Лучкевич Вікторія Володимирівна

Посада: доцент кафедри французької та іспанської філологій

Науковий ступінь: кандидат педагогічних наук

Вчене звання: доцент

Електронна пошта: viktoriia.luchkevych@lnu.edu.ua

Профіль у Google Scholar: scholar.google.com

Профіль ORCID: orcid.org

Наукові інтереси

Лінгводидактика французької мови як іноземної, методика викладання іноземних мов, сучасні підходи і технології до навчання іноземних мов, мультикулльтуралізм як лінгво- і соціокультурний феномен сучасності

Курси

Вибрані публікації

Монографії

  1. Лучкевич В.В. Гендерно маркована лексика у франкомовній рекламі. Prospektive globale wissenschaftliche Trends: Erziehung, Leibeserziehung und Sport, Philosophie, Philologie, Jurisprudenz: Монографія. Karlsruhe, 2022. Buch 11. Teil 2. С. 91–112. (Monografische Reihe: Europäische Wissenschaft)

 Публікації у наукових фахових виданнях

  1. Лучкевич В. В. Вплив ідей Я. А. Коменського на розвиток вітчизняної педагогіки у XVII – XVIII ст. Людинознавчі студії: збірник наукових праць ДДПУ ім. Івана Франка. Серія: Педагогіка. Дрогобич: Вимір, 2004. С. 147–157.
  2. Лучкевич В. В. Науково-педагогічна діяльність Я. А. Коменського на українсько-угорсько-словацькому пограниччі. Теоретичні питання культури, освіти й виховання: збірник наукових праць КНЛУ-НМАУ. К., 2007.  Вип. 34. – С. 69–72.
  3. Лучкевич В. В. До питання коменіологічних студій в Україні. Історико-педагогічний альманах. Умань, 2008. № 2. С. 13–18.
  4. Лучкевич В. В. Педагогічна спадщина Яна Амоса Коменського в працях сучасних вітчизняних дослідників. Людинознавчі студії: збірник наукових праць ДДПУ ім. Івана Франка. Серія: Педагогіка. Дрогобич: Редакційно-видавничий відділ ДДПУ ім. І. Франка, 2008. С. 189–199.
  5. Лучкевич В. В. Проблема філософсько-релігійних основ педагогіки Я. А. Коменського крізь призму століть. Педагогічна думка: науково-педагогічний журнал. Львів, 2008. № 1. С. 70–75.
  6. Лучкевич В. В. Дмитро Чижевський – дослідник невідомої педагогічної спадщини Я. А. Коменського. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Житомир, 2009. Вип. 46. С. 83–87.
  7. Лучкевич В. В. Культурно-освітній протестантський рух в Україні у XVI ст.: проблеми історіографічних інтерпретацій. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Житомир, 2010. Вип 53. С. 130–134.
  8. Лучкевич В. В. Спадщина Я. А. Коменського в Україні: літературознавчі студії. Молодь і ринок. 2011. № 3 (74). С. 92–95.
  9. Лучкевич В. В. Формування світоглядної культури учнів у процесі вивчення іноземної мови. Лінгвістичні дослідження: збірник наукових праць Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. Х., 2011. Вип. 32. С. 274–279.
  10. Лучкевич В. В. Розвиток коменіологічних студій у західноукраїнській педагогічній традиції міжвоєнного періоду. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: Педагогіка. Тернопіль: Редакційно-видавничий відділ ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2011. № 5. С. 60–65.
  11. Лучкевич В. В. Розвиток комунікативної компетенції учнів крізь призму компетентнісного підходу. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка. Серія: Педагогічні науки. Чернігів, 2012. Вип. 100. С. 242–245.
  12. Лучкевич В. В. Вплив дидактичних праць Я. А. Коменського на розвиток шкільництва України в XVII – XIX століттях. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: Педагогіка. 2012. № 4. С. 43–48.
  13. Лучкевич В. В. Формування лінгвокультурологічної компетенції учнів на уроках іноземної мови . Молодь і ринок. 2013. № 5 (100). С. 69–72.
  14. Лучкевич В. В. Розвиток франкомовної комунікативно-граматичної компетенції майбутніх педагогів-філологів. Імідж сучасного педагога: всеукраїнський науково-практичний освітньо-популярний журнал. 2013. № 5 (134). С. 38–40.
  15. Лучкевич В. В., Кемінь Г.М. Організація самостійної роботи студентів у процесі навчання іноземної мови у вищій школі. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка. Серія: Педагогічні науки. Чернігів, 2013. Вип. 108. Т. 2. С. 161–163.
  16. Лучкевич В. В. Комунікативна спрямованість навчання іноземної мови у системі професійної підготовки вчителів-філологів. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми: збірник наукових праць. Київ – Вінниця, 2013. Вип. 34 С. 386–390.
  17. Лучкевич В. В. Використання прямих методів під час навчання іноземних мов: до історії питання . Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми: збірник наукових праць. Київ – Вінниця, 2014. Вип. 39. С. 47–51.
  18. Лучкевич В. В. Паньків У. П. Розвиток франкомовної граматичної компетентності студентів філологічних спеціальностей. Молодь і ринок. 2014. № 11 (118). С. 70–74.
  19. Лучкевич В. В. Комунікативний підхід до навчання іноземної мови: історико-педагогічний дискурс. Проблеми підготовки сучасного вчителя: збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету ім. П. Тичини. Умань, 2014. Вип. 10. Ч. 2. С. 239–243
  20. Лучкевич В. В. Роль університетської агенції Франкофонії в інтернаціоналізації вищої школи . Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки. Бердянськ, 2016. С. 148–153.
  21. Лучкевич В. В. Діяльність Міжнародної організації Франкофонії у формуванні сучасного європейського культурно-освітнього простору. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: Педагогіка. Соціальна робота. 2016. Вип. 1 (38). С.172-175.
  22. Лучкевич В. В. Використання методу театралізації при вивченні французької мови (на основі аналізу підручника Écho А1). Молодь і ринок. 2017. № 11 (154). С. 117–121.
  23. Лучкевич В.В. Особливості використання активних методів навчання іноземних мов у закладах вищої освіти (на прикладі французької мови.)  Молодь і ринок. 2021. № 5 (191). Ч. 6. С. 130–134.
  24. Лучкевич В.В. Лінгводидактичні засади впровадження диференційованого підходу до вивчення іноземної мови. Інноваційна педагогіка. 2022. Вип. 45. С. 88–91.
  25. Лучкевич В.В. Впровадження диференційованого підходу до вивчення іноземної мови: теоретико-методичний аспект. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2022. № 1 (115). С. 252–260.
  26. Лучкевич В.В. Теорія множинного інтелекту у навчанні іноземних мов. Інноваційна педагогіка. 2022. Вип. 50. Т. 1. С. 104–108.
  27. Лучкевич В.В. Дизайн-мислення у навчанні іноземних мов. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Дрогобич, 2023. Вип. 61. Т. 2. С. 260–364.

 Статті у зарубіжних виданнях

  1. Лучкевич В. В. Українська коменіана: історико-культорологічні аспекти дослідження. Ukrajinistikaminulost, přítomnost, budoucnost. Materialu Mezinárodní vědeckoj konference. Brno, 2008. Cast II. S. 612–619.
  2. Лучкевич В. В. Особливості розвитку іншомовної освіти на західноукраїнських землях у другій половині ХІХ ст. (на прикладі вивчення «нових» мов). Zbiór artykułów naukowych Konferencji Miedzynarodowej NaukowoPraktycznej «Pedagogika. Teoretyczne i praktyczne aspekty rozwoju współczesnej nauki». Warszawa: Sp. z o. o. «Diamond trading tour», 2015. 19–21.
  3. Лучкевич В. В. Реалізація дистанційного навчання французької мови як іноземної (на прикладі діяльності Національного центру дистанційної освіти у Франції). Zbiór artykułów naukowych Konferencji Miedzynarodowej Naukowo-Praktycznej organizowanej dla pracowników naukowych uczelni, jednostek naukowo-badawczych «Pedagogika Naukowa i Praktyczna Nauka światowa: problemy i innowacje». Sopot, 2017. С. 83–85.
  4. Лучкевич В. В. Автентичний текст як дієвий засіб вивчення французької мови у ВНЗ. Zbiór artykułów naukowych Konferencji Miedzynarodowej NaukowoPraktycznej «Science, Research, Development: Рedagogy». Barcelona, 2018. С. 37–39.
  5. Лучкевич В.В., Вайдич Т.В. Міжкультурна компетентність як складова формування особистості: теоретичний аспект.SWorld Journal. 2020. Issue 6. Part 4. P. 51–56.

 Статті у міжнародних наукометричних базах даних

  1. Лучкевич В. В. Підготовка викладачів французької мови як іноземної у Франції. Молодий вчений. 2017. № 4.3 (44.3). С. 142–145.
  2. Лучкевич В. В. Лінгводидактичні стратегії як ефективний засіб вивчення французької мови у вищих навчальних закладах: теоретико-методичний аспект. Молодий вчений. 2018. № 3.1 (55.1). С. 104–109.
  3. Лучкевич В. В. Кемінь В. П. Професійно-методична складова підготовки вчителів французької мови в Україні: сучасний стан й освітні перспективи . Проблеми підготовки сучасного вчителя: збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. Умань, 2018. Вип. 17. С. 389 – 396.
  4. Інноваційні технології у професійному розвитку викладачів французької мови в Україні. Молодий вчений. 2020. № 3.2 (79.2). С. 53–56.
  5. Informatization of Education as a Trend of Modern Educational Activity / I. Pidhorodetska, R. Zozuliak-Sluchyk, K. Averina, O. Tykhonenko, V. Luchkevych, S. Karikov. Laplage En Revista. 2021. Issue 57. Р. 494–499. (Web of Sciense)
  6. Luchkevych V. L’écriture créative : technique efficace pour favoriser l’expression écrite en classe de FLE. Academic Journal of Modern Philology. Vol. 17 (2022). S. 75–83 (Web of science)

Наукова біографія

У 2001 році закінчила Київський державний лінгвістичний університет та отримала диплом спеціаліста: Мова і література (французька та англійська мови), здобувши кваліфікацію філолога, викладача французької та англійської мови і зарубіжної літератури

У 2001 році почала працювати викладачем французької мови на кафедрі французької філології Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка.

З 2003 по 2008 роки – навчання в аспірантурі (13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки) у Дрогобицькому державному педагогічному університеті імені І. Франка.

У 2009 році захистила дисертацію на тему “Коменіана в українській педагогічній історіографії (друга половина ХІХ – перша половина ХХ ст.)” у Дрогобицькому державному педагогічному університеті імені І. Франка. (Керівник: професор Кемінь В.П.)

У 2013 році отримала атестат доцента і продовжила працювати на посаді доцента кафедри романської філології та компаративістики Дрогобицького державного педагогічного університету імені І. Франка

З 2013 по 2021 роки була заступником директора Інституту іноземних мов Дрогобицького державного педагогічного університету імені І. Франка з наукової роботи на міжнародної співпраці

З 2014 по 2020 роки була координатором проектів «Подвійний диплом» та «Еразмус+» в Інституті іноземних мов Дрогобицького державного педагогічного університету імені І. Франка

З 2023 року працює на посаді доцента кафедри французької та іспанської філологій Львівського національного університету імені Івана Франка

Авторка понад 50 наукових та навчально-методичних праць.

Бере участь у різних Міжнародних науково-практичних конференціях і семінарах:

Langues, Sciences et Pratiques. (Le premier Colloque international francophone en Ukraine (Kiev, 19 – 20 octobre 2017);

Le troisième Colloque international francophone en Ukraine (Оdessa, les 3 – 4 octobre, 2019) ;

Le XVe Congrès mondial des professeurs de français de la Fédération Internationale des Professeurs de Français (Tunisie, 9 – 14 juillet 2021).

Різне

  • Сертифікований екзаменатор-коректор міжнародних іспитів з французької мови DELF/DALF (А1-С2) (Сертифікат від 18.01.2023).
  • Член Асоціації викладачів французької мови України (APFU).

Підвищення кваліфікації:

31.07 – 18.08. 2023 Педагогічне стажування для викладачів французької мови як іноземної в CAVILAM – Alliance Française, Віші (Франція)

11.07 – 15.07.2022 Педагогічне стажування для викладачів французької мови як іноземної  в «Universités de Francophonia» Ніцца (Франція)

27.07. – 21.07.2021 Педагогічне стажування для викладачів французької мови як іноземної  в Université de FrancheComté, Безансон (Франція) (он лайн)

21.01. – 02.02.2020 Педагогічне стажування для викладачів французької мови як іноземної  в «Universités de Francophonia» Ніцца (Франція)

08.07 – 19.07.2019 Педагогічне стажування для викладачів французької мови як іноземної  в «Universités de Francophonia» Ніцца (Франція)

12.06 – 15.06.2019 Професійні дні французької мови в Києві (за підтримки Посольства Франції в Україні, Міністерства освіти й науки України)

Методичні матеріали

  1. Лучкевич В. В. Ділова французька мова: навчально-методичний посібник / В. В. Лучкевич, В. М. Пітин. – Дрогобич: Редакційно-видавничий відділ Дрогобицького державного педагогічного університету ім. І. Франка, 2011. – 78 с.
  2. Лучкевич В. В. Кіно. Театр: навчально-методичний посібник. Дрогобич: РВВ ДДПУ ім. І. Франка, 2012. 42 с.
  3. Лучкевич В. В. Теоретичний курс французької мови: навчально-методичний посібник. Дрогобич: Редакційно-видавничий відділ ДДПУ ім. І. Франка, 2012.  60 с.
  4. Лучкевич В. В., Кемінь В. П. Комунікативна граматика французької мови: навчально-методичний посібник. Дрогобич: Редакційно-видавничий відділ ДДПУ ім. І. Франка, 2013. 124 с.
  5. Лучкевич В. В. Вступ до романського мовознавства: курс лекцій. Дрогобич: Редакційно-видавничий відділ ДДПУ ім. І. Франка, 2014. 140 с.
  6. Лучкевич В. В., Лук’янченко М.П. Методичні рекомендації для підготовки до семінарських занять та самостійної роботи студентів з історії, лексикології, теоретичної граматики, стилістики французької мови та країнознавства франкомовних країн: навчально-методичний посібник. Дрогобич: РВВ ДДПУ ім. І. Франка, 2015. 52 с.

Розклад