Перша іноземна мова (французька, 3 курс)
Тип: Нормативний
Кафедра: французької та іспанської філологій
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
5 | 6 | Іспит |
6 | 8 | Іспит |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
5 | 112 | Інф31 | доцент Мандзак І. А., Миколаєвич-Джуман Н. Б. |
6 | 128 | Інф31 | доцент Мандзак І. А., Миколаєвич-Джуман Н. Б. |
Опис курсу
Мета: На основі засвоєних на молодших курсах знань з лексики та нормативної граматики навчити студентів виконувати лексико-стилістичний та граматичний аналіз, а також інтерпретацію тексту. Поповнити та систематизувати знання студентів з лексики, граматичної будови та практичної стилістики французької мови.
Завдання: – Продовжувати збагачення словникового запасу та активізацію навичок усного та писемного мовлення студентів.
– Сформувати у студентів навички граматичного та лексико-стилістичного аналізу тексту.
Розвивати мовне чуття студентів у процесі аналізу текстів.
– Поглиблювати розуміння закономірностей та структури французької мови як системи на основі здійснення міжпредметних зв’язків, зокрема з теоретичними курсами лексикології, стилістики, лінгвокраїнознавства, а також історії літератури.
– Систематично працювати над засвоєнням суспільно-політичної лексики, зокрема на матеріалі публіцистичного мовлення.
– Продовжувати роботу з домашнього читання з метою поглиблення філологічної підготовки студентів.
Знати: – Значення та вживання нових слів, сталих та фразеологічних виразів, складноскорочених слів, тощо.
– Основні граматичні форми та правила їх вживання у сучасній французькій мові.
– Основні принципи та порядок проведення лінгвістичного аналізу тексту.
Вміти: – Здійснювати лінгвістичний аналіз тексту, зокрема у порівнянні з українською мовою; здійснювати лексикологічний аналіз, визначаючи семантику слів, їх сполучуваність, сферу вживання, синоніми та антоніми.
– Характеризувати стильові особливості тексту, аналізуючи вживання різних стилістичних засобів (метафори, епітети, порівняння, повтори та ін.).
– Виділяти основну думку тексту, складати план.
– Давати характеристику персонажів, спираючись на текст.
– Здійснювати усний та письмовий переклад тексту.
– Вміти сприймати на слух та відтворювати прослуханий текст.
– Переказувати прочитаний або прослуханий текст середньої складності.
– Підготувати повідомлення на літературну, культурологічну або суспільно-політичну тему.
– Вести діалог або полілог на тему, пов’язану з опрацьованим текстом або прослуханим повідомленням, а також у заданій викладачем ситуації.
– Доцільно вживати засоби розмовного, усного літературного та писемного мовлення.
– Написати диктант середньої складності, письмово перемазати прочитаний викладачем оригінальний текст, доповнюючи своїми висновками, міркуваннями (об’єм тексту – близько 600 слів, у переказі близько 400). Написати твір на задану або вільну тему.
– Конспектувати лекцію чи доповідь.
Рекомендована література
- Heu E., Abou-Samra M., Perrard M., Pinson C. Edito Niveau B1. / Elodie Heu, Myriam Abou-Samra, Marion Perrard, Cécile Pinson. – Les éditions Didier, Paris, 2013.- 225 p
- Boulares, Frérot J.-L. Grammaire progressive du français avec 400 exercices. / Michèle Boularès, Jean-Louis Frerot.- CLE International, 2004. – 192 р.
- Girardeau B. , Jacament , Salin M. Le DELF B1. Préparation DELF – DALF / Bruno Girardeau, Emilie Jacamet, Marie Salin; Editions Didier, 2016 .- 192p.
- Miquel С., Goliot-Lété A. Vocabulaire progressif du français, niveau avancé. / Claire Miquel.- Paris: CLE Intenational, 2007.- 191 p.
- Донець Й.І. Практична граматика французької мови. – Київ: Вища школа, 1982. – 260 с.
- Мандзак І.А. Підручник з французької мови. – Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2005. – 335 с.
- Breton G., Lepage S. Réussir le Delf B1 / Gilles Breton, Sylvie Lepage, Marie Rousse. Ed.Didier.- 2010, 192p.
Матеріали
Мандзак І.А. Практична граматика французької мови. – Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2014. – 74 с.
Мандзак І.А. Коротка граматика. Grammaire française concise. (для студентів ІІІ-го курсу). – Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2015. – 44 с.