Маценка Світлана Павлівна

Посада: професор кафедри німецької філології

Науковий ступінь: доктор філологічних наук

Вчене звання: професор

Телефон (робочий): (032) 239-47-67

Електронна пошта: Svitlana.Macenka@lnu.edu.ua

Профіль у Google Scholar: scholar.google.com.ua

Наукові інтереси

  • Час і простір у художній літературі
  • Взаємодія літератури і музики
  • Інтермедіальність
  • Культурологічне літературознавство
  • Сучасна німецька література

Курси

Вибрані публікації

Монографії

Маценка С. Хронотопи свідомості. Про творчість Крісти Вольф / Світлана Маценка. – Львів : ПАІС, 2007. – 236 с.
Маценка С. Партитура роману / Світлана Маценка. – Львів : ЛНУ ім. І. Франка, 2014. – 526 с.
Маценка С. Метамистецтво. Словник досвіду термінотворення на межі літератури й музики / Світлана Маценка. – Львів: Апріорі, 2017. – 120 с.
Літературно-джазові імпровізації. Інтермедіальні студії / за редакцією Світлани Маценки. – Львів : Срібне слово, 2019. – 396 с.

Наукові публікації у періодичному виданні, яке включено до наукометричних баз Scopus або Web of Science Core Collection

Jazz als ein erinnerungskulturelles Phänomen in der deutschsprachigen Gegenwartsliteratur („Abendland“ von Michael Köhlmeier und „Die Zukunft der Schönheit“ von Friedrich Christian Delius // Филологический класс. Научно-методический журнал. – Екатеринбург : Уральский государственный университет, 2019. – № 4 (58). – С. 118–126. – (Web of Science Core Collection).
Mozarts Lemberg: das musikalische Galizien-Bild in der literarischen Biographie Ein Mozart in Galizien von Dieter Kühn // Germanoslavica. Zeitschrift für germano-slawische Studien / Hrsg. von S. Ulbrecht. Praha: Slovanský ústav AV ČR, 2022, Jahrgang 33, Heft 2. S. 25–41.

Наукові публікації в інших зарубіжних виданнях

1. Macenka S. Die Spirale als Denkfigur und Textmetapher am Beispiel des Schaffens von Christa Wolf / Svitlana Macenka // Christa Wolf – Im Strom der Erinnerung ; [Hrsg. von Carsten Gansel]. – Göttingen : V & R unipress, 2014. – S. 73–87.
2. Маценка С. Музыка как метабиографический феномен в художественных биографиях немецких композиторов / Светлана Маценка // Павермановские чтения. Литература. Музыка. Театр. Сборник научных трудов ; [под ред. О. Н. Турышевой]. – Екатеренбург : изд. дом «Анжур», 2014. – Выпуск 2. – С. 46–54.
3. Маценка С. Ценностный аспект музыки в немецкоязычном романе / Світлана Маценка // Revitalizace hodnot: uměni a literatura II ; [Týmová monografie] ; [Ed. Josef Dohnal]. – Brno : Masarykovy univerzity, 2015. – S. 649–658.
4. Маценка С. Экспрессионизм. Проза / Светлана Маценка // История литературы Германии ХХ века. Том первый 1880–1945. Книга первая. Литература Германии между 1880 и 1918 годами ; [отв. ред.-сост. В. Д. Седельник, Т. В. Кудрявцева]. – Москва : ИМЛИ РАН, 2016. – С. 708–725.
5. Маценка С. Терминологический аспект взаимосвязи литературы с музыкой // Миргород. Международный филологический журнал, посвящённый эпистемологии и интердисциплинарности истории современного литературоведения ; [под ред. Анастасии де ля Фортель]. – Siedlce : Instytut Neofilologii i Badaǹ Interdyscyplinarnych Universytety Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach, 2016. – N 2(8). – С. 157–169.
6. Macenka S. Das Übermenschliche im Menschlichen: Der anthropologische Aspekt des Gesanges in den Erzählungen von E. T. A. Hoffmann / Svitlana Macenka // Studia germanica gedanensia 40. Das (Un-)menschliche im Menschlichen. Studien zu einer anthropologischen Thematik in der Literatur von der Frühen Neuzeit bis zur Gegenwart / Hrsg. von A. Haas. – Gdansk : wydawnictwo universytetu Granskiego, 2019. – S. 121–130.
7. Macenka S. Rockmusik als Sound der 60er und 70er Jahre nach dem Roman Die Erfindung der Roten Armee Fraktion durch einen manisch-depressiven Teenager im Sommer 1969 von Frank Witzel / Svitlana Macenka // Dialog der Künste: Literatur und Musik / Hrsg. von Joanna Firaza, Małgorzata Kubisiak. – Berlin, Bern, Bruxelles : Peter Lang, 2020. – S. 171–183.
8. Варецька С., Маценка С., Мельник Д., Тарасюк Я. Наратив вини в «Кассандрі» Лесі Українки // Studia polsko-ukraińskie. Warszawa : Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2022/9. S. 125–140.
9. Варецька С., Маценка С., Мельник Д., Тарасюк Я. Феномен крику у драмі «Кассандра» Лесі Українки // Wrocławska Ukrainistyka. Lingua – Litterae – Sermo / red. Przemysław Jóźwikiewicz, Olga Barabasz-Rewak, Julia Rysicz-Szafraniec, Anna Ursulenko. Wrocław:ATUT, 2022. C. 341–354.

Наукові публікації у вітчизняних фахових виданнях

1. Маценка С. Роман як проект «сукупного твору мистецтва» («Gesamtkunstwerk») / Світлана Маценка // Кременецькі компаративні студії: [збірник наукових праць] ; [ред. Чик Д. Ч., Пасічник О. В., Коханська У. С та ін.]. – Луцьк : ПП Іванюк В. П., 2013. – Вип. 3. – С. 296–306.
2. Маценка С. Смислова партитура роману, спрямованого до музики / Світлана Маценка // Питання літературознавства : Науковий збірник. – Чернівці : Чернівецький національний університет, 2013. – Вип. 87. – С. 207–218.
3. Маценка С. Художній образ жінки-митця в німецькомовних біографічних творах про Клару Шуман (Д. Кюн «Клара Шуман», К. Функе «Прощання на річці», Е. Єлінек «Клара Ш. Музична трагедія») / Світлана Маценка // Іноземна філологія. Український збірник. – Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2013. – Вип. 125. – С. 229–236.
4. Маценка С. «Про жіночне в людині»: проблема впливу Ріхарда Ваґнера в романі «Верді. Роман опери» Франца Верфеля / Світлана Маценка // Мова і культура. Науковий журнал. – Київ : видавничий дім Дмитра Бураго, 2013. – Вип. 16. – Т. V (167). – С. 37–44.
5. Маценка С. Досвід межі як смислотворчий чинник в романі, спрямованому до музики / Світлана Маценка // Вісник Львівського університету. Серія філологічна. – Львів : Львівський національний університет, 2014. – Вип. 60. – Частина 1. – С. 200–207.
6. Маценка С. Війна у головах: німецькомовні письменники про Першу світову війну / Світлана Маценка // Кременецькі компаративні студії : [збірник наукових праць / ред.: Чик Д. Ч., Пасічник О. В.]. – Хмельницький : ФОП Цюпак А. А., 2014. – Вип. ІV. – С. 188–199.
7. Маценка С. Постмодерністський дискурс про музику в німецькомовному романі / Світлана Маценка // Мова і культура. Наукове видання. – Київ : Видавничий дім Бураго, 2014. – Вип. 17. – Т. І(169). – С. 491–498.
8. Маценка С. Музика як складова біографічного тексту / Світлана Маценка // Питання літературознавства. Науковий збірник ; [гол. ред. О. В. Червінська]. – Чернівці : Чернівецький нац. ун-т, 2014. – Вип. 89. – С. 29–40.
9. Маценка С. Образ тіла у стані музики в романах «Доктор Фаустус» Томаса Манна і «Смерть Вергілія» Германа Броха / Світлана Маценка // Сучасні літературознавчі студії. Літературознавчий дискурс: транскультурні виміри. Збірник наукових праць ; [гол. ред. Висоцька Н. О.]. – Київ : Вид. центр КНЛУ, 2015. – Вип. 12. – С. 365–377.
10. Маценка С. Інтермедіальні зв’язки в романі, який тяжіє до музики, у жанрово-типологічній перспективі / Світлана Маценка Кременецькі компаративні студії: Науковий часопис. – Хмельницький : ФОП Цюпак А. А., 2015. – Вип. 5. – Т. 1. – С. 133–143.
11. Маценка С. Літературний образ Бетховена в рецепції Ріхарда Вагнера / Світлана Маценка // Іноземна філологія. Український науковий збірник. – Львів : Львівський національний університет імені Івана Франка, 2015. – Вип. 128. – С. 236–242.
12. Маценка С. Засади медієвістичного літературознавства у Львові в контексті сучасної германістичної медієвістики / Світлана Маценка // Питання літературознавства : науковий збірник ; [гол ред. О. В. Червінська]. – Чернівці : Чернівецький нац. ун-т, 2015. – Вип. 91. – С. 151–163.
13. Маценка С. Методологічні проблеми міжмистецького порівняння / Світлана Маценка // Султанівські читання ; [збірник статей] ; [редколег. І. В. Козлик]. – Івано-Франківськ : Симфонія форте, 2016. – Вип. V. – С. 7–19.
14. Маценка С. Констеляція «Бетховен–Леверкюн» у романі «Доктор Фаустус» Томаса Манна / Світлана Маценка // Слово і Час. Науково-теоретичний журнал. – Київ : вид. «Фенікс», 2016. – № 4 (664). – С. 53–64.
15. Маценка С. Ліризація роману як ознака його музикалізації (на прикладі «Смерті Верґілія» Германа Броха) / Світлана Маценка // Вісник Львівського університету. Серія іноземні мови. Збірник наукових праць. – Львів : Льв. нац. ун. ім. І. Франка, 2016. –Вип. 24. – Част. 1. – С. 189–199.
16. Маценка С. Література як культурна екологія / Світлана Маценка // Наукові праці: Науково-методичний журнал. – Миколаїв : Вид-во ЧДУ ім. П. Могили, 2016. – Т. 271. – Вип. 259 Літературознавство. – С. 24–29.
17. Маценка С. Барокова сатира «Вигадливі і правдиві видіння Філандера фон Зіттевальда» Й. М. Мошероша у сучасному прочитанні Від бароко до постмодернізму : [зб. наук. пр.] ; [редкол. Т. М. Потніцева та ін.]. – Дніпропетровськ : Ліра, 2016. – Вип. ХХ. – С. 37–44.
18. Маценка С. «Посередині далечі»: образ дому в романі «Прокляття дому» Дженні Ерпенбек / Світлана Маценка // Сучасні літературознавчі студії. Феномен дому в літературознавчій перспективі. Збірник наукових праць ; [гол. ред. Н. О. Висоцька]. – Київ : Вид. центр КНЛУ, 2016. – С. 373–389.
19. Маценка С. Інтермедіальні зв’язки слова та музики в німецькому експресіонізмі / Світлана Маценка // Науковий вісник Східноєвпропейського національного університету імені Лесі Українки. Серія «Філологічні науки. Літературознавство» ; [Ред. Колощук Н. Г.]. – Луцьк, 2017. – № 11–12 (30-361). – С. 179–187.
20. Маценка С. Музичний контекст «контрапунктового читання» Едварда Саїда / Світлана Маценка // Питання літературознавства : науковий збірник ; [гол. ред. О. В. Червінська]. – Чернівці : Чернівецький нац. у-т, 2018. – Вип. 97. – С. 85–103.
21. Маценка С. Культурознавчі засади німецького літературознавства: методологічний аспект / Світлана Маценка // Гуманітарна освіта в технічних вищих навчальних закладах. Збірник наукових праць. – Київ : Київський авіаційний університет, 2018. – Вип. 38. – С. 81–88.
22. Маценка С. «Далеке дзеркало»: 1618–2018 – відгомін Тридцятилітньої війни в новітній німецькомовній літературі / Світлана Маценка // Питання літературознавства : науковий збірник ; [гол. ред. О. В. Червінська]. – Чернівці : Чернівецький нац. у-т, 2018. – Вип. 98. – С. 120–141.
23. Музика як метафора і метафоричне мовлення про музику в художній літературі та науковому музико-літературному дискурсі // Питання літературознавства : науковий збірник / гол. ред. О. В. Червінська. Чернівці : Чернівецький нац. у-т, 2020. Вип. 101. С. 88–108.
24. Поетизація буденного у творчості Вільгельма Генацино // Питання літературознавства : науковий збірник / гол. ред. О. В. Червінська. Чернівці : Чернівецький нац. у-т, 2021. Вип. 104. С. 108–125.
24. Варецька С.О., Маценка С.П., Мельник Д.М., Тарасюк Я.П. Організація простору у «Кассандрі» Лесі Українки // Закарпатські філологічні студії. Ужгород: вид дім «Гельветика», 2022. Вип. 22. Т. 1. С. 202–209.
25. Музика в голові: фігура Людвіга ван Бетховена як акустична система в театральній сонаті «Ніжна лють, або Оператор слуху» Герта Йонке // Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. Київ, 2022. № 133. С. 8–22.
26. Парадокси успіху за Бертольтом Брехтом // Питання літературознавства : науковий збірник / гол. ред. О. В. Червінська. Чернівці : Чернівецький нац. у-т, 2022. Вип. 106.
С. 104–117.
27. Музична звучність як перформативна властивість художнього тексту // Іноземна філологія. Львів: Львівський національний університет імені Івана Франка, 2022. Вип. 135. С. 158–168.

Наукові публікації в інших вітчизняних виданнях

1. Маценка С. Часово-просторові параметри музично-романної діалогової моделі / Світлана Маценка // Діалогочні обертони. Науковий збірник на пошану пам’яті професора Нонни Копистянської / Національна академія наук України, Інститут Івана Франка ; [наук. ред. Світлана Маценка, відповід. ред. Оксана Левицька]. – Львів, 2014. – С. 189–198.
2. Маценка С. Сучасний розпорядок часу: книга Алайди Ассман «Час тріщить по швах? Підйом і падіння часового режиму модерну» / Світлана Маценка // Діалогочні обертони. Науковий збірник на пошану пам’яті професора Нонни Копистянської / Національна академія наук України, Інститут Івана Франка ; [наук. ред. Світлана Маценка, відповід. ред. Оксана Левицька]. – Львів, 2014. – С. 331–335.
3. Маценка С. До проблеми генеалогії героя: походження Зіґфріда із «Пісні про Нібелунґів» / Світлана Маценка // Пережиття: науковий збірник на пошану пам’яті Галини Рубанової ; [наук. ред. С. Маценка ; відпов. ред. О. Левицька]. – Львів : Львівська академія друкарства, 2016. – С. 45–56.
4. Маценка С. «Вигадливі і правдиві видіння Філандера фон Зіттевальта» Йоганна Міхаеля Мошероша як зразок сатири ХVII століття / Світлана Маценка // Пережиття: науковий збірник на пошану пам’яті Галини Рубанової ; [наук. ред. С. Маценка ; відпов. ред. О. Левицька]. – Львів : Львівська академія друкарства, 2016. – С. 113–122.
5. Маценка С. «Музика й око», або Візуалізація музики за Томасом Манном (музична графіка, зорова акустика, образотворчість на основі нотного тексту, візуальна партитура) / Світлана Маценка // Музична фактура літературного тексту. Інтермедіальні студії / за редакцією Світлани Маценки. – Львів : Апріорі, 2017. – С. 139–150.
6. Маценка С. Музикалізація літературного тексту як агресивний акт / Світлана Маценка // Музична фактура літературного тексту. Інтермедіальні студії / за редакцією Світлани Маценки. – Львів : Апріорі, 2017. – С. 227–240.
7. Маценка С. Живе мистецтво Генріха Белля / Світлана Маценка // Всесвіт. Журнал іноземної літератури. – Київ : Всесвіт, 2018. – № 1–2. – С. 201–210.
8. Співане слово у контексті розуміння музики Мартіна Лютера / Світлана Маценка // Султанівські читання. Збірник статей ; [під ред. І. Козлика]. – Івано-Франківськ : Симфонія форте, 2018. – С. 41–48.
9. Маценка С. «Принцеса Брамбіла» Е. Т. А. Гофмана як мультимедіальний сукупний твір мистецтва / Світлана Маценка // Сучасні літературознавчі студії. У парадигмі наукового пошуку В. І. Фесенко. Збірник наукових праць. – Київ : Талком, 2018. – Вип. 15. – С. 130–137.
10. Маценка С. Естетичний режим сучасності : поняття краси в новітньому німецькому філософсько-літературному дискурсі / Світлана Маценка // Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія: Філологічні науки. Збірник наукових статей ; [гол. ред. В. А. Зарва]. – Мелітополь : Вид. будинок ММД, 2018. – Вип. ХVI. – С. 70–80.
11. Маценка С. Пародійна манера письма у «Докторі Фаустусі» Томаса Манна / Світлана Маценка // Від бароко до постмодернізму. Збірник наукових праць ; [редкол. Т. М. Потніцева]. – Дніпро : Ліра, 2018. – С. 37–47.
12. Маценка С. Літературний портрет Фанні Гензель-Мендельсон (роман «Найдорожча Фенхель! Життя Фанні Гензель-Мендельсон в етюдах і інтермецо» Петера Гертлінґа) / Світлана Маценка // Мистецтво: жінка за межами звичайного. Аспекти історичного музикознавства. Збірник наукових статей / ред.-упоряд. Л. В. Русакова. – Харків : Харків. нац. ун-т мистецтв імені І. П. Котляревського, 2019. – С. 195–212.
13. Маценка С. Джаз як універсальна інтерпретаційна модель в новітній німецькомовній літературі / Світлана Маценка // Літературно-джазові імпровізації. Інтермедіальні студії ; [за ред. Світлани Маценки]. – Львів : Срібне слово, 2019. – С. 200–230.
Наукові публікації в інших вітчизняних виданнях.
14. Зонґи «Тригрошової опери» Бертольта Брехта: функціонування у драматичному тексті і поза ним // Брехтівський часопис: статті, есе, переклади. Житомир: Житомирський державний університет імені Івана Франка, 2022. № 8. С. 52–64.
15. Perspektiven der ukrainischen Germanistik: linguistische Literaturwissenschaft als moderner Forschungsbereich // Germanistik in der Ukraine. Kyjiw: Київський лінгвістичний
університет, 2022. Jahrheft 17. S. 44–53.

Науковий редактор видань

1. Діалогічні обертони. Науковий збірник на пошану пам’яті професора Нонни Копистянської / наук. ред. Світлана Маценка. – Львів, 2014. – 416 с.
2. Пережиття. Науковий збірник на пошану пам’яті Галини Рубанової / наук. ред. Світлана Маценка. – Львів: Українська академія друкарства, 2016. – 232 с.
3. Музична фактура літературного тексту. Інтермедіальні студії / за ред. Світлани Маценки. – Львів: Львів: Апріорі, 2017. – 352 с.
4. Літературно-джазові імпровізації. Інтермедіальні студії / за редакцією Світлани Маценки. – Львів : Срібне слово, 2020. – 396 с.

Біографія

З 2013 року – доцент кафедри німецької філології.

2015 року захистила дисертацію на здобуття вченого звання доктора філологічних наук на тему «Полісемантика діалогу літератури і музики в німецькомовному романі».

2015 року присвоєно звання доктора філологічних наук.
2021 року присвоєно вчене звання професора кафедри німецької філології.

Різне

1. Інструменти фасилітації в онлайн-освіті. Вебінар. Вересень 2020.
2. Interaktive Tools im Fernunterricht“, 17–31. 10. 2020 (Online-Lehrerfortbildung für DaF-Lehrer, 6 Stunden).
3. Курс професійного розвитку науково-педагогічних та педагогічних працівників «Вдосконалення викладацької майстерності». Львівський національний університет імені Івана Франка. 1 жовтня 2020 – 21 січня 2021.
4. Fortbildung am Lehrstuhl für neuere deutsche Literaturwissenschaft bei Prof. M. Mayer an der Universität Augsburg (Wintersemester 2020-2021).
5. З 2018 року співорганізатор і керівник громадської організації «Платформа
інтермедіальних досліджень»
https://www.facebook.com/metamystetstvo

Розклад