Перша іноземна мова (французька, 1 курс)
Тип: Нормативний
Кафедра: французької та іспанської філологій
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
1 | 11.5 | Іспит |
2 | 10.5 | Іспит |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
1 | 208 | Інф11 | Дмитрасевич Н. І., доцент Стецько Я. Т. |
Інф11 | доцент Демчук Н. М. | ||
2 | 160 | Інф11 | Дмитрасевич Н. І., доцент Стецько Я. Т. |
Інф11 | доцент Демчук Н. М. |
Опис курсу
Мета: Розвинути як мовну, так і мовленнєву компетенцію студента на основі побутової тематики (типових повсякденних ситуацій), так і країнознавчих (суспільно-політичних, економічних та тем стосовно культурного життя країни, мову якої вивчають).
Розвинути у студентів уміння практично використовувати реальну “живу” мову, що вимагає від них співвіднесення мовних одиниць з їхніми комунікативними функціями, тобто здатності адекватно використовувати мову у різних соціально-детермінованих ситуаціях спілкування.
Поглибити знання з фонетичної компетенції студентів, що включає в себе вступний фонетично-корективний курс, де студенти засвоюють особливості французької вокалічної і консонантної систем, шліфують артикуляцію французьких звуків, вивчають і реалізують правила словесного і логічного наголосу, інтонаційне оформлення різнотипних французьких простих і складних речень, виконують фонетичні лабораторні роботи, спрямовані на розвиток і вдосконалення французької нормативної вимови, аудитивних умінь, читання і правильного письма.
Студент повинен практично оволодіти лексичними одиницями, необхідними для комунікації у певних сферах людської діяльності відповідно до програми першого курсу. Метою є формування лексичного запасу обсягом 3000 слів та словосполучень. Важливе значення має засвоєння тематичної лексики та засобів вираження певної комунікативної інтенції.
Поряд з опануванням необхідного мінімуму лексичних одиниць метою є одночасне засвоєння морфологічної і синтаксичної структури даної мови.
Завдання: Сформувати мовленнєву компетенцію студентів на основі розвитку чотирьох головних видів комунікативних умінь: уміння говорити та сприймати мову на слух, читання, письма.
Сформувати основи правильної вимови, а також головні інтонаційні моделі на базі навчальних аудіо- та відеокурсів.
Головним завданням викладання граматики є розвиток у студентів граматичних навиків, необхідних для аудіювання, мовлення, читання і письма, ознайомлення з основними морфологічними і синтаксичними категоріями, які складають лінгвальну сутність граматики сучасної французької мови і поступово навчити парадигми окремих частин мови, граматичну будову основних типів простих і деяких складних речень.
У результаті вивчення даного курсу студент повинен
знати: особливості французької вокалічної і консонантної систем;
правила наголосу ритмічних груп та наголосу «наполягання»,
інтонаційне оформлення різнотипних французьких простих і складних речень;
теоретично і практично знати заплановані для цього курсу граматичні та лексичні теми;
вміти: практично використовувати реальну “живу” мову;
набути репродуктивних і продуктивних навиків з письма;
виконувати фонетичні лабораторні роботи, спрямовані на розвиток і вдосконалення французької нормативної вимови, аудитивних умінь, читання і правильного письма;
набути навиків праці з різними типами словників;
робити морфологічно-синтаксичний аналіз речень у межах пройденого граматичного матеріалу;
дотримуватись правил орфографії у написанні слів, що належать до активної лексики;
адекватно реагувати в певній комунікативнй ситуації, дотримуючись параметрів комунікативної відповідності та мовної правильності;
описувати події, висловлювати свою думку, робити повідомлення, отримувати інформацію у співрозмовника, передавати інформацію у непрямій мові;
вести бесіду в обсязі тематики курсу з опорою на фактуальні та візуальні орієнтири;
аналізувати французькою мовою морфологічні та синтаксичні явища.
Рекомендована література
- Комірна Є.В. Самойлова О.П. Manuel de français (première année) / Є.В. Комірна, О.П. Самойлова. – Київ: Ірпінь, ВТФ ≪Перун≫, 2007. – 488 с.
- Мороз Б.І. Пірко Л.С. Вступний корективно-фонетичний курс французької мови / Б.І. Мороз, Л.С. Пірко. – Львів : ЛНУ ім. І. Франка, Видавничий центр ЛНУ «Тріада плюс», 2009. – 128 с.
- Alcaraz M. Édito. Méthode de français. Niveau A1 / Marion Alcaraz, Céline Braud, Aurélie Calvez, Guillaume Cornuau. – Paris : Didier, 2016. – 215 p.
- Grégoire M. Grammaire progressive du français. Niveau intermédiaire / Maїа Grégoire, Odile Thiévenaz. – Paris : CLE International, 2013. – 257 p.