: АСТ: Восток-Запад. – 2007. – 256 с.
- Лукина М. Технология интервью. Учебное пособие для вузов. М.: Аспект Пресс, 2003.
- Почепцов Г.Г. Теория коммуникации —Київ.: «Ваклер» — 2001. — 656 с.
- Техніка інтерв’ю // Інститут масової інформації. –2-ге вид., фінансоване програмою СОСОР Міністерства закордонних справ Франції. –К., 2003.
- Якобсон Р.О. Речевая коммуникация; Язык в отношении к другим системам коммуникации//Избранные работы. – М.: Прогресс, 1985.
- Dimbleby, R., Burton, G. More Than Words. An Introduction to Communication. – L.; N.Y., 1998.
- Eadie, W.F. 21st Century Communication: A Handbook. SAGE Publications, Inc; 1 edition. 2009.
- Goffinan E. Forms of talk / E. Gof&nan. Oxford, 1981.
- Killenberg G., Anderson R. Before the Story. Interviewing and Communication Skills for Journalists. St. Martin’s Press, 1989.
- Metzler K. Creative Interviewing: the writer’s guide to gathering information by asking questions. 2nd Prentice Hall, 1989.
- Fairclough, Norman. Media Discourse. – London: Edward Arnold, 1995.
- Fiske, J. Introduction to Communication Studies. – N.Y.: Routledge, 2002.
- Freedman, Aviva & Peter Medway (Eds.) Learning and Teaching Genre. Portsmouth, NH: Boynton/Cook, 1994.